ERC Badalona

ERC Badalona demana explicacions a l’ajuntament per l’actuació de la Guàrdia Urbana, prohibint les activitats de l’ANC i Òmnium al carrer d’en Prim i al carrer de Mar

El grup municipal d’ERC-Avancem-MES ha entrat una bateria de preguntes, dirigides a l’alcalde Àlex Pastor al registre de l’ajuntament, en saber que la Guàrdia Urbana de la ciutat ha aixecat acta a la parada que l’ANC ha instal·lat al carrer d’en Prim, acusant l’entitat de no tenir els permisos necessaris per dur a terme la seva activitat. De la mateixa ha preguntat pel la mateixa actitud envers el local obert temporalment al carrer de Mar per Òmnium Cultural.

Manifesta que l’espai públic és de tothom i que, per tant, ha de poder acollir accions polítiques amb normalitat; que la societat badalonina és, per sort madura, i que les paradetes de l’ANC i l’ús de locals privats per tasques polítiques es desenvolupen de fa temps sense cap incidència.

Es pregunta perquè aquestes pressions només s’exerceixen contra les entitats sobiranistes i no envers les parades de PP i C’S, que habitualment se situen en llocs per als quals no tenen el permís municipal adient. Així es va fer evident el passat Sant Jordi amb la parada que el PP va situar a la plaça Pompeu Fabra, malgrat tenir coneixement que no era el lloc que li pertocava.

El grup republicà també demana al govern municipal que doni explicacions per aquesta persecució injustificada de les entitats sobiranistes que recorda altres temps.

Exigeix saber si l’actuació de la Guàrdia Urbana surt d’una denúncia, ve d’ofici o respon a una instrucció concreta.

Demana a l’actual govern que faciliti còpia de l’acta de la Guàrdia Urbana.

Requereix al govern municipal de la ciutat que faciliti dades d’actuacions similars empreses per la Guàrdia Urbana.

En referència al local del carrer de Mar, demana còpia de l’informe on es denega l’ús del mateix per a les activitats que s’hi desenvolupen.

Finalment ERC Badalona lamenta la pressió exercida sobre les entitats sobiranistes de la ciutat en contraposició a la manca de zel envers partits i entitats d’altres signes polítics.

Badalona, 6 de setembre de 2018
Mots clau