ERC Badalona

ERC Badalona engega una campanya informativa per tal que les persones nouvingudes amb dret a vot puguin exercir-lo lliurement a les properes eleccions del 26 de maig d’aquest any

La secretaria de ciutadania d’ERC Badalona ha encapçalat una iniciativa per tal d’informar a les persones nouvingudes procedents de països de la UE o que tinguin un conveni amb l’estat, que tindran dret a vot en les properes eleccions del 26 de maig.

Des d’ERC considerem que cal fomentar i explicar que les eleccions municipals i al Parlament Europeu que se celebraran el 26 de maig d’aquest any representen una oportunitat única que cal que la ciutadania aprofiti per expressar en quina ciutat i en quina Europa vol viure. I això s’aconsegueix amb el lliure exercici del dret a vot.

A Badalona, algunes formacions fomenten l’odi i la xenofòbia per tal d’assolir objectius electorals i no dubten a posar en perill la cohesió social de la ciutat. Per tant, som conscients de l’ús interessat que en voldran fer, intentant desincentivar tot aquell votant que no serveixi als seus propòsits electoralistes.

La nostra formació considera que cal fomentar el lliure exercici de la democràcia; fet que, d’altra banda, ajuda a la cohesió social de la nostra ciutat i del conjunt del país.

Per això «ens posem a disposició de totes aquelles persones que puguin votar però no saben massa bé com fer-ho, per tal d’explicar-los els passos que han de seguir per a exercir lliurement un dret democràtic tant fonamental com el de votar.», explica el responsable de nova ciutadania d’ERC Badalona, Ignasi Costa.