ERC Badalona

El Ple assegura la continuïtat del Consorci Badalona Sud, posat en risc per l’aplicació del 155

El passat dimarts 30 de gener va tenir lloc el primer Ple ordinari de l’any 2018. Un dels punts més rellevants que s’hi van aprovar va ser la continuïtat del Consorci Badalona Sud, posat en risc a causa de l’aplicació de l’article 155. Aquest fet, precisament, va ser denunciat per la regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, que va explicar que un organisme tant important per a la cohesió social a la ciutat, té greus dificultats de funcionament des del moment en que la consellera Dolors Bassa, que el presidia, va ser cessada per l’aplicació de l’article per part de l’estat espanyol.
Així, es va posar en evidència que les conseqüències de l’acció de l’estat, destituint el govern legítim de Catalunya, són ben reals i les patim a les nostres viles i ciutats (també a Badalona) cada dia.

Altres mesures a destacar aprovades en el Ple van ser l’impuls a l’ordenança d’administració electrònica, que ha de fer més eficient la relació entre el ciutadà i l’Ajuntament, o l’adhesió al pacte d’alcaldes i alcaldesses per a l’energia i el clima, amb el compromís de reduir un 40% les emissions de cara al 2030.

Hem de lamentar, però, que el govern municipal es quedés sol en l’intent d’aprovar el dictamen, recolzat en un informe de secretaria, que reclamava a l’empresa FCC 4 milions d’euros que es van pagar de més i que són diners de tota la ciutadania.

En l’apartat de mocions destaquem l’aprovació de la iniciativa presentada pels grups de govern (Guanyem Bdn, ICV-EUiA i ERC-Avancem-MES) que demana a la Generalitat resoldre el pagament a escoles bressol de Badalona i la proposta de Som Escola en defensa de l’escola catalana i dels mestres represaliats per les seves idees polítiques.

Mots clau
: Ple Municipal