ERC Badalona

El Ple aprova el nou conveni entre l'Ajuntament i el C.F. Badalona i es compromet a dignificar la plaça de l'Alcalde Xifré

El primer Ple de l’any va començar, com ha estat habitual en aquesta legislatura, amb un minut de silenci per les víctimes de la violència contra les dones.

Seguidament i ja en la part resolutiva, es van aprovar diverses mesures importants, com la inversió de prop d’un milió d’euros en polítiques contra l’atur, l’esperat conveni entre l’ajuntament i el C.F Badalona, la partida especial que ha de permetre la restauració del pont del petroli -força malmès pel temporal de la setmana passada- o la tramitació dels plusos de la Guàrdia Urbana, que han d’ajudar a avançar cap a un nou model policial a la nostra ciutat.

En l’apartat de mocions podem destacar l’aprovació, amb l’abstenció del PP, de la iniciativa de l’Associació Cultural Alcalde Xifré, que demanava que es dignifiqués la plaça que porta el seu nom i que es donés suport institucional a la commemoració del seu afusellament el 15 de febrer. Així s’hi va comprometre el primer tinent d’alcaldia Oriol Lladó, que va recollir la petició de l’entitat.

També va ser rellevant l’aprovació de la moció que presentava el nostre grup, juntament amb el del PSC, per tal que el Ple s’adherís a la campanya “casa nostra és casa vostra” d’acollida de refugiats. Malauradament, no va ser possible que el text es convertís en declaració institucional, a causa de l'oposició del PP.

Finalment, un dels aspectes negatius del passat Ple, que no podem deixar de lamentar, va ser la manca d’acord per tal que l’ajuntament es presenti, en tant que acusació particular, en casos d’agressions xenòfobes i racistes, com les que va patir la companya Fàtima Taleb la setmana passada. Actituds frívoles com les del PP no ajuden a evitar la normalització del racisme entre la ciutadania i dificulten la tasca per poder-la combatre.

Mots clau
: Ple