ERC Badalona

ERC Badalona comença una nova etapa a l'oposició amb l'objectiu de retornar al govern el 2019

Avui Badalona inicia una nova etapa. El govern de progrés, deixa pas, després de prosperar la moció de censura impulsada per PSC, PP i C’S, a un nou executiu encapçalat per Àlex Pastor. El PSC comença a gestionar la ciutat de la ma del PP xenòfob i corrupte, després de patir l’humiliació i el menysteniment públic a mans d’Albiol en el Ple del passat dia 20 de juny, que, amb el seus 10 regidors va voler deixar clar qui mana. Així, doncs, el futur del nostre municipi roman ple d’incertes a mans de només 3 regidors de 27. Un fet que podria comportar una paràlisi que afectaria greument Badalona.

Si bé és cert - així ho han expressat els impulsors del nou govern - que una part dels motius per tirar endavant la moció rau en la política de blocs i el 155, caure en aquest relat i en una superposició de legitimitats és un error i una trampa que no fa cap bé a la ciutat. El canvi que avui comença a Badalona no deixa de ser un mecanisme que entra dins de la dinàmica democràtica, en la qual una majoria qualificada en substitueix una altra.

Aquest nou període obre moltes incerteses com, per exemple, quines prioritats té el nou govern? D'on traurà els diners? Hi ha alternativa al pressupost tombat?

El Ple del dia 20 tanca el període de la qüestió de confiança, que la ja exalcaldessa va vincular amb l’aprovació del pressupost. Un "pressupost" que, de fet, ha estat el gran absent durant aquestes setmanes de negociacions i converses. Els comptes que no han quedat aprovats preveien augments significatius en la inversió de serveis socials (+10%), espais públics (+13%) o verd urbà (+13%), entre d'altres.

Des d'ERC-Avancem-MES, ens sentim satisfets i orgullosos d'haver contribuït a transformar la ciutat de Badalona durant els darrers 3 anys. S'ha fet feina i molta: hem ajudat a revertir les retallades, hem reprès plans d'ocupació, hem incrementat la superfície d'activitat econòmica i industrial, hem defensat el dret a l'habitatge digne i hem lluitat amb compromís i valentia contra els desnonaments, hem reconnectat la institució amb la xarxa d'entitats de la ciutat, hem ajudat a impulsar les primeres polítiques d'habitatge en anys, hem defensat un urbanisme no especulatiu que defensa l'interès públic (Ca l'Andal, el Círcol, el Turó de l'Enric), hem contribuït a desbloquejar grans inversions al municipi (laterals, inici de redacció obres del metro).

Tot i així, hi ha aspectes que segur podríem haver fet millor i que l'experiència d'aquest temps a govern ens permetrà esmenar quan hi tornem el juny de 2019.

Una feina que no hagués estat possible sense una simbiosi excel·lent entre la secció local i el grup municipal. Per això voldríem expressar el nostre més sincer agraïment als companys i a les companyes del grup municipal actual per la feina realitzada. Els nostres tres regidors: l'Oriol Lladó, l'Agnès Rotger i en Francesc Ribot, així com els assessors, l'Eduard Puig, la Clara Solà, en Josep Maria Llagostera, la Gisela Torns, l'Helena Ricomà, en Josep Duran, en Lluís Garcia i l 'Elisabeth Garcia. I també a amics, militants i simpatitzants que han fet possible el treball diari del partit al carrer i a les institucions.

ERC-Badalona inici una nova etapa, ara des de l'oposició. Ho farem amb l'esforç, la responsabilitat, la dedicació, el compromís i la convicció que caracteritza a les republicanes i als republicans. Amb un objectiu fixe, nítid i clar: les eleccions municipals de 2019. L'oportunitat de retornar a la ciutat de Badalona el govern que estem convençuts mereix.

Resten just 340 dies per les eleccions municipals de 2019, 340 oportunitats. Treballem-les i aprofitem-les amb serenitat, fermesa i convicció. Dia a dia, hora a hora. Comprometem-nos a esforçar-nos incombustiblement per retornar les polítiques republicanes a la nostra ciutat.