ERC Badalona

ERC reivindica el model Badalona en l’acte central de campanya a la ciutat

El passat diumenge, dia 10 de desembre, ERC Badalona va celebrar l’acte central de campanya de la candidatura a la ciutat a la plaça Font i Cussó, on van assistir unes 500 persones.

H van participar el primer tinent d’alcaldia de Badalona Oriol Lladó, els membres de la llista Najat Driouech, Ruben Wagensberg i Antoni Castellà, la presidenta del Parlament Carme Forcadell i la secretària general d’ERC Marta Rovira. També hi va ser present Ana Balsera, segona candidata de la comarca.

Oriol Lladó va obrir l’acte recordant el compromís de Badalona amb la República Catalana i reivindicant el model badaloní: “pròleg del procés constituent que aborda el nostre país”. També va posar en evidència que aquesta no era una campanya normal, ja que tant el cap de llista d’ERC Oriol Junqueras, com el conseller Forn i els Jordis, segueixen a la presó.

La candidata comarcal, la colomenca Ana Balsera, va assenyalar que la candidatura d’ERC vol una “República per a les persones”, on els barris de les nostres ciutats hi puguin conviure des de la seva diversitat.

Ruben Waensberg, de la mateixa manera que Lladó, també va destacar que “el model Badalona, que va permetre fer fora Albiol del govern de la ciutat, ha de ser un referent per al nou país”.

En la seva intervenció, Najat Driouech va posar de relleu que la d’ERC és “L’única llista que creu en la justícia social i reconeix la diversitat social, per això, estic de número 10, i això representa que ERC hi creu; que tots som catalans independentment de l’origen”.

El candidat de Demòcrates de Catalunya, que participa a la llista d’ERC, Antoni Castellà, va afirmar, contundent, que: “La foscor ens amenaça, és el front del PP, C’S I PSC que s’apropa per liquidar la República catalana, la democràcia. Avui ens conjurem perquè el 21-D els aturem a tots i lluitem per la llibertat, la democràcia i fem efectiva la República catalana, va d’això, aquestes eleccions són il·legals i il·legítimes, teníem dret a no presentar-nos, però vam acceptar tots el repte de les urnes”.

La presidenta Forcadell, que participant en l’acte a Badalona, s’incorporava a la campanya electoral, va fer referència al control que l’estat espanyol exercia sobre Catalunya, després de l’aplicació del 155:  “La millor manera de treure’ls és guanyar, cada dia transformem la nostra tristesa en energia per guanyar el 21-D. Estem tristos perquè aquestes eleccions ens les han imposat, alguns les volien perquè sabien que tenien tots els avantatges, nosaltres sortim amb el peu coix, a la presó i a l’exili, estem tristos però esperançats perquè ni així guanyaran els del 155.

Aquest país que estima la pau, se’n sortirà com sempre ha fet, això no va de persones, va del poble català. Si guanya ERC, és garantia de futur, de República, és l’únic partit capaç d’aturar el 155, l’únic en disposició i en condicions, es l’únic vot útil per parar Ciudadanos. Us demano que voteu Esquerra perquè és garantia de futur, de transparència, de lluita contra la corrupció i l’únic país capaç d’aturar als del 155", va reblar.

Finalment la secretària general del partit i número 2 de la llista, Marta Rovira, va concloure l’acte amb un potent discurs que buscava sumar complicitats i, malgrat les circumstàncies excepcionals, desprenia un marcat to constructiu:

“És la candidatura que vol l’Oriol Junqueras, l’hem treballat molt a fons, es vesteix des de la diversitat del país, sumant, allò que tant ens ensenya a fer l’Oriol”.

Per contra, Arrimadas, la candidata del bloc del 155 “no té la capacitat de construir el país des de la diversitat perquè posa en dubte tots els consensos construïts en aquest país durant anys”. Perquè “això no va de banderes ni d’orígens, sinó de construir un sol poble des de la diversitat. És impossible que pugui ser presidenta de tots els catalans. És impossible quan condecora aquells que cridaven a por ellos, quan diu que no som gent normal. És impossible que algú vulgui ser presidenta de tots, quan basa el seu projecte polític en mentides, quan diu que l’escola catalana genera odi.

“És impossible que Arrimadas digui que vol ser la presidenta de tots, quan a l’Estat espanyol dóna suport al PP, el partit més corrupte. Aquesta gent que per alguns no som prou normals, potser no ho som perquè ens dediquem a fer coses impossibles com tancar la presó Model o aconseguir l’equilibri pressupostari”.

Rovira, però, no va oblidar reivindicar l’obra de govern i la bona gestió d’ERC a la Generalitat: “Junqueras des d’Estremera, està orgullós de l’obra de govern que va fer. Per exemple, va aixecar 400 milions d’euros de frau fiscal i els va destinar a les escoles i hospitals”.

En últim lloc, va recordar que: “Som els de la revolució dels somriures perquè anem a construir i generar oportunitats, a fer un procés democràtic perquè tothom hi guanyi. Volem fer un país més just, més lliures i més digne i ho farem sense demanar permís a ningú i amb un somriure”.