ERC Badalona

El Ple de Badalona condemna la xenofòbia i rebutja la ma dura contra els oratoris

El Ple ordinari del mes de maig va començar amb la lectura, per part de l’alcaldessa, de la declaració institucional en rebuig a la sentència de «la manada».

A l’apartat de mocions el debat més rellevant es va produir amb la presentació de dues propostes que giraven entorn de la llibertat de culte i rebuig a la xenofòbia, d’una banda, i la crítica i ma dura contra els oratoris, de l’altra. La moció que propugnava la restricció a la llibertat de culte i reobria, de nou, un capítol fosc de la història recent de Badalona, presentada pel PP, no va prosperar. En canvi la que defensava el diàleg veïnal, la convivència i la cohesió va rebre el suport majoritari del Ple.

Un cop més Badalona rebutja les actituds xenòfobes del PP d’Albiol i aposta per la llibertat i els drets de les persones. De fet, Albiol ja havia rebut crítiques per part d’Amnistia Internacional pel fulletó de rebuig a un oratori musulmà que el seu partit ha difós al barri d’Artigues. Això constitueix un element més que pot dificultar el pacte entre PP i PSC de cara a la moció de censura que estan negociant contra l’actual govern municipal; ja que costaria d’entendre que un partit de tradició democràtica i progressista com el PSC de Badalona arribés a un acord amb la cara més fosca del PP (partit recentment condemnat per nombrosos casos de corrupció).

El Ple també va donar suport a una moció que condemnava les darreres morts palestines a Gaza a mans de l’exèrcit israelià, les demandes de la «Marea Pensionista» en defensa de les pensions públiques o la proposta de la FAVB per millorar el servei elèctric públic.
Mots clau
: Ple Municipal