ERC Badalona

Esquerra Republicana considera clau assolir un compromís pel perllongament de la L1 de metro i la T4 del Tram fins al centre de Badalona

A finals d’aquest mes acabarà el procés per presentar al·legacions al nou Pla Director d’Infraestructures (PDI) de transport públic col·lectiu del sistema integrat de mobilitat urbana de la Regió Metropolitana de Barcelona pel període 2021-2030. Esquerra Republicana considera que el nou PDI continua sense posar solució al tradicional dèficit en infraestructures que afecta Badalona i el conjunt del Barcelonès Nord des de fa anys.

En aquest sentit, el Grup Municipal d’ERC Avancem-MES ha registrat aquest matí un seguit d’al·legacions al PDI 2021-2030 per revertir aquest dèficit històric i garantir que durant la propera dècada la ciutat de Badalona disposarà de les infraestructures de transport necessàries per no perdre més oportunitats.

Metro

L’arribada de L1 al centre de Badalona és clau en la mobilitat amb Santa Coloma de Gramenet i per descongestionar la pressió que exerceixen una part dels viatgers del Maresme al sistema ferroviari. Per tant, els republicans consideren que cal accelerar les fases de construcció de la perllongació del metro perquè sigui una realitat a la dècada 2021-2030.

Tram

Esquerra Republicana proposa afegir una estació més a la proposta del PDI per fer arribar la línia T4 a l’Estació de Badalona durant els propers 10 anys. L’arribada del Tram al centre de Badalona és clau per connectar la ciutat i el Maresme amb el desenvolupament del sector de les Tres Xemeneies i del polígon del Sot a Sant Adrià de Besòs i Sud a Badalona. El barri de la Mora té una connexió nul·la amb el centre, per tant, el perllongament de la via fins a l’Estació de Badalona és una oportunitat per aquesta zona.

A més el grup republicà considera que s’haurien d’iniciar un estudi sobre la viabilitat del perllongament del Tram fins a Montgat, fet que permetria transformar el Polígon de Can Ribó - per exemple, amb una parada Canyadó-Manresà - així com millorar la mobilitat a la platja.

Tren

El grup municipal d’ERC Avancem-MES proposa incloure la millora de l’Estació de Badalona per construir l’entrada a aquesta infraestructura pel costat mar. Una proposta que requereix una inversió relativament baixa i que pot tenir un impacte molt positiu en l’accés al passeig i per evitar que els usuaris creuin les vies.

El futur de la C31

El PDI presenta unes inversions a la C31 que són necessàries si es segueix apostant per aquesta infraestructura tal i com la coneixem avui. Per aquest motiu Esquerra Republicana considera que abans de seguir-hi fent determinades inversions, convindria decidir quin projecte de futur es decideix entre Badalona i les administracions afectades per aquesta infraestructura.

Accés a Can Ruti

El PDI 2001-2010 incorporava la possibilitat de perllongar la línia L2 des de Pompeu Fabra fins a l’Hospital. El projecte es reconsiderava en el PDI 2011-2020. Un projecte que s’ha anat rebaixant degut a l’elevat cost d’aquest tipus d’infraestructura.

Tanmateix, en el PDI 2021-2030 no apareix cap projecte de millora de l’accessibilitat a l’Hospital. Per aquest motiu Esquerra Republicana proposa que el PDI consideri fer els estudis pertinents per establir una línia de tramvia o de metro lleuger entre el barri de Morera/Bufalà i l’Hospital.

Altres

A banda de les propostes ja mencionades, el grup republicà considera que caldria pensar altres mesures, com el desenvolupament d'un estudi per plantejar com es podria millorar la connexió amb el Vallès Occidental, millorar els espais d'aparcament propers a les estacions de rodalies, estudiar la viabilitat d'un intercanviador d'autobusos a la zona de Pompeu Fabra o la incorporació d'un carril bici als laterals de la C-31, entre altres.

Alex Montornès, portaveu del grup municipal d’ERC Avancem-MES considera que “el Barcelonès Nord i, en concret Badalona, ha patit històricament un dèficit d’infraestructures del transport que ens ha fet menys competitius que altres comarques. Per aquest motiu és clau millorar la connexió en metro, tram i tren amb Barcelona i els territoris propers. Som experts en deixar passar oportunitats, siguem ambiciosos”.