ERC Badalona

Nadia Ghulam i la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona reben el premi “Trencant Invisibilitats 2016”

Nadia Ghulam i la Fundació Ateneu Sant Roc han rebut el premi “Trencant Invisibilitats 2016”. El Consell Municipal de les Dones, òrgan consultiu i informatiu de l’Ajuntament de Badalona, ha reconegut les dues candidatures com a exemples de transformació social i de superació dels estereotips de gènere.

Els guardons s’han lliurat al Teatre Zorrilla aquest dimecres, 8 de març, en l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional de les Dones, en el qual, a més, s’ha fet un reconeixement especial a les dones pioneres en l’àmbit esportiu. Així, entre altres, s’ha retut homenatge a Maria Gol pels lligams familiars amb el bàsquet badaloní, a la nedadora Joaquima Albesa Benítez, a l’espeleòloga Mª Rosa Vinyes i a la muntanyenca Rosa Colomer.

Premis “Trencant Invisibilitats 2016”
En la categoria individual, el Consell Municipal de les Dones de Badalona ha valorat que l’educadora social Nadia Ghulam, nascuda l’any 1985 a Kabul, (l’Afganistan), és una referent de superació, d’integració i ha fet possible la visibilitat de la veritable situació de les dones del seu país. L’any 1993, en plena guerra civil, una bomba la va deixar mal ferida. Després de sortir de l’hospital, es va haver de passar per noi, amb només 11 anys, per poder ajudar la seva família en ple règim talibà. L’any 2006, gràcies a l’assistència internacional, va arribar a Badalona per a rebre tractament mèdic. A Badalona ha superat el fet de trobar-se molt lluny de les seves arrels i ha afrontat amb èxit el repte d’integrar-se en una nova cultura i costums. La Nadia ha deixat palès el seu testimoni personal al llibre “El secret del meu turbant”.

Pel que fa a les candidatures de projectes, el Consell Municipal de les Dones de Badalona ha decidit premiar la iniciativa “Laila” de la Fundació Ateneu Sant Roc per afavorir la integració de les dones més grans de 16 anys a través de l’aprenentatge de les llengües catalana i castellana. Des de la Fundació Ateneu Sant Roc es potencia el coneixement de les llengües com a un element integrador, de treball en grup i com a eina generadora de convivència.

L’alcaldessa de Badalona i presidenta del Consell Municipal de les Dones, Dolors Sabater, ha destacat en la cloenda de l’acte “la necessitat de seguir enfortint els llaços a la ciutat entre les dones de diferents col·lectius, des de les diferents mirades, orígens, edats, identitats sexuals i de gènere i cultures de referència”. L’alcaldessa ha afegit que “les diferències també ens enforteixen, i alhora reforcen les capacitats de trencar mites i estereotips”.