ERC Badalona

ERC-Avancem MES exigeix al govern d’Álex Pastor que no cedeixi espais electorals al feixisme

El maig de 2015 diferents actors polítics, associacions i col·lectius ciutadans van donar suport al manifest contra el feixisme i la xenofòbia. També s’hi sumava el PSC de Badalona, que ara governa la ciutat. Aquell mateix mes els partits progressistes i demòcrates de Badalona es conjuraven per desallotjar de l’Ajuntament el PP de Garcia Albiol, que, precisament, havia fet bandera d’una ideologia xenòfoba que estigmatitzava certs col·lectius de la ciutat per interessos electoralistes.

Ara, l’auge de l’extrema dreta a l’estat espanyol torna a ser present en la campanya electoral del 28 d’abril. A la nostra ciutat, Vox, un partit clarament feixista, xenòfob i masclista, que, entre altres coses, ha liderat l’acusació particular contra els presos polítics, vol organitzar el seu acte central de campanya el proper 12 d’abril, al Centre Cívic de la Salut.

Entenem que totes les organitzacions polítiques democràtiques han de tenir dret al seu espai per fer campanya electoral. Però en el cas de formacions polítiques com Vox, que no respecten els drets de tota la ciutadania, que defensen posicions inacceptables en qualsevol societat democràtica i que, a més, fomenten l’odi contra tothom que no pensa com ells, es poden generar situacions que fomentin la violència a la nostra ciutat. L’acte que volen dur a terme a la Salut, doncs, pot esdevenir un problema de seguretat pública a Badalona. Fet que, considerem, hauria de ser tingut en compte per l’actual govern municipal per plantejar-se si realment ha de permetre al feixisme organitzar un acte polític que l’únic que fa es normalitzar-lo i enfortir-lo.

Per tot això, i apel·lant a aquell pacte de 2015, exigim al govern de l’alcalde Álex Pastor, que no permeti que el feixisme prengui posicions a Badalona. No podem permetre que l’extrema dreta que representa Vox faci un acte públic a Badalona amb els diners de tota la ciutadania i amb el beneplàcit del govern del PSC.