ERC Badalona

La regidora d’ERC Agnès Rotger explica que Badalona ja té a punt dos pisos municipals per a allotjament temporal de famílies que han perdut a seva llar

El passat dimarts 19 de juny van quedar a punt els dos primers pisos d’allotjament temporal de propietat municipal. Aquests pisos, cedits per dos ciutadans de Badalona com a herència, han estat reformats per Engestur que hi ha fet obres d’arranjament els últims mesos per assegurar la comoditat de les famílies, preveient que en facin ús durant terminis curts de temps.

La fins ara regidora de Serveis Socials Agnès Rotger, ha explicat que els pisos s’han arranjat amb l’objectiu d’acollir famílies que han perdut la llar i que han estat valorades favorablement per la Mesa d’Emergències de Badalona però que encara no se’ls ha assignat un pis de lloguer social. Actualment hi ha una vuitantena de famílies que estan a llista d’espera.

Aquests dos pisos “de pas”, de gairebé 60 m2 cadascun i situats als barris de Llefià i la Salut, ajudaran a pal·liar la greu manca de recursos d’allotjament temporal a Badalona, i formaran part del Servei d’Allotjament Residencial d’Urgència (SARU), que s’està elaborant i que està previst que s’aprovi al Ple Municipal abans que s’acabi l’any.

Les obres han estat finançades amb la partida d’Engestur destinada a la rehabilitació d’edificis de propietat municipal, de 225.000€.

Agnès Rotger, ha afirmat que “és el primer pas per donar una resposta a l’enorme necessitat d’habitatge que hi ha a Badalona. Estem contents perquè ja tenim els primers pisos pont però en necessitem molts més, i sobretot necessitem habitatge assequible per a les més de 300 famílies que viuen en risc de perdre la seva llar. Esperem que l’actual administració municipal estigui a l’alçada dels reptes i les necessitats de la ciutat i continui treballant per implementar polítiques d’habitatge social a Badalona”.