ERC Badalona

Esquerra Republicana reclama al govern del Partit Popular accions per descongestionar la llista d'espera d'habitatge social a Badalona

Els republicans denuncien el col·lapse de l'actual Mesa d’Emergència d'habitatge de Badalona, en la qual hi ha més de 150 famílies i que continua creixent, sense que la política d'anuncis-fum del govern del Partit Popular impliqui cap millora. A aquesta greu situació, s'hi afegeix el desemparament de famílies vulnerables, en especial les del Passatge de la Torre, però no únicament. Un context en el qual, a parer dels republicans, requereix mesures de xoc immediates.

Entre aquestes mesures, Esquerra Republicana-Avancem Mes demana al govern de la ciutat que aprofiti el recurs Reallotgem.cat, que recentment ha posat en marxa el Departament de Territori de la Generalitat.

Fruit d'aquest servei, l’Agència d'Habitatge de Catalunya llogarà pisos privats buits per poder-ne cedir l’ús a les famílies en situació d’emergència econòmica i social, que disposin d’un informe favorable de la Mesa d'Emergència però que encara estiguin pendents de reallotjament. L'Agència de l’Habitatge de Catalunya pagarà l’import de les 18 primeres mensualitats del lloguer per avançat per estimular als propietaris, destinant 21 milions d’euros a aquesta finalitat i preveient llogar entre 1.300 i 1.500 habitatges l’any 2021.

El nou recurs permet, com a mesura transitòria, la possibilitat d'arrendar establiments hotelers, en la modalitat d'aparthotel. La Generalitat pagarà als ajuntaments 450 euros per habitatge que incorpori al programa.

L'Ajuntament té fins a finals d'any per aprofitar aquesta oportunitat i sumar-se al programa. "No és només afegir-s'hi”, apunta la Presidenta del GM d’ ERC Avancem-MES, Anna Lara,  “sinó assegurar que com a Ajuntament podem fer la feina de trobar pisos desocupats i gestionar amb els propietaris la seva posada a disposició del programa Reallotgem.cat de la Generalitat. Per això caldrà reforçar amb més recursos l'Oficina Local d'Habitatge, que ja fa mesos que es troba en una situació molt precària".
Mots clau
: Habitatge social