ERC Badalona

Esquerra Republicana denuncia el desmantellament de facto de les oficines de districte a Badalona

Només dues de les set oficines de districte a Badalona ofereixen el seu servei a la ciutadania tots els dies de la setmana i en condicions de normalitat. Es tracta de les oficines de la Salut (Oficina de Districte -OMD 4), tanmateix històricament col·lapsada, i de Can Cabanyes (OMD2). La resta corren una sort diversa: les del Gorg (OMD5) i de Sant Roc (OMD6) només obren en dies alterns i la de La Plana (OMD1) està tancada fins el 13 de novembre. Les oficines de La Morera (OMD3) i La Colina (OMD2) estan tancades des de fa mesos, sense cap data i informació de reobertura.

El govern en minoria del Partit Popular sosté que el nou horari de servei és per adaptar-se als requeriments sanitaris de prevenció de la Covid19 però, en realitat, sosté ERC Avancem-MES, busquen dissimular la falta d'efectius i la mala gestió d'un servei de proximitat que precisament en el context actual de pandèmia caldria reforçar i no debilitar. De fet, la precarietat d’aquest servei és evident des de fa molts mesos.

“Les oficines municipals de districte juguen poden jugar un paper molt important acompanyant la ciutadania en un moment en què es van posant en marxa diferents convocatòries d’ajut i hi ha molts tràmits a fer i a acompanyar”, apunta Oriol Lladó, regidor d’ERC Avancem-MES. “Demanem al govern del Partit Popular que repensi la seva política amb els centres cívics i que els doti com toca, especialment en aquest moment”.

La situació actual amb la desconcentració administrativa és un indicador més del col·lapse municipal, argumenten els republicans: “Badalona mereix i necessita una administració propera i eficient”. Els republicans recorden que aquesta és una de les línies de treball de la Comissió de Modernització en què participen conjuntament amb la resta de partits de l’oposició, “i que el PP s’ha de prendre seriosament.