ERC Badalona

Esquerra Republicana considera que Badalona no pot ser una simple espectadora en el futur projecte de transformació de l’espai de les Tres Xemeneies

Font: El Punt Avui

Les properes dècades, les Tres Xemeneies, la Nau de Turbines i els polígons industrials adjacents poden experimentar una gran transformació que seria clau pel futur de Badalona i Sant Adrià de Besòs, però també pel Barcelonès Nord i, en definitiva, pel país.

Per exemple, les Tres Xemeneies podrien esdevenir l’emplaçament d’organitzacions per la pau com la Seu Mediterrània de la Universitat per la Pau de Nacions Unides o l'Institut de Drets Humans de Catalunya. La Nau de Turbines podria allotjar el futur Institut de Transició Energètica de Catalunya i l’Institut de Canvi Climàtic de Catalunya. El polígon del Sot i del Sud poden arribar a ser un pol industrial de valor afegit especialitzat en tecnologia 4.0, energies renovables, biomedicina o ecologia, entre d’altres. I a la vegada, això obriria oportunitats a barris com La Mora, El Remei, Artigues o Sant Roc.

Tot això és possible a partir de la feina d’un Grup d’Experts Internacional encapçalat pel doctor Màrius Rubiralta, que la darrera dècada ha treballat propostes per transformar aquesta zona com un espai d’unió entre la biomedicina de Can Ruti, el campus d’alimentació de Torribera i el campus d’enginyeries i energia de l’UPC. Un exemple de la feina d’aquest grup motor és el fet que l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya es plantegi situar-se a l’edifici de la CACI de Badalona.

L’any 2021, Europa emprendrà el projecte Next Generation per a la recuperació i transició energètica i digital europea. Un projecte amb una dotació de 750.000M€. Durant el mes de novembre, la Generalitat de Catalunya ha de prioritzar els projectes que s’hi presentaran.

Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES considera que “fins ara, aquesta oportunitat de transformació de la ciutat l’han liderat altres administracions com el Consorci del Besòs o la Generalitat de Catalunya. Però Badalona no pot ser una simple espectadora de tot aquest procés. Ens hi juguem molt. Govern i oposició hem de treballar plegats per tirar endavant aquest projecte”.

Esquerra Republicana considera que es tracta d’una gran oportunitat. Per aquest motiu, el passat mes d’octubre les agrupacions locals de Badalona i Sant Adrià van presentar conjuntament un seguit d’al·legacions al Pla Director Urbanístic de les Tres Xemeneies amb l’objectiu de fer-lo compatible amb aquest projecte de futur.

Al darrer ple, Montornès es va mostrar molt preocupat “per la inacció del govern del Partit Popular per defensar el projecte a Europa”. Fruit d’això, els grups municipals es van reunir aquest diumenge per tractar la qüestió.
Mots clau
: Tres Xemeneies