ERC Badalona

Esquerra Republicana vol impulsar la transformació social i econòmica de l’espai de les Tres Xemeneies i convertir-lo en un veritable motor de canvi per al Baix Besòs

El territori del Baix Besòs (Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs) ha patit un tradicional dèficit d’infraestructures que li ha fet perdre competitivitat respecte a altres zones i ha deixat de satisfer les necessitats dels seus habitants. Ara, però, s’obre una nova oportunitat per donar resposta a les necessitats històriques d’aquest territori. Un projecte que aporti valor afegit des d’una perspectiva social i econòmica.

Cal destacar, també, l’existència  d’una proposta impulsada per un grup d’experts internacionals per transformar l’espai de les Tres Xemeneies i la Sala de Turbines en un Hub del Coneixement per al Desenvolupament i la Pau. Aquesta proposta vertebra les Tres Xemeneies amb els polígons industrials del Sot i Sud, amb la CACI i amb el campus Diagonal-Besòs de la UPC a Sant Adrià de Besòs, el campus de l’Alimentació a Torribera (UB) de Santa Coloma de Gramenet i el Campus Biomèdic de Can Ruti (UAB) a Badalona.

En aquest sentit, el passat juliol es va aprovar el Pla Director Urbanístic (PDU) de l’espai de les Tres Xemeneies, als territoris municipals de Sant Adrià de Besòs i Badalona. Esquerra Republicana va emetre, en aquell moment, un sí crític, per la manca d’una alternativa viable i per la necessitat d’incloure millores a un text que pot ser més ambiciós. Ara els republicans presenten una bateria d’al·legacions que vol millorar el projecte i convertir-lo en un veritable motor de canvi per al Baix Besòs.

A parer dels republicans, és el moment d’implementar un projecte funcional de les Tres Xemeneies i, alhora, crear un organisme democràtic i transparent que vetlli per la seva execució. Cal que doni les respostes que manquen en àmbits tan importants com: el medi ambient, la mobilitat, la viabilitat econòmica, el cost de la subestació elèctrica, la necessitat de nous equipaments o el respecte al patrimoni industrial.

Per assolir aquest objectiu cal que s’hi impliquin totes les administracions competents i que els municipis de Sant Adrià i Badalona, tant des dels grups de govern com dels de l’oposició, treballin en la mateixa direcció.

Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES a Badalona ha dit “tenim l’oportunitat d’empènyer tots junts perquè les Tres Xemeneies siguin un motor de desenvolupament social i econòmic al Barcelonès Nord. I ho podem aconseguir si Badalona i Sant Adrià liderem i construïm grans consensos per aprofitar 750.000 M€ en fons europeus. Siguem ambiciosos i valents”.

Rubèn Arenas, portaveu del Grup Municipal d’ERC Sant Adrià de Besòs ha afegit “el desenvolupament de l’entorn de les Tres Xemeneies és una gran oportunitat per Sant Adrià, però no volem que sigui de qualsevol manera. Ha de ser un barri que posi les persones al centre, que lideri l’adaptació al canvi climàtic, la protecció del riu o la defensa del patrimoni industrial,, entre molts altres. Un referent pel model de futur que volem per Sant Adrià de Besòs. És clau que els dos municipi treballem junts, governs, oposició i societat civil”.
Mots clau
: Tres Xemeneies