ERC Badalona

El grup municipal d’ERC Avancem-MES fa arribar dues làmines amb vocabulari d’emergències en llengua de signes catalana a biblioteques i centres cívics de Badalona

El material ha estat elaborat per l’Associació Catalana Pro Persones amb Sordceguesa

El grup municipal d’ERC Avancem-MES a l’Ajuntament de Badalona ha enviat dues làmines amb vocabulari d’emergències, en llengua de signes catalana, a biblioteques i centres cívics de Badalona.

El matarial, elaborat i facilitat per l’Associació Catalana pro Persones amb Sordceguesa (APSOCECAT), és fruit de la feina feta conjuntament amb el 112 i els Serveis de Teleassistència, per tal de disposar d’un protocol que permeti dotar d'eines per poder atendre a les persones amb sordceguesa, en cas d'emergència.

Es tracta, doncs, d’un treball en xarxa que vol divulgar el vocabulari bàsic en llengua de signes. Facilitant, així, una comunicació mínima en una situació d’emergència. Són  dues làmines amb 25 signes de la llengua de signes catalana, amb un codi QR que permet visualitzar un vídeo on s’explica com s’han de realitzar correctament.

Des d’esquerra, considerem que és útil que els edificis que ofereixen un servei públic a la nostra ciutat puguin disposar d’aquest material, que es pot penjar, fàcilment, en un lloc visible de les instal·lacions. D’aquesta forma, podem contribuir a millorar l’accessibilitat als serveis públics de totes aquelles persones amb diversitat funcional, garantint millor els drets del conjunt de la ciutadania.
Mots clau
: Llengua de signes