ERC Badalona

Esquerra Republicana es reuneix amb els representants de CCOO i UGT del Barcelonès Nord per tractar el Pla de Recuperació Social i Econòmica

A la reunió de treball hi ha participat en Jordi Albert, diputat al Parlament de Catalunya, que ha explicat el paquet de 618M€ que ha posat en marxa el govern català.

Aquest matí ha tingut lloc una reunió entre els representants CCOO i UGT al Barcelonès Nord i en Jordi Albert, diputat al Parlament per Esquerra Republicana per analitzar la situació social i econòmica que viu el país i, en particular, la comarca i Badalona, a causa de l’impacte de la crisi sanitària de la covid.

Ovidi Huertas, secretari comarcal de CCOO al Barcelonès Nord, i la Reyes Solaz, secretària comarcal d’UGT al Barcelonès Nord, han traslladat als republicans l’impacte que està tenint la pandèmia sobre el teixit productiu de la comarca.

En el cas de Badalona, els republicans i els representants sindicals han coincidit en la necessitat de fer les inversions necessàries per transformar els polígons industrials del municipi i fer-los competitius respecte a altres territoris. També han coincidit en la urgència de fer una aposta per la formació professional dual amb un model que no s’utilitzi per afavorir la precarització laboral.

En Jordi Albert, diputat d’Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya, ha explicat les mesures que ha posat en marxa el govern de la Generalitat amb aquesta partida de 618M€, “és un paquet de 618M€ pensant en els treballadors i treballadores autònomes del nostre país, en concret 280M€ destinats a 140.000 autònoms”. En relació als ERTOs, el diputat republicà ha recordat que “la gestió dels subsidis per part de l’Estat està sent un desastre. Tenim molts treballadors i treballadores que no estant cobrant i, per tant, tot i que no tenim la competència, s’hi vol arribar i posem en marxa un paquet d’ajudes amb un mínim de 600€ d’ajuda directa per treballador”.

Anna Lara, presidenta del Grup Municipal d’ERC Avancem, ha mostrat la seva preocupació sobre els avenços del Pla de Recuperació a Badalona, “aviat farà un any que va començar la crisi de la covid i a Badalona encara no tenim cap pla. L’alcalde va assegurar que el tindriem a l’octubre, després al gener i ara al febrer. Doncs bé, estem a mitjans de febrer i encara hi ha comissions que no han acabat la feina”. La republicana ha posat en valor la feina que està realitzant la societat civil però ha estat crítica amb la falta de lideratge del Partit Popular que està transformant aquest pla en un calaix de sastre de reivindicacions històriques però no enfocat a donar respostes a la urgència actual.