ERC Badalona

El Ple aprova tramitar inicialment els pressupostos i l’annex d’inversions 2017 i protegeix el territori per sobre de la B-20

El Ple ordinari d’aquest mes d’abril es va iniciar amb la lectura per part de l’alcaldessa, d’una declaració institucional a favor d’incloure la història del poble gitano al currículum escolar, en el context de la història de Catalunya.

El punt més destacat de l’ordre del dia, però, va ser la llum verda a l’aprovació inicial dels pressupostos per al 2017 que, a més, inclouen un important annex d’inversions. A partir d’ara s’obrirà un període d’al·legacions en el qual cada grup municipal podrà fer propostes per millorar i enriquir el document.

Es tracta d’uns pressupostos ambiciosos, que van anar precedits d’un procés participatiu sense precedents i que volen revertir les retallades dels darrers anys. Entre altres qüestions, es millora el manteniment de l’espai públic (el pavimentat que es duplicarà entre 2015 i 2017) i es consolida la inversió social, ja començada l’any passat. En aquest sentit les aportacions del PSC han estat fonamentals.

També es va impulsar la protecció de l’espai per sobre la B-20 amb la preservació de la masia de can Colomer i el seu entorn natural. Així es redueix l’edificabilitat de la Serralada de Marina i es guanya espai públic.

Mots clau
: Ple Municipal