ERC Badalona

La col·laboració amb Reagrupament canvia el format de l'acte del 10 de setembre

Miquel Estruch
Intervenció de Miquel Estruch
Esquerra Badalona ha commemorat amb un èxit de participació en diversos actes, l'històrica jornada de l'11 de setembre d'enguany, Diada Nacional de Catalunya; amb algunes novetats i canvis respecte sobretot de l'acte del 10 de setembre a la nit d'anys anteriors.

Divendres 10 de setembre, un quart abans de mitjanit, Esquerra, representada pel seu president, Miquel Estruch, i Reagrupament.cat, per Francesc Lleal, van fer una ofrena floral conjunta a la Plaça Constitució després de l'acte per la Diada d'Òmnium Cultural Barcelonès Nord, que va fer la seva respectiva ofrena. El bon clima existent entre les dues formacions polítiques ha propiciat aquesta col·laboració puntual la qual des d'Esquerra es valora molt positivament. Així, l'Ofrena d'Esquerra a la Plana quedava substituïda per aquest acte conjunt i unitari de l'independentisme badaloní.

El tradicional esmorzar independentista va cobrir la jornada matinal de la Diada com a acte central d'Esquerra per aquesta jornada. Una setantena de persones van omplir la Plaça Constitució només deu hores després de l'ofrena que abans esmentàvem. Un acte tant lúdic i de germanor, però sense oblidar la vessant de reivindicació política i nacional, amb les intervencions de la portantveu de les JERC, Cristina Gil, el regidor d'Esquerra, Mateu Chalmeta, i el president d'Esquerra, Miquel Estruch. Des de Badalona, una representació de la secció local ben àmplia participaria després en la manifestació unitària a Plaça Urquinaona de Barcelona, a les 17:00.