ERC Badalona

Totes les notícies

ERC Avancem-MES exigeix al govern municipal que compleixi el compromís adquirit al ple de setembre i repari les rampes de Sant Crist

El passat mes de setembre es va aprovar una partida de 68.000 euros, a proposta d’ERC Avancem-MES, per tal de reparar les rampes mecàniques del carrer Cuba, al barri de Sant Crist. Aquesta partida es va incorporar als més de 400.000 euros que es dedicarien a la reparació i manteniment de diversos equipaments esportius de la ciutat.  Ara, arribem a finals d’any i el govern de PSC i Comuns continua sense acomplir l’acord i ni tant sols ha posat en marxa la necessària licitació.  Es tracta d’una mostra més del bloqueig i ineficàcia del govern encapçalat per l’alcalde Pastor, que continua sent incapaç de tirar endavant temes de ciutat importants per a la qualitat de vida dels veïns i veïnes. I més al barri de Sant Crist, on hi viu un elevat nombre de persones grans que tenen dificultats de mobilitat i on les fortes pendents en compliquen encara més el normal desplaçament a peu. ERC Avancem-MES exigeix que, atenent les justes i persistents demandes veïnals, el govern municipal compleixi l’acord del mes de setembre i posi en marxa la licitació per tal que, finalment, es puguin començar les obres de reparació de les rampes del carrer Cuba i els usuaris en puguin gaudir ben aviat.

Guanyem Badalona i ERC proposen treure el trànsit de Francesc Layret

Dolors Sabater i Oriol Lladó, caps de llista de la coalició entre Guanyem Badalona en Comú i ERC-Avancem-Més, han inclòs al seu programa electoral la pacificació del carrer Francesc Layret. Ho han fet avui 23 d’abril a la Fira de Sant Jordi de la ciutat, que es celebra precisament en aquest carrer.   Segons han exposat, els estudis de mobilitat indiquen que el 70% de la mobilitat quotidiana a Badalona es fa a peu i que, per tant, la pacificació d’aquesta via garantiria també la seva seguretat, ja que les voreres són estretes i no asseguren un bon trànsit de vianants precisament en una de les vies principals de la ciutat. Els candidats han al·legat que disposen d’un complet informe de mobilitat, encarregat per l’Ajuntament de Badalona el 2012, que detalla que amb l’obertura del lateral de la C31 es fa tècnicament viable la pacificació del carrer Francesc Layret, redirigint la major part del seu trànsit cap a la Via Augusta, que passaria a ser una via de doble sentit. Així, la circulació de vehicles per Francesc Layret es limitaria al veïnat resident amb gual, als serveis municipals i a les operacions de càrrega i descàrrega. Aquesta pacificació, doncs, suposaria grans beneficis pels vianants, que guanyarien espai i seguretat, i dinamitzaria l’àrea comercial i de restauració de la zona, alhora que facilitaria l’accés als diversos equipaments municipals i a les escoles que hi ha a la zona. Dolors Sabater ha declarat que quan torni a l’alcaldia aprofitarà el nou lateral de la C31 per “capgirar el model de ciutat i impulsar la mobilitat sostenible a la ciutat, prioritzant les persones, el transport públic i les bicicletes, per sobre del cotxe privat”. Oriol Lladó ha afegit: “És imprescindible aprofitar la posada en marxa del nou lateral per no demorar ni un dia més la pacificació del carrer Francesc Layret, posant-nos així al nivell de tantes ciutats catalanes que han pacificat els carrers principals dels seus centres urbans”.

ERC fa una bateria de propostes de fons pel que fa a la mobilitat del passeig marítim i lamenta la decisió de fer-hi tornar cotxes

ERC Badalona lamenta el pas enrere del govern d’Àlex Pastor amb la pacificació al passeig marítim i tem que aquesta acabi sent una porta d'entrada del darrera per al retorn dels cotxes durant tot el dia. La formació republicana proposarà al Consell de la Mobilitat un reforç de la línia d'autobusos a la platja durant el període estival i millors indicacions per accedir a la zona, avisant amb major eficiència dels aparcaments públics disponibles i les línies de bus. També proposarà que Engestur estudii la conveniència o no d'enfortir l'oferta d'aparcament públic a la zona de la Rambla del Gorg i de Casagemes/Canyadó, dos espais de la ciutat sotmesos a una forta pressió de visitants estacionals i/o de persones que agafen transport públic. Els dos pàrquings podrien oferir bones solucions com a park and ride i per treure cotxes de la façana marítima. Pel que fa a la proposta de bonificar l'IBI, ERC  Badalona la veu raonable, però només mentre durin les obres del nou passeig. També coincideix en la idea d'urbanització del passeig fins a Torrent de Vallmajor, però cal més concreció al respecte. El candidat a l’alcaldia de Badalona per la formació republicana, Oriol Lladó, ha demanat, però, un full de ruta més clar i que «es treballi bé a nivell de coherència arquitectònica amb les obres també previstes i plantejades pel nostre govern a la platja dels Pescadors».  

Comunicat dels grups d'ERC de 9 municipals metropolitans en relació al Tramvia per la Diagonal

Els grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern expressen el següent posicionament respecte a la unió per la Diagonal de les dues xarxes de tramvia existent.​ 1- Els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona han patit en els darrers anys una manca d’inversió en matèria de transport públic col·lectiu d’alta capacitat. La conseqüència és que, encara avui, l’ús del vehicle privat resulta necessari per a moltes persones que han de desplaçar-se entre aquests municipis. Això implica que el nivell estructural la contaminació a l’AMB és molt elevada i té efectes directes sobre la salut de les persones.Les inversions en transport públic col·lectiu són determinants per afavorir el dret a la mobilitat, del dret a l’accessibilitat i del dret a la salut. Hi ha diverses infraestructures projectades i no completades que permetrien incrementar els trajectes i la demanda de transport públic col·lectiu; i totes elles poden afavorir un important descens de l’ús del vehicle privat: Millores en la xarxa i el servei de Rodalies, l’ampliació de la L1 entre Santa Coloma i Badalona, l’ampliació de la L2 fins al parc logístic del Baix Llobregat i la connexió amb l’aeroport, l’ampliació de la L3 fins a Trinitat Vella i fins a Sant Feliu de Llobregat, l’enllaç de la L4 entre La Pau i La Sagrera, el perllongament de la línia Llobregat-Anoia FGC entre Pl. Espanya i Gràcia, la finalització de les línies L9 i L10 en el seu tram central o la unió de les xarxes de tramvia per la Diagonal, entre d’altres. Totes elles són necessàries i garantirien una millor intermodalitat de manera que l’oferta i els temps de trajecte serien molt més competitius i eficaços, essent la connexió del tramvia per la Diagonal una de les inversions més econòmiques en relació al retorn social.

Noves millores als horaris de pas de la línia d’autobús B7

Des d’avui dilluns, 15 de gener, millora la freqüència de pas de la línia B7 d’autobús que enllaça el barri de Pomar de Badalona amb l’estació de rodalies de Sant Adrià de Besòs en tots dos sentits de circulació. A més, s’avança en 10 minuts la primera sortida (a les 7 de matí) i la darrera sortida (a les 21.20 hores) s’endarrereix també 10 minuts.   La línia B7 també consolida de manera definitiva els canvis de recorregut que va efectuar al voltant de l’estació de rodalies de Badalona a conseqüència de les obres efectuades al carrer de Mossèn Anton.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat de l’Ajuntament de Badalona, Francesc Duran, ha assenyalat que “aquestes millores donen resposta a una reclamació veïnal del barri de la Mora, per quadrar l’horari de pas dels autobusos pel matí amb l’entrada als centres escolars”.   La línia B7 es va fusionar amb la B44 Des del passat mes de febrer la fusió de l’antic recorregut de la línia B7 i la B44 va donar lloc a l’actual traçat de la B7 que enllaça els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes, el Centre, el Front Marítim, la Mora i Sant Adrià de Besòs.   Amb tots aquests canvis el Front Marítim ha guanyat connectivitat amb el Centre i els barris del nord de la ciutat tenen accés directe a la platja i a les estacions de rodalies.

Finalitzen les obres al voltant de la plaça Pompeu Fabra amb la reobertura al trànsit del carrer d’Anselm Clavé

Avui s’ha tornat a obrir el trànsit al carrer d’Anselm Clavé, entre l’avinguda d’en Martí Pujol i la rambla de Sant Joan, que havia quedat tallat a causa de les obres d’arranjament de l’entorn de la plaça de Pompeu Fabra.   Ha finalitzat així el projecte de substitució dels paviments de llamborda granítica de les calçades dels carrers d’Anselm Clavé i de la Creu, que s’havien deteriorat molt, per aglomerat asfàltic de color vermellós. Les obres han inclòs un tractament diferenciat en les franges que la travessen, amb itineraris per als vianants, per mantenir els criteris del projecte original de la plaça.   El nou aspecte del carrer d’Anselm Clavé i el del carrer de la Creu, que es va reobrir al trànsit el passat 11 d’agost, manté el carril bus, alhora que es reforça la senyalització com a àrea 30, posant en relleu que es tracta d’un espai compartit entre cotxes i bicicletes.   Les obres s’han fet dins dels terminis previstos i s’ha pogut reobrir per al pas dels vehicles, normalitzant també el trànsit del transport públic pel centre de la ciutat.

Entra en funcionament un nou semàfor a l’avinguda d’en Martí Pujol per millorar la seguretat dels vianants

Ha entrat en funcionament el semàfor a l’avinguda d’en Martí Pujol, al pas de vianants a l’alçada del parc de Can Barriga, que l’Ajuntament de Badalona ha instal·lat per millorar la seguretat viària dels vianants que creuen per accedir al parc o a la parada d’autobusos.   Aquesta actuació complementa altres ja posades en marxa per reduir la sinistralitat i evitar l’excés de velocitat dels vehicles que circulen per l’avinguda al seu pas pel barri de Bufalà i ha estat consensuada amb l’Associació de veïnes i veïns de Bufalà per donar resposta a una situació que preocupava des de feia anys.   Per evitar l’excés de velocitat dels vehicles al seu pas per l’avinguda d’en Martí Pujol, l’Ajuntament ja va instal·lar una banda reductora de velocitat i va reforçar la senyalització vertical. Així mateix, en el tram entre la B20 i l’encreuament amb l’autopista C31 es van sincronitzar tots els semàfors per tal que els vehicles circulin a una mitjana de 30 quilòmetres per hora per poder-los creuar en verd.   Demà dijous, 6 de juliol, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i el regidor del Districte 3, Francesc Ribot, es trobaran a les 17.30 hores al nou punt semafòric amb els veïns i les veïnes i l’Associació de Veïns de Bufalà per tractar sobre el terreny les mesures implementades per evitar accidents provocats per l’excés de velocitat dels vehicles.

L’Ajuntament acorda amb el veïnat de la Mora actuacions urgents per millorar la seguretat viària al carrer Eduard Maristany

El tram del carrer Eduard Maristany que és més estret a l’alçada de l’antiga central tèrmica de FECSA tindrà només un carril i serà de doble sentit de circulació regulat per semàfors. Aquesta és una de les actuacions que el govern municipal, d’acord amb els resultats de reunions amb veïns i veïnes del barri de la Mora, adoptarà per tal de garantir la seguretat viària i fer més fàcil la convivència de vianants, bicicletes i vehicles de motor.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, va acordar en la darrera reunió amb el veïnat que en les pròximes setmanes es reduiran de 2 a 1 els carrils de circulació al tram del carrer Eduard Maristany a tocar al mur de l’antiga central tèrmica de FECSA. En aquest espai un semàfor provisional donarà pas alternatiu a la circulació amb l’objectiu de pacificar la convivència de totes les usuàries i els usuaris d’aquesta via.   Paral·lelament també es procedirà a l’ampliació d’una de les voreres de 0,8 metres a 2,8 metres d’amplada, la qual cosa garantirà la seguretat del pas dels vianants.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, ha manifestat que “aquestes intervencions demostren que des del govern ens prenem molt seriosament la millora de la seguretat viària i que apostem per la protecció i la promoció dels vianants davant els vehicles de motor”.   El 1r tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, i el director del Consorci del Besòs, Sito Alarcón, també van explicar al veïnat el projecte definitiu per aquell tram de carrer, i van compartir l’estat de les negociacions amb Endesa per a la cessió del sòl, pas indispensable per a poder impulsar el projecte.

La línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris, a partir del 28 de febrer

Des d’ahir dimarts, 28 de febrer, la línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris. La línia resultant, la nova B7, uneix els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes i Centre amb el Front Marítim, la Mora i les estacions de Renfe de Badalona i Sant Adrià de Besòs, així com amb l’estació del Trambesòs.   D’aquesta manera, la línia B7 amplia la connexió del Front Marítim amb el centre de la ciutat, facilitant l’accés al metro Pompeu Fabra i als equipaments de la ciutat. Així mateix, el seu pas per Via Augusta i Francesc Layret permet millorar la connexió amb altres línies de la xarxa d’autobusos.   Per la banda nord, la B7 enllaça els barris de Morera, Pomar, Canyadó i Casagemes amb el centre de la ciutat, incloent la millora de la connexió directa amb el Front Marítim, les platges i les estacions ferroviàries de Badalona i Sant Adrià de Besòs. Per al veïnat d’aquests barris l’ampliació de la línia B7 també suposa una millora en l’oferta d’autobús, atès que tenen servei el cap de setmana i durant el mes d’agost. La freqüència de pas de la nova línia B7 és de 20 minuts els dies feiners i també allarga el servei al vespre fins a dues expedicions més. Als festius la freqüència de pas és de 35 minuts. Aquesta millora en la freqüència i l’ampliació del trajecte de la B7 respon també a una reivindicació del veïnat de la Mora.   D’altra banda, la fusió de les línies B7 i B44 comporta la supressió de dues parades de regulació que generaven problemes de trànsit. Per una banda la parada de Mossèn Anton Romeu de la B7 i, per l’altra, la parada de Martí Pujol de la B44.   Amb motiu del nou recorregut de la B7, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i la regidora del Districte 5, Agnès Rotger, vann fer ahir al matí un trajecte acompanyats del veïnat.