ERC Badalona

Esquerra Republicana denuncia la falta d’interès del govern del PP per la lluita contra l’emergència climàtica

Actualment ens trobem en un moment d’emergència climàtica que afecta, també, la ciutat de Badalona. Per tant, és necessari implementar un canvi de model que es treballi des dels municipis, utilitzant les eines que aquests tenen al seu abast per fer front a les necessitats ambientals.

En aquest sentit, els republicans recorden que, durant aquest mandat, ja han presentat diverses propostes que es poden treballar des de l’Ajuntament, com l’elaboració d’un Pla d’Adaptació i Mitigació del Canvi Climàtic, un impuls a la Transició Energètica, la T-Hospital, la instal·lació de contenidors intel·ligents, un sistema de recollida dels olis vegetals més eficient i accessible que l’actual o l’impuls d’una fiscalitat municipal que estigui realment al servei del Medi ambient.

Badalona disposa, però, d’un òrgan participatiu on entitats, agents socials, partits i govern posen en comú les seves reflexions entorn de les problemàtiques ambientals i les seves propostes de futur per a la ciutat: El Fòrum del Medi Ambient. Malgrat això, la darrera convocatòria va tenir lloc el 13 de febrer de 2020 i des d’aquell moment no se n’ha tornat a parlar.

Davant aquesta deixadesa de l’actual govern del PP, el grup municipal d’ERC Avancem-MES exigeix que es convoqui amb la màxima rapidesa el Fòrum del Medi Ambient i es reprengui la bona feina d’aquest organisme.

Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES, ha dit que “no es pot entendre el context actual de pandèmia de la covid sense entendre-la en un context d’emergència climàtica. El setembre de 2019 el Ple de Badalona va aprovar la Declaració de l’Emergència Climàtica al municipi. El novembre Esquerra Republicana va proposar una bateria de mesures per posar fil a l’agulla a un tema tan important. Un any després, Badalona no ha fet cap avenç en aquest sentit. És imprescindible convocar el Fòrum del Medi Ambient i posar-nos-hi a treballar”.