ERC Badalona

Totes les notícies

Esquerra Republicana reclama al govern del Partit Popular que faciliti la mobilitat entorn de l’Escola Progrés, tenint cura de la seguretat dels infants i joves que hi assisteixen cada dia

Recentment, la Comissió de Mobilitat de l’AMPA de l’Escola Progrés ha denunciat diversos problemes entorn del centre educatiu i ha proposat la implementació d’un model més sostenible que tingui en compte els infants i joves. Els problemes de mobilitat s’han incrementat, encara més, a causa de les restriccions i mesures vinculades al Covid-19. La Comissió assenyala que l’entrada i sortida pel carrer Indústria és un punt conflictiu a causa de l’elevat volum de trànsit, la velocitat dels cotxes i l’amplada insuficient de les voreres del carrer. També que les senyals, tant verticals com horitzontals, mostren diverses incoherències, que l’estat dels vials no és l’adequat i que, en definitiva, caldria introduir mesures per limitar el trànsit a la zona (especialment durant les entrades i sortides de l’escola). Per tot això, després de reunir-se amb representants de l’AMPA de l’escola Progrés i de visitar la zona amb ells, el grup d’ERC Avancem-MES proposa al govern municipal: -Estudiar la possibilitat de tallar en trànsit al carrer Indústria davant l’Escola durant l’entrada i sortida dels nens i nenes. -Que el govern faciliti la informació sobre quines són les tasques assignades als agents cívics que controlen l’entrada i sortida de l’escola. -Estudiar la viabilitat d’assignar la zona d’aparcament del carrer de la Providència en el seu pas per l’escola com a com a zona d’estacionament per deixar i recollir els nens i nenes en el sí del projecte «Petó i Adeu». Alex Montornès, portaveu del grup municipal d’ERC Avancem-MES ha dit: “instem al govern municipal a plantejar un pla global de mobilitat per al conjunt del barri de Progrés, ja que es tracta d’una zona amb un trànsit elevat que, sovint, dificulta la vida quotidiana dels veïns i veïnes del barri i dels usuaris dels seus equipaments”.

Esquerra Republicana denuncia la falta d’un model de mobilitat del govern del Partit Popular

Són molts els reptes que la ciutat de Badalona ha d’afrontar en temes de mobilitat i ara que comença la Setmana de la Mobilitat queda palès la falta d’un model per part del govern del Partit Popular que no ha organitzat cap acte.  Per això, Esquerra Republicana reclama al govern del PP que convoqui de forma urgent el Consell de la Mobilitat de Badalona, ja que és en aquest l’òrgan on s’han de parlar i consensuar amb les entitats les solucions per al conjunt de la ciutat en l’àmbit de la mobilitat sostenible. Per als republicans la participació ciutadana és un pilar important del bon govern i un element a potenciar de cara al futur, però sembla que no sigui així per al govern municipal. Esquerra demana, també que es renovi la vicepresidència del Consell, ja que segons els estatuts, s’hauria d’haver fet fa molt de temps. Així mateix, el grup republicà posa de manifest que cal reactivar les sectorial del Consell de la Mobilitat, molt actives en altres temps i necessàries per tal de garantir que la feina del Consell sigui productiva, transversal i positiva per al conjunt de ciutadanes i ciutadans de Badalona. En declaracions d’Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES “Badalona té grans reptes en un moment que és vital parlar de mobilitat (metro, tramvia), què fem amb el vehicle privat (zona de baixes emissions), com fem els carrers més accessibles per la ciutadania o com eliminem les barreres físiques i arquitectòniques de la ciutat” i ha afegit que “el govern del Partit Popular sembla que no té cap interès a treballar aquest àmbit.“

ERC Avancem-MES proposa la implementació de la T-Hospital a Badalona, una targeta per viatjar de forma gratuïta a Can Ruti

El grup republicà ha registrat una proposta al procés participatiu del Pla d’Actuació Metropolità (PAM) 2019-2023 per tal d’implementar un format de T-Hospital a la ciutat de Badalona. La T-Hospital seria un títol de transport unipersonal que permetria utilitzar la xarxa d'autobusos urbans de Badalona per arribar a l’Hospital Germà Trias i Pujol (Can Ruti).  ERC Avancem-MES proposa seguir el model de Terrassa on la T-Hospital no té caducitat, el seu cost és d’1€ en concepte d’emissió i la utilització fraudulenta suposa l’anul·lació i la inhabilitació de la mateixa durant un període de 12 mesos. El nou títol faria possible arribar a Can Ruti des de qualsevol punt de la ciutat de forma gratuïta, fent com a màxim un transbordament entre línies i sense que excedeixi els 60 minuts entre les validacions. La tarjeta s’hauria de validar a l’autobús i també a una màquina específica a l’hospital. La implementació tindria un cost aproximat de 150.000€. El portaveu d’ERC Avancem-MES, Alex Montornès, ha afirmat que “pensem que aquesta mesura seria positiva per descongestionar la zona de Can Ruti degut a l’ús del vehicle privat” i ha afegit que “garanteix que el fet d’anar a un hospital fora de la trama urbana no representi una despesa afegida per la ciutadania”.

ERC Avancem-MES exigeix al govern municipal que compleixi el compromís adquirit al ple de setembre i repari les rampes de Sant Crist

El passat mes de setembre es va aprovar una partida de 68.000 euros, a proposta d’ERC Avancem-MES, per tal de reparar les rampes mecàniques del carrer Cuba, al barri de Sant Crist. Aquesta partida es va incorporar als més de 400.000 euros que es dedicarien a la reparació i manteniment de diversos equipaments esportius de la ciutat.  Ara, arribem a finals d’any i el govern de PSC i Comuns continua sense acomplir l’acord i ni tant sols ha posat en marxa la necessària licitació.  Es tracta d’una mostra més del bloqueig i ineficàcia del govern encapçalat per l’alcalde Pastor, que continua sent incapaç de tirar endavant temes de ciutat importants per a la qualitat de vida dels veïns i veïnes. I més al barri de Sant Crist, on hi viu un elevat nombre de persones grans que tenen dificultats de mobilitat i on les fortes pendents en compliquen encara més el normal desplaçament a peu. ERC Avancem-MES exigeix que, atenent les justes i persistents demandes veïnals, el govern municipal compleixi l’acord del mes de setembre i posi en marxa la licitació per tal que, finalment, es puguin començar les obres de reparació de les rampes del carrer Cuba i els usuaris en puguin gaudir ben aviat.

Guanyem Badalona i ERC proposen treure el trànsit de Francesc Layret

Dolors Sabater i Oriol Lladó, caps de llista de la coalició entre Guanyem Badalona en Comú i ERC-Avancem-Més, han inclòs al seu programa electoral la pacificació del carrer Francesc Layret. Ho han fet avui 23 d’abril a la Fira de Sant Jordi de la ciutat, que es celebra precisament en aquest carrer.   Segons han exposat, els estudis de mobilitat indiquen que el 70% de la mobilitat quotidiana a Badalona es fa a peu i que, per tant, la pacificació d’aquesta via garantiria també la seva seguretat, ja que les voreres són estretes i no asseguren un bon trànsit de vianants precisament en una de les vies principals de la ciutat. Els candidats han al·legat que disposen d’un complet informe de mobilitat, encarregat per l’Ajuntament de Badalona el 2012, que detalla que amb l’obertura del lateral de la C31 es fa tècnicament viable la pacificació del carrer Francesc Layret, redirigint la major part del seu trànsit cap a la Via Augusta, que passaria a ser una via de doble sentit. Així, la circulació de vehicles per Francesc Layret es limitaria al veïnat resident amb gual, als serveis municipals i a les operacions de càrrega i descàrrega. Aquesta pacificació, doncs, suposaria grans beneficis pels vianants, que guanyarien espai i seguretat, i dinamitzaria l’àrea comercial i de restauració de la zona, alhora que facilitaria l’accés als diversos equipaments municipals i a les escoles que hi ha a la zona. Dolors Sabater ha declarat que quan torni a l’alcaldia aprofitarà el nou lateral de la C31 per “capgirar el model de ciutat i impulsar la mobilitat sostenible a la ciutat, prioritzant les persones, el transport públic i les bicicletes, per sobre del cotxe privat”. Oriol Lladó ha afegit: “És imprescindible aprofitar la posada en marxa del nou lateral per no demorar ni un dia més la pacificació del carrer Francesc Layret, posant-nos així al nivell de tantes ciutats catalanes que han pacificat els carrers principals dels seus centres urbans”.

ERC fa una bateria de propostes de fons pel que fa a la mobilitat del passeig marítim i lamenta la decisió de fer-hi tornar cotxes

ERC Badalona lamenta el pas enrere del govern d’Àlex Pastor amb la pacificació al passeig marítim i tem que aquesta acabi sent una porta d'entrada del darrera per al retorn dels cotxes durant tot el dia. La formació republicana proposarà al Consell de la Mobilitat un reforç de la línia d'autobusos a la platja durant el període estival i millors indicacions per accedir a la zona, avisant amb major eficiència dels aparcaments públics disponibles i les línies de bus. També proposarà que Engestur estudii la conveniència o no d'enfortir l'oferta d'aparcament públic a la zona de la Rambla del Gorg i de Casagemes/Canyadó, dos espais de la ciutat sotmesos a una forta pressió de visitants estacionals i/o de persones que agafen transport públic. Els dos pàrquings podrien oferir bones solucions com a park and ride i per treure cotxes de la façana marítima. Pel que fa a la proposta de bonificar l'IBI, ERC  Badalona la veu raonable, però només mentre durin les obres del nou passeig. També coincideix en la idea d'urbanització del passeig fins a Torrent de Vallmajor, però cal més concreció al respecte. El candidat a l’alcaldia de Badalona per la formació republicana, Oriol Lladó, ha demanat, però, un full de ruta més clar i que «es treballi bé a nivell de coherència arquitectònica amb les obres també previstes i plantejades pel nostre govern a la platja dels Pescadors».  

Comunicat dels grups d'ERC de 9 municipals metropolitans en relació al Tramvia per la Diagonal

Els grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern expressen el següent posicionament respecte a la unió per la Diagonal de les dues xarxes de tramvia existent.​ 1- Els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona han patit en els darrers anys una manca d’inversió en matèria de transport públic col·lectiu d’alta capacitat. La conseqüència és que, encara avui, l’ús del vehicle privat resulta necessari per a moltes persones que han de desplaçar-se entre aquests municipis. Això implica que el nivell estructural la contaminació a l’AMB és molt elevada i té efectes directes sobre la salut de les persones.Les inversions en transport públic col·lectiu són determinants per afavorir el dret a la mobilitat, del dret a l’accessibilitat i del dret a la salut. Hi ha diverses infraestructures projectades i no completades que permetrien incrementar els trajectes i la demanda de transport públic col·lectiu; i totes elles poden afavorir un important descens de l’ús del vehicle privat: Millores en la xarxa i el servei de Rodalies, l’ampliació de la L1 entre Santa Coloma i Badalona, l’ampliació de la L2 fins al parc logístic del Baix Llobregat i la connexió amb l’aeroport, l’ampliació de la L3 fins a Trinitat Vella i fins a Sant Feliu de Llobregat, l’enllaç de la L4 entre La Pau i La Sagrera, el perllongament de la línia Llobregat-Anoia FGC entre Pl. Espanya i Gràcia, la finalització de les línies L9 i L10 en el seu tram central o la unió de les xarxes de tramvia per la Diagonal, entre d’altres. Totes elles són necessàries i garantirien una millor intermodalitat de manera que l’oferta i els temps de trajecte serien molt més competitius i eficaços, essent la connexió del tramvia per la Diagonal una de les inversions més econòmiques en relació al retorn social.

Noves millores als horaris de pas de la línia d’autobús B7

Des d’avui dilluns, 15 de gener, millora la freqüència de pas de la línia B7 d’autobús que enllaça el barri de Pomar de Badalona amb l’estació de rodalies de Sant Adrià de Besòs en tots dos sentits de circulació. A més, s’avança en 10 minuts la primera sortida (a les 7 de matí) i la darrera sortida (a les 21.20 hores) s’endarrereix també 10 minuts.   La línia B7 també consolida de manera definitiva els canvis de recorregut que va efectuar al voltant de l’estació de rodalies de Badalona a conseqüència de les obres efectuades al carrer de Mossèn Anton.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat de l’Ajuntament de Badalona, Francesc Duran, ha assenyalat que “aquestes millores donen resposta a una reclamació veïnal del barri de la Mora, per quadrar l’horari de pas dels autobusos pel matí amb l’entrada als centres escolars”.   La línia B7 es va fusionar amb la B44 Des del passat mes de febrer la fusió de l’antic recorregut de la línia B7 i la B44 va donar lloc a l’actual traçat de la B7 que enllaça els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes, el Centre, el Front Marítim, la Mora i Sant Adrià de Besòs.   Amb tots aquests canvis el Front Marítim ha guanyat connectivitat amb el Centre i els barris del nord de la ciutat tenen accés directe a la platja i a les estacions de rodalies.

Finalitzen les obres al voltant de la plaça Pompeu Fabra amb la reobertura al trànsit del carrer d’Anselm Clavé

Avui s’ha tornat a obrir el trànsit al carrer d’Anselm Clavé, entre l’avinguda d’en Martí Pujol i la rambla de Sant Joan, que havia quedat tallat a causa de les obres d’arranjament de l’entorn de la plaça de Pompeu Fabra.   Ha finalitzat així el projecte de substitució dels paviments de llamborda granítica de les calçades dels carrers d’Anselm Clavé i de la Creu, que s’havien deteriorat molt, per aglomerat asfàltic de color vermellós. Les obres han inclòs un tractament diferenciat en les franges que la travessen, amb itineraris per als vianants, per mantenir els criteris del projecte original de la plaça.   El nou aspecte del carrer d’Anselm Clavé i el del carrer de la Creu, que es va reobrir al trànsit el passat 11 d’agost, manté el carril bus, alhora que es reforça la senyalització com a àrea 30, posant en relleu que es tracta d’un espai compartit entre cotxes i bicicletes.   Les obres s’han fet dins dels terminis previstos i s’ha pogut reobrir per al pas dels vehicles, normalitzant també el trànsit del transport públic pel centre de la ciutat.