ERC Badalona

El Ple de febrer dona llum verda al PDU de les Tres Xemeneies i denuncia el cas dels nens robats a Badalona

El Ple ordinari del mes de febrer va aprovar, en al part resolutiva, el PDU de les Tres Xemeneies, que permetrà «donar centralitat a l’Eix Besòs, amb una proposta innovadora, potent en clau de país i que permet millorar infraestructures», en paraules del regidor Oriol Lladó. Malgrat això, des del nostre grup seguirem vetllant per per reduir al màxim l’edificabilitat a la zona de les Tres Xemeneies així com el manteniment de l’activitat econòmica que s’hi desenvolupa.

També cal destacar l’aprovació del Pla local d'igualtat per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere (2019-2023). D’aquesta manera es continua avançant cap a la igualtat de drets i oportunitats de tota la ciutadania de Badalona.

En l’apartat de mocions, el grup municipal d’ERC Avancem-MES, juntament amb el d’ICV-EUiA va donar veu a la presidenta a l’entitat SOS Bebès Robats, que a través de la seva presidenta a Catalunya, la badalonina Adelina Ruiz, va denunciar els nombrosos casos de nens robats entre els anys 40 i 80, també, a la nostra ciutat. En aquest sentit, va demanar als grups polítics que es comprometin més i passin, en aquest assumpte, de les paraules als fets.

Finalment, cal subratllar que la moció de C’S contra qualsevol mena d’indult envers els presos polítics, només va tenir suport del PP de Garcia Albiol. La resta de grups hi van votar en contra amb contundència.
Mots clau
: Ple