ERC Badalona

Totes les notícies

Va prenent forma l’aposta d’ERC-Avancem MES per millorar l’espai públic i la connexió entre barris al Districte 3

Ja és una realitat la nova carretera de Can Ruti i el lateral fins a Coll i Pujol i es troben en execució les obres del parc de Can Bada, la passera del Torrent de la Font, la millora del carrer Molí de la Torre i en un tràmit avançat de tramitació el camí del G4 a Montigalà.  Aquests dies l’aposta d’ERC-Avancem MES per una ciutat més accessible i verda es mostra ja de forma clara en diferents espais del Districte 3, en especial als barris de Morera i de Bufalà. Són sis actuacions impulsades en el temps que els republicans van estar al govern de la ciutat, conjuntament amb Guanyem i ICV-EUiA i que aquestes darreres setmanes o bé han acabat o estan en plena execució. En tots els casos hi ha un fil conductor entre les actuacions que implica la participació ciutadana, el compromís amb solucions que millorin l’accessibilitat i la millora general de l’espai públic, entès com a element connector entre barris. Entre les actuacions destaquen les que han tingut lloc en l’eix del Parc Serentill, una zona de Badalona molt transitada (amb tres centres educatius que conformen un important campus al cor de la ciutat) però molt poc orientada al vianant, i que, a més, acabava en un cul de sac amb l’autopista. El desbloqueig de la primera fase del lateral entre president Companys i Coll i Pujol anunciat ara fa tres anys tot just s’ha completat aquest mes de juny i ha millorat la permeabilitat del districte, i en especial a la zona del parc Serentill. El Departament de Territori, amb una inversió de 3,6 milions d’euros, ha executat aquesta obra i gràcies, a la insistència muncipal, ha incoprorat diferents millores (com ara la possibilitat d’agafar el lateral aprofitant un creuament semafòric al vial d’entrada a l’autopista), tot i que també ha deixat alguna oportunitat perduda, com la possibilitat d’aprofitar la nova infraestructura per promoure modalitats de transport més sostenible (reforç de bus o possibilitat d’habilitar carril bici).

La Comissió de Mobilitat de Can Ruti es proposa que abans d’un any hi hagi solucions i mesures portades a la pràctica

Els problemes de mobilitat i d’aparcament que es registren a l’àmbit del recinte de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol va ser el principal tema que es va posar sobre la taula en la primera reunió celebrada per la Comissió de Mobilitat de Can Ruti amb l’objectiu de detectar els punts més crítics i establir un full de ruta que faci possible solucionar-los.   En aquesta comissió han participat representants dels grups municipals, de la Federació d’Associació de Veïns de Badalona, del Consell de Mobilitat de la ciutat, dels sindicats UGT i COO, de l’Hospital Germans Trias i Pujol i dels altres centres i equipaments de l’àmbit sanitari ubicats en aquesta zona.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, va explicar que “en aquesta primera reunió s’ha constatat que el diagnòstic pel que fa a la problemàtica és compartit i hi ha consens en què cal buscar solucions des d’un punt de vista global i integral. El problema de mobilitat a Can Ruti ja fa massa anys que dura i la solució no és fer més aparcaments”.   "La solució passa per repensar la mobilitat en la seva globalitat i això implica els accessos des de la B20, el transport públic, l’aparcament i la combinació dels horaris dels diferents equipaments existents. S’ha de pensar globalment i anar aportant solucions a mig i llarg termini amb la participació de totes les administracions implicades”, va afegir el regidor, fent referència a la Generalitat i també a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.   En el decurs de la reunió es va acordar la creació de dues subcomissions tècniques, una per al transport públic i una altra per al flux intern de vehicles i aparcament.   En aquesta trobada també es va tractar la millora de la carretera de Can Ruti, un projecte en el qual el govern municipal preveu una inversió d’1,5 M d’€ per solucionar problemes d’accessibilitat i de pavimentació garantint la convivència d’usos i la seguretat de conductors, vianants, etc.

El govern municipal preveu una inversió d’un milió i mig d’euros per millorar la carretera de Can Ruti

El govern municipal preveu una inversió d’un milió i mig d’euros en la millora de la carretera de Can Ruti, una via que connecta la B-20 amb l’Hospital Germans Trias i Pujol i que actualment presenta importants problemes d’accessibilitat i de pavimentació. Aquestes dificultats han quedat de manifest aquesta tarda en la passejada que els responsables municipals han realitzat al llarg d’aquesta carretera en el decurs d’una activitat que forma part del programa de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.   Després de la passejada, l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha explicat que l’Ajuntament ha demanat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona un estudi d’actuació que “va molt més enllà de la pavimentació de la carretera ja que un dels temes a millorar és la seguretat i l’accessibilitat dels vianants.” L’objectiu és que aquest estudi doni resposta a totes les particularitats d’aquesta infraestructura ja que en el seu recorregut hi ha zona industrial, vials que donen pas a urbanitzacions, entrades a pistes forestals i tot el servei al complex sanitari.   Dolors Sabater, ha destacat que “aquest projecte de millora ha de garantir la convivència de diferents usos i la seguretat dels conductors, dels vianants, dels que fan servir les parades de bus i també els accessos a la serralada de Marina” i ha reivindicat que “la titularitat d’aquesta infraestructura sigui metropolitana”.   La previsió és que entre els mesos d’octubre i desembre de 2016 es treballi en la redacció de l’estudi i que al llarg del primer trimestre de 2017 es liciti el projecte. La finalització de l’obra es calcula que podria situar-se en el primer trimestre de 2018. El projecte de millora serà finançat dins el programa PACTE de l’AMB.   Nou pas de zebra per millorar la mobilitat dels vianants D’altra banda, aprofitant que recentment s’ha executat el pas de vianants que uneix les parades d’autobusos amb l’entrada a l’edifici de Maternitat de l’Hospital, tal com està previst al Pla de Mobilitat Urbana aprovat al Ple Municipal, s’ha realitzat un acte de desgreuge cap als integrants de la Taula de la Mobilitat que porten anys reivindicant-lo i que van ser sancionats per aquest motiu l’any 2014.