ERC Badalona

El Ple de Badalona rebutja frontalment la mentida permanent del PP

• Mateu Chalmeta
El regidor d'Esquerra, Mateu Chalmeta, va repetir una vegada més al PP en el ple municipal que es va celebrar ahir que "estan instal·lats en la mentida". No és doncs, la primera vegada que els ho recriminava. És més, "vostès saben perfectament que estan mentint, i els hi és igual. Tot per un grapat de vots", va afirmar.

El plenari, que havia començat amb la notícia oficial de l'arribada del Corte Inglés i els jutjats, necessària per a la dinamització urbanística de la zona de Coll i Pujol; va ser enterbolit pel debat sobre la immigració a Badalona, arran de la visita de l'eurodiputada francesa a la recerca de campaments gitanos romanesos inexistents.

Chalmeta va ser la punta de llança de la reacció en contra de la política a què darrerament sotmet el PP a la ciutadania. "Vostès estan embrutant una vegada i una altra el bon nom de Badalona, mentre nosaltres ens esforcem a treballar per desenvolupar polítiques a favor de la integració". Els regidors del PP van anar-se crispant, i més al sentir-se al·ludits quan Chalmeta els va recordar la coneguda sentència de Joseph Goebbels, cap de propaganda de l'NSDAP: "Si una mentida es repeteix prou, acaba per convertir-se en realitat". "Si s'han sentit al·ludits, per alguna cosa serà" els va respondre.

La portantveu popular, va quedar retratada quan va ser acusada per Chalmeta de saltar-se el reglament d'usos lingüístics en no haver presentat una moció com a mínim en català, tal i com demana la norma, la qual cosa és motiu de sanció. La rèplica de la portantveu popular va ser clara: "em passo pel forro la llei del català"; declaració especialment significativa per una formació que diu defensar els valors democràtics, la Constitució, i la llei.

La Vaga General

Esquerra Badalona ha estat l'únic partit que ha votat favorablement a la moció presentada per Iniciativa en suport a la Vaga General del 29-S. De fet, Esquerra com les JERC Badalona han estat unes de les entitats que més s'han implicat a nivell local en els preparatius d'aquesta convocatòria de protesta.