ERC Badalona

ERC impulsa el reconeixement dels badalonins i badalonines guardonats amb la creu de Sant Jordi i aprova una moció per dignificar el treball de la llar i les cures

El darrer Ple abans de la parada d’agost va aprovar un nou contracte de manteniment de via pública pendent de renovar des de 2010. Això va ser possible gràcies a la feina feta pel govern d’ERC, Guanyem i ICV-EUiA, que va duplicar el pressupost destinat a aquesta finalitat i va posar en marxa les brigades d’acció immediata.

En la sessió plenària de juliol també va quedar patent la incapacitat del govern actual per elaborar uns pressupostos per aquest any 2018 i de presentar el seu projecte per a Badalona: «Volien canviar la manera com es fan les coses [...] i no només no tenim pressupost, sinó que tampoc tenim el seu projecte de ciutat», va remarcar Oriol Lladó

En l’apartat de mocions, el grup municipal d’ERC-Avancem-MES va donar veu a l’associació Mujeres Pa’lante. Un col·lectiu que, representat en la sessió plenària per Norma Véliz, va defensar la moció favor de la ratificació del conveni 189 de l’OIT i per la dignificació del treball de la llar i les cures, que presentava el grup republicà i que es va aprovar per unanimitat. Així, es va acomplir l’objetiu de donar veu a aquelles persones sovint invisibles, però que realitzen una feina molt necessària.

Els grup republicà també va donar suport a la moció que buscava la protecció dels Club Nàutic Bétulo i la seva important activitat i la que demanava millorar l'estat de les aigues a Badalona i, especilament, les xarxes de clavegueram

Finalment, cal destacar l’aprovació, amb el vot en contra de C’S i l’abstenció del PP, de la moció que demanava a l’alcalde i consistori badaloní, que fes un reconeixement públic a les persones i entitats que han rebut la creu de Sant Jordi, una distinció que valora la defensa de la identitat catalana o la feina especialment rellevant feta en algun àmbit concret. Aquest any la van rebre el pedagog Joan Soler Amigó, la historiadora de l’art Rosa Maria Malet, la filòloga Teresa Casals i l’ONG Proactiva Open Arms. Badalona esdevé, així, una de les ciutats amb més guardonats.
Mots clau
: Ple Municipal