ERC Badalona

Esquerra Republicana reclama que l’Estat faci les inversions necessàries per descontaminar la platja de La Mora

Els republicans també consideren clau que el pressupost d’inversions de Badalona incorpori la descontaminació dels dos solars d’àmbit municipal

Esquerra Republicana ha fet una reunió amb l’Associació de Veïns de La Mora i el senador republicà, Bernat Picornell, per tractar la descontaminació dels terrenys del barri. Els veïns han traslladat la seva preocupació sobre la contaminació del sòl, pel que consideren un tema de salut pública que hauria de ser de màxima prioritat per les administracions.

Els republicans han recordat que l’any 2018, ja van fer esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat per tractar la qüestió. Una proposta que no va quedar recollida pel govern d’aquell moment. En l’actualitat hi ha partides disponibles, però cal el compromís del govern del PSOE-Comuns.
Esquerra Republicana ha manifestat la necessitat de tractar el tema dels dos solars contaminats quan es parli del pressupost d’inversions, que ha de proposar el govern de Badalona.

Després de la visita, Bernat Picornell ha afirmat: “hem volgut conèixer de primera mà la situació d’aquesta platja de Badalona contaminada des de fa molts i molts anys. Ho hem portat a Madrid en diverses ocasions però amb els canvis de govern recents, ni el Partit Popular quan governava, ni ara PSOE i Podemos, han acabat de posar-hi tota l’atenció que es mereix”. El senador republicà s’ha compromès a preguntar al govern central quina planificació té per realitzar la descontaminació i pressionar perquè l’executiu espanyol faci la feina.

Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem i president d’Esquerra Republicana Badalona, ha recordat que: “El govern d’esquerres a la ciutat va avançar en els estudis necessaris per la descontaminació” i ha lamentat que “alguns partits que tenen força a Madrid facin eslògans al barri però no ho concretin on tenen capacitat de decidir. No ho va fer Albiol amb la majoria absoluta d’en Rajoy i no sembla que els governs posteriors hagin avançat massa”.