ERC Badalona

Esquerra Republicana considera que el govern de del PP de Badalona no ha estat a l’alçada i lamenta l’ús partidista de la tragèdia de la nau incendiada

Els republicans han demanat des del primer moment responsabilitat per evitar una escalada de retrets polítics i lamenten la criminalització de les víctimes

Quan ha passat gairebé una setmana de l’incendi de la nau del Gorg, on fins ara han mort quatre persones, Esquerra Republicana valora molt negativament la gestió que n’ha fet el govern de la ciutat. Alhora, posa en valor la feina de les/els professionals de Serveis Socials i dels equips que han gestionat l’emergència, que treballen sota pressió i en una situació d’alta complexitat.

Els republicans consideren que l’executiu del PP no ha estat a l’alçada de les circumstàncies i que s’ha prioritzat el rèdit electoral i el desgast de l’adversari polític enlloc d’estar al costat de les persones afectades. D’aquesta manera, en diverses intervencions públiques, tant diversos regidors i regidores del govern com el propi alcalde, s’han dedicat a criminalitzar i deshumanitzar les víctimes.

La formació republicana també ha mostrat la seva preocupació per les darreres notícies publicades en relació a les pressions que ha rebut la periodista Anna Rocasalva. Unes pressions que Esquerra Republicana considera inaceptables i contràries a la llibertat d’expressió i de premsa. En aquest sentit, ahir el Grup Municipal d’ERC Avancem-MES va demanar formalment informació al govern a través de l’Anna Lara, presidenta del grup.

Pel que fa a la resposta a la crisi habitacional conseqüència de l’incendi, el grup municipal d’ERC Avancem-MES ha demanat que el govern local expliqui quines mesures es posaran en marxa per ajudar a les persones afectades; així com l’ús que es donarà a la partida de 750.000€ que la Generalitat de Catalunya ha destinat per lluitar contra el sensellarisme a Badalona.

“En uns moments de dolor a la ciutat de Badalona, el Partit Popular ha demostrat que no és capaç d’estar a l’alçada. Prioritza el que considera són els seus interessos electoralistes per sobre de les persones. No era un moment per buscar enemics criminalitzant les víctimes i atacant l’oposició, era un moment per treballar junts per buscar solucions a un problema que és molt complex i que sobrepassa la nostra ciutat” ha lamentat Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES i ha afirmat que “l’Albiol ha prioritzat fer de candidat del Partit Popular enlloc d’alcalde de Badalona”.