ERC Badalona

ERC Avancem-MES acorda amb el govern aprovar el pressupost 2019 després de millorar-lo amb 20 esmenes

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem MES i el govern municipal, han arriabt a un acord per aprovar el pressupost 2019.  L’acord l’han signat el president del Grup Municipal d’ERC-Avancem-MES, Francesc Ribot, i el president del Grup Municipal del PSC, Álex Pastor.

ERC, que ha introduït 20 al·legacions a la proposta de pressupost del govern municipal, ha treballat amb rigor i en benefici de la ciutadania de Badalona, tenint clar que la ciutat no es pot quedar un altre cop sense pressupost.

L’acord que s’ha signat comprèn àmbits com els drets socials; l’atenció per a persones amb discapacitats, urbanisme, benestar animal salut i educació. Els acords són els següents:

Drets Socials

• Nova convocatòria d’ajuts a lloguer a famílies vulnerables: 100.000 euros.
• Convocatòria ajuts de lloguer a entitats tutelats d’habitatge: 50.000 euros.
• Contracte de servei de reparacions de manteniment a domicilis de persones de col·lectius amb vulnerabilitat social: 60.000 euros.
• Remodelació i millora de les instal·lacions elèctriques d’habitatges vulnerables de la ciutat i comunitats de propietaris per tal de millora l’eficiència energètica: 400.000 euros.
Atenció diverses capacitats

• Transport esporàdic adaptat (Consell Comarcal) Dos viatges més, al mes, pels usuaris: 30.000 euros.
• Nova partida per senyalitzar els mercats i altres espais públics, per a persones amb discapacitats sensorials (TEA): 10.000 euros.
• Subvencions per a colònies/vacances per a persones amb diferents capacitats i dependència: 82.000 euros.
• Adaptar semàfors per a invidents: 98.000 euros.
Territori

• Garantir actuació al carrer de Fluvià: 200.000 euros.
• Enderrocament de l’antic edifici de la Mobba: 400.000 euros.
• Instal·lació de llambordes commemoratives dels bombardejos franquistes a Badalona durant la Guerra Civil de 1936-1939: 10.000 euros.
• Garantir la partida de 100.000 euros al Museu de Badalona per escultura alcalde Xifré.
• Garantir obres accessibilitat Escola de Música/Centre Cívic Dalt de la Vila: 150.000 euros.
Benestar Animal

• Increment partida per esterilització de gats i construcció d’un espai de transició per a gats ferals: 20.000 euros.
• Màquina per a seqüenciar l’ADN i/o anàlisi per a fer el cens genètic dels gossos: 10.000 euros.
Salut

• Cursos de formació, en cap de setmana, adreçats a les cuidadores i treballadores de la llar: 100.000 euros.
• Confecció del Diagnòstic destinat a possibilitar que Badalona s'afegeixi a la xarxa de ciutats amigues de la gent gran (OMS): 50.000 euros.
Educació

• Garantir projecte executiu d’una nova escola bressol al Districte 1: 50.000 euros.
• Projecte pilot menjador a secundària: subvenció per oferir segon torn a les escoles per a joves de 12-14 anys més un programa per adquirir coneixements de nutrició i habilitats per cuinar vinculat al Servei de Garantia Alimentària que cal crear aquest 2019 (actualment en procés de redacció amb suport de la Diputació mitjançant la cooperativa Suara): 100.000. euros.
• Augment dotació Consorci Badalona Sud per mantenir i ampliar el projecte Educació 360, d’aliances entre escoles i institucions de prestigi: 80.000 euros.
Mots clau
: Pressupost 2019