ERC Badalona

L’Ajuntament invertirà 2 milions d’euros aquest mandat en la millora de les condicions d’accessibilitat

L’Ajuntament invertirà 2 milions d’euros en el mandat actual per millorar l’accessibilitat a la ciutat, especialment en els districtes situats per sobre de l’autopista, on hi ha més carrers amb escales i pendents pronunciades. Les primeres inversions previstes en el marc del programa “Badalona, ciutat accessible” es faran als districte 2 i 4 després que tècnics de l’Àmbit de Badalona Habitable hagin realitzat una diagnosi dels punts negres sobre accessibilitat a la ciutat. A partir d’aquesta diagnosi s’ha elaborat un llistat amb les actuacions necessàries per millorar l’accessibilitat mitjançant la implantació d’elements mecànics.

La presentació del programa “Badalona, ciutat accessible” feta aquest matí en uns d’aquests punts negres del districte 4, concretament al passatge Albert Llanas, ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Badalona i regidora del districte 4, Dolors Sabater; del primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit Badalona Habitable, Oriol Lladó; i de la regidora del districte 2, Maria Gallardo. Recordem que les obres per millorar l’accessibilitat del passatge Albert Llanas començaran a principis del proper més de juny. El projecte que es durà a terme en aquest espai preveu la instal·lació d’un ascensor, la modificació de les escales fixes i la urbanització del carrer.

L’estudi realitzat pels tècnics de de l’Àmbit de Badalona Habitable enumera els espais de diversos barris d’aquests dos districtes on la millora de l’accessibilitat passa per la implantació d’elements mecànics:

DISTRICTE 2
Barris                                               Carrers
Sistrells                                 Carrer del Cid Campeador
Nova Lloreda                       Avinguda de Catalunya - Avinguda de Lloreda

Sant Crist                             Carrer de Chopin
Plaça de Cuba
Carrer de Fortuny
Passatge Rodó

La Pau                                  Carrer de Miguel Hernández
Carrer de Solsona

Puigfred                                Carrer de Milà

DISTRICTE 4
La Salut                                Passatge d’Albert Llanas
Passatge de Peius Gener

Sant Joan de Llefià                        Carrer d’Atlàntida - Carrer de Bellavista
Carrer d’Europa - Carrer de Salou
Parc del Gran Sol
Carrer de Miquel del Prat
Carrer d’Oceania
Carrer d’Orió
Sant Antoni de Llefià         Carrer de Gravina - Ronda de Sant Antoni de Llefià
Carrer del Doctor Trueta - Carrer de Simó Piera

Els responsables municipals han explicat que en les properes setmanes es decidiran conjuntament amb els consells d’entitats dels districtes 2 i 4 quines són les actuacions que cal prioritzar en aquests espais. L’objectiu és portar a terme durant aquest mandat dues accions de millora d’accessibilitat tant al districte 2 com al districte 4.

L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha manifestat que “fa molts anys que tenim aquests problemes d’accessibilitat a la ciutat. L’objectiu és començar a posar remei a les dificultats dels veïns i les veïnes. Perquè facilitar l’accessibilitat és una  manera de fer millor la vida de les persones”.

El primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, ha destacat que “les primeres actuacions se centraran als districtes 2 i 4 que és on es concentren la majoria de carrers amb forts pendents, de punts negres pel que fa les dificultats d’accessibilitat”. Es tracta, ha afegit, “d’un plantejament estratègic de l’Ajuntament d’abordar aquesta qüestió més enllà de la inversió inicial de 2 milions d’euros d’aquest mandat”.

Per la seva banda, la regidora del districte 2, Maria Gallardo, ha ressaltat que “es comptarà amb les entitats veïnals a l’hora de projectar i prioritzar quins projectes d’accessibilitat es tiraran endavant per millorar l’accessibilitat als barris