ERC Badalona

Notícia

Va prenent forma l’aposta d’ERC-Avancem MES per millorar l’espai públic i la connexió entre barris al Districte 3



Ja és una realitat la nova carretera de Can Ruti i el lateral fins a Coll i Pujol i es troben en execució les obres del parc de Can Bada, la passera del Torrent de la Font, la millora del carrer Molí de la Torre i en un tràmit avançat de tramitació el camí del G4 a Montigalà. 

Aquests dies l’aposta d’ERC-Avancem MES per una ciutat més accessible i verda es mostra ja de forma clara en diferents espais del Districte 3, en especial als barris de Morera i de Bufalà. Són sis actuacions impulsades en el temps que els republicans van estar al govern de la ciutat, conjuntament amb Guanyem i ICV-EUiA i que aquestes darreres setmanes o bé han acabat o estan en plena execució.

En tots els casos hi ha un fil conductor entre les actuacions que implica la participació ciutadana, el compromís amb solucions que millorin l’accessibilitat i la millora general de l’espai públic, entès com a element connector entre barris.
Entre les actuacions destaquen les que han tingut lloc en l’eix del Parc Serentill, una zona de Badalona molt transitada (amb tres centres educatius que conformen un important campus al cor de la ciutat) però molt poc orientada al vianant, i que, a més, acabava en un cul de sac amb l’autopista.

El desbloqueig de la primera fase del lateral entre president Companys i Coll i Pujol anunciat ara fa tres anys tot just s’ha completat aquest mes de juny i ha millorat la permeabilitat del districte, i en especial a la zona del parc Serentill. El Departament de Territori, amb una inversió de 3,6 milions d’euros, ha executat aquesta obra i gràcies, a la insistència muncipal, ha incoprorat diferents millores (com ara la possibilitat d’agafar el lateral aprofitant un creuament semafòric al vial d’entrada a l’autopista), tot i que també ha deixat alguna oportunitat perduda, com la possibilitat d’aprofitar la nova infraestructura per promoure modalitats de transport més sostenible (reforç de bus o possibilitat d’habilitar carril bici).

Destaquen també aquestes actuacions:

Parc de Can Bada i Passera del Torrent de la Font: actualment en execució i a càrrec dels equips tècnics de l’Àrea Metropolitana. El projecte, amb una inversió de 1,3M, surt d’un procés participatiu i se suma a l’aposta per la posada al dia del preexistent parc del Torrent de la Font, on en els darrers temps s’han fet millores generals per a poder-lo incorporar a la xarxa de parcs metropolitans. En el seu conjunt, l’actuació funcionarà com a ròtula entre Bufalà i Morera, apropant la zona dels instituts a la ciutat, i reforçant el corredor verd que ressegueix el torrent.

Molí de la Torre: a punt de començar. La part baixa del carrer Molí de la Torre, a Bufalà, és ara un punt mal connectat amb la xarxa viària, amb una mala ordenació de l’aparcament i amb molt poc espai per al vianant. Aquests dies han començat les obres de millora, amb una inversió de mig milió d’euros, que permetran dignificar aquest espai, tot augmentant-ne la seguretat. Cal dir també que aquest mes de juliol, el procés de licitació del reasfaltat i la millora del clavegueram del carrer Mestre Bretón ha arribat a la fase final. 

Carretera de Can Ruti: ja oberta al trànsit però pendent d’alguns canvis menors per a ser recepcionada. Una inversió d’un 1'5 milions d’euros també executada per l’AMB i que ha permès millorar el ferm i en especial habilitar un vial segregat per a persones i bicicletes i millorar les parades d’autobús. També es millora la connectivitat de la colònia Sant Jordi amb la ciutat.

Camí del G4 a Montigalà i connexió sota la B20 a la Vall de Betlem: tramitació en marxa, en el cas del camí del G4 a punt d’adjudicar. Les connexions entre les dues parts de Montigalà separats per la riera de Sant Jeroni guanyarà qualitat i seguretat; i la ciutat tindrà un accés digne a la vall de Betlem, un dels seus espais de més valor natural i patrimonial.

Lamentem falta de control en les obres a Ca l’Andal

Les obres de Ca l’Andal estan en marxa actualment i han de permetre la consolidació de l’estructura. Queda pendent la definició d’usos i l’encàrrec del projecte per convertir la masia en equipament públic. Com a ERC hem entrat al registre municipal una sol·licitud per consultar el pla de seguretat, davant l’evidència que el tractament de residus perillosos (fibrociment) ha generat queixen entre el veïnat i altres col·lectius.