ERC Badalona

El Ple impulsa la protecció del patrimoni de la ciutat i s’oposa als abusos de les elèctriques

El Ple ordinari d’aquest mes de febrer va començar amb la lectura, per part de l’alcaldessa Dolors Sabater, de la declaració institucional en commemoració del Dia Internacional de la Dona que se celebrarà el proper 8 de març.

En la part resolutiva es va aprovar la modificació del PGM que permet millorar les voreres del carrer Jaume Ribó i l’ampliació de les oficines del Grup Giró, ajudant, doncs, a la competitivitat de la nostra ciutat en clau industrial. També es va aprovar la modificació del pla especial de protecció de patrimoni per tal de poder protegir millor les cases de pescadors del barri del centre que es troben en mal estat, ajudant així a preservar el patrimoni històric i arquitectònic de la nostra ciutat.

En l’apartat de mocions es va impulsar, per unanimitat, una moció per demanar al Congrés  que es modifiqui la llei de jurisdicció voluntària que limita els drets de les persones amb discapacitat sensorial, evitant així que pateixin cap tipus de discriminació. També es va aprovar una iniciativa contra l’abús de les empreses elèctriques i pel compliment del protocol de pobresa energètica. Complint els compromisos adquirits, els tres grups de govern van demanar, mitjançant una moció a AMB i Generalitat, el trasllat definitiu del col·lector de llevant, agraint alhora la bona feina feta pels professionals de la casa quan s’hi van produir fuites arran de la tempesta de fa unes setmanes.

Per acabar, volem fer esment a la lamentable actuació del regidor d’Unió, que amb la seva abstenció va permetre,a  iniciativa del PP, la reprovació de l’alcaldessa per assistir a l’acte de suport als encausats pel 9N, que va tenir lloc el passat 6 de febrer. El fet que Joana Ortega, vicepresidenta de la Generalitat en aquell moment, fos membre del seu partit, així com l’exercici democràtic que va representar el 9N, ens semblen motius suficients per haver-hi votat en contra, però no va ser així. Només Guanyem Bdn en Comú , ICV-EUiA i ERC s’hi van oposar.

Mots clau
: Ple Municipal