ERC Badalona

Esquerra Republicana considera que la campanya “Badalona t’ho dona” arriba tard i en el pitjor moment

Esquerra Republicana considera que el govern del Partit Popular no té cap interès en construir els consensos amplis que Badalona necessita per encarar amb força la crisi social i econòmica fruit de la pandèmia de la covid.

Els republicans consideren un fet greu que, ahir, el govern anunciés la campanya “Badalona t’ho dona” sense fer cap proposta prèvia als espais de treball entre govern, oposició i societat civil.

Alex Montornès, portaveu del grup municipal d’ERC-Avancem i president d’Esquerra Republicana Badalona, considera que “tots els grups de l’oposició i la societat civil hem fet mà estesa al govern per aconseguir grans consensos de ciutat que ens permetin disposar d’aquest Pla, que fa tants mesos que necessitem. Però quin sentit té l’esforç i la mà estesa si el govern del Partit Popular pren decisions de forma unilateral?”

El republicà ha recordat que aquesta campanya respon a una petició de l’oposició del mes de setembre i ha qüestionat la seva idoneïtat en el temps: “el govern anuncia una campanya de promoció del comerç local 4 mesos després de parlar-ne i en el pitjor moment. És absurd fer aquesta campanya en una situació de confinament municipal i en el que molts comerços no poden obrir o obren parcialment a causa de la pandèmia”.

Esquerra Republicana lamenta la falta d’interès del govern del Partit Popular en el Pla de Recuperació de ciutat ja que les regidors i regidores responsables de cada àmbit acostumen a no participar a les reunions de treball amb l’oposició i la societat civil.

El grup municipal d'ERC-Avancem es va abstenir en l'aprovació del funcionament del Pla de Reactivació al Ple de novembre, per la falta de compromís del govern i al considerar que no era una eina eficient per encarar la situació d'emergència social i econòmica que viu la ciutat.

Els republicans constaten amb preocupació que s'han complert els seus pronòstics, atès que encara no s'han convocat totes les comissions de treball deixant en paper mullat la data del 15 de gener que va anunciar Xavier Garcia Albiol.