ERC Badalona

El Ple de març inicia el reconeixement de la zona de les Tres Xemeneies com a bé cultural d’interès local

El Ple ordinari del més de març va aprovar per unanimitat, iniciar l’expedient per declarar la sala de turbines vinculada a les tres xemeneies bé cultural d’interès local. Es tracta d’un espai únic a nivell de país amb un gran potencial, que comparteixen els municipis de Sant Adrià i Badalona. Aquesta mesura coincideix amb l’inici de la redacció del pla director urbanístic, tal i com va anunciar recentment la Generalitat, que vol assegurar la reactivació econòmica d’un sector amb alt valor afegit que reforci la que ja existeix als polígons propers i afavoreixi la creació d’un espai al servei de les persones.

Pel que fa a l’apartat de mocions, el nostre grup va presentar una iniciativa per commemorar els 40 anys del Congrés de Cultura Catalana que va defensar Edelmir Sancho, un dels impulsors d’aquella fita cabdal per a Badalona. La moció va ser aprovada per tots els grups excepte pel PP.

En aquest context commemoratiu i de reivindicació dels esdeveniments clau del passat badaloní també vam donar suport, juntament amb Guanyem Badalona en Comú, a un document presentat per la comissió de la Memòria Històrica de la ciutat, que posava èmfasi en el 80è aniversari dels bombardejos sobre Badalona durant la Guerra Civil. Així, volem insistir en la necessària continuïtat de les polítiques de recuperació del passat recent de la ciutat, sovint tant oblidades.