ERC Badalona

Totes les notícies

Finalitzen les obres al voltant de la plaça Pompeu Fabra amb la reobertura al trànsit del carrer d’Anselm Clavé

Avui s’ha tornat a obrir el trànsit al carrer d’Anselm Clavé, entre l’avinguda d’en Martí Pujol i la rambla de Sant Joan, que havia quedat tallat a causa de les obres d’arranjament de l’entorn de la plaça de Pompeu Fabra.   Ha finalitzat així el projecte de substitució dels paviments de llamborda granítica de les calçades dels carrers d’Anselm Clavé i de la Creu, que s’havien deteriorat molt, per aglomerat asfàltic de color vermellós. Les obres han inclòs un tractament diferenciat en les franges que la travessen, amb itineraris per als vianants, per mantenir els criteris del projecte original de la plaça.   El nou aspecte del carrer d’Anselm Clavé i el del carrer de la Creu, que es va reobrir al trànsit el passat 11 d’agost, manté el carril bus, alhora que es reforça la senyalització com a àrea 30, posant en relleu que es tracta d’un espai compartit entre cotxes i bicicletes.   Les obres s’han fet dins dels terminis previstos i s’ha pogut reobrir per al pas dels vehicles, normalitzant també el trànsit del transport públic pel centre de la ciutat.

Entra en funcionament un nou semàfor a l’avinguda d’en Martí Pujol per millorar la seguretat dels vianants

Ha entrat en funcionament el semàfor a l’avinguda d’en Martí Pujol, al pas de vianants a l’alçada del parc de Can Barriga, que l’Ajuntament de Badalona ha instal·lat per millorar la seguretat viària dels vianants que creuen per accedir al parc o a la parada d’autobusos.   Aquesta actuació complementa altres ja posades en marxa per reduir la sinistralitat i evitar l’excés de velocitat dels vehicles que circulen per l’avinguda al seu pas pel barri de Bufalà i ha estat consensuada amb l’Associació de veïnes i veïns de Bufalà per donar resposta a una situació que preocupava des de feia anys.   Per evitar l’excés de velocitat dels vehicles al seu pas per l’avinguda d’en Martí Pujol, l’Ajuntament ja va instal·lar una banda reductora de velocitat i va reforçar la senyalització vertical. Així mateix, en el tram entre la B20 i l’encreuament amb l’autopista C31 es van sincronitzar tots els semàfors per tal que els vehicles circulin a una mitjana de 30 quilòmetres per hora per poder-los creuar en verd.   Demà dijous, 6 de juliol, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i el regidor del Districte 3, Francesc Ribot, es trobaran a les 17.30 hores al nou punt semafòric amb els veïns i les veïnes i l’Associació de Veïns de Bufalà per tractar sobre el terreny les mesures implementades per evitar accidents provocats per l’excés de velocitat dels vehicles.

L’Ajuntament acorda amb el veïnat de la Mora actuacions urgents per millorar la seguretat viària al carrer Eduard Maristany

El tram del carrer Eduard Maristany que és més estret a l’alçada de l’antiga central tèrmica de FECSA tindrà només un carril i serà de doble sentit de circulació regulat per semàfors. Aquesta és una de les actuacions que el govern municipal, d’acord amb els resultats de reunions amb veïns i veïnes del barri de la Mora, adoptarà per tal de garantir la seguretat viària i fer més fàcil la convivència de vianants, bicicletes i vehicles de motor.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, va acordar en la darrera reunió amb el veïnat que en les pròximes setmanes es reduiran de 2 a 1 els carrils de circulació al tram del carrer Eduard Maristany a tocar al mur de l’antiga central tèrmica de FECSA. En aquest espai un semàfor provisional donarà pas alternatiu a la circulació amb l’objectiu de pacificar la convivència de totes les usuàries i els usuaris d’aquesta via.   Paral·lelament també es procedirà a l’ampliació d’una de les voreres de 0,8 metres a 2,8 metres d’amplada, la qual cosa garantirà la seguretat del pas dels vianants.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, ha manifestat que “aquestes intervencions demostren que des del govern ens prenem molt seriosament la millora de la seguretat viària i que apostem per la protecció i la promoció dels vianants davant els vehicles de motor”.   El 1r tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, i el director del Consorci del Besòs, Sito Alarcón, també van explicar al veïnat el projecte definitiu per aquell tram de carrer, i van compartir l’estat de les negociacions amb Endesa per a la cessió del sòl, pas indispensable per a poder impulsar el projecte.

La línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris, a partir del 28 de febrer

Des d’ahir dimarts, 28 de febrer, la línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris. La línia resultant, la nova B7, uneix els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes i Centre amb el Front Marítim, la Mora i les estacions de Renfe de Badalona i Sant Adrià de Besòs, així com amb l’estació del Trambesòs.   D’aquesta manera, la línia B7 amplia la connexió del Front Marítim amb el centre de la ciutat, facilitant l’accés al metro Pompeu Fabra i als equipaments de la ciutat. Així mateix, el seu pas per Via Augusta i Francesc Layret permet millorar la connexió amb altres línies de la xarxa d’autobusos.   Per la banda nord, la B7 enllaça els barris de Morera, Pomar, Canyadó i Casagemes amb el centre de la ciutat, incloent la millora de la connexió directa amb el Front Marítim, les platges i les estacions ferroviàries de Badalona i Sant Adrià de Besòs. Per al veïnat d’aquests barris l’ampliació de la línia B7 també suposa una millora en l’oferta d’autobús, atès que tenen servei el cap de setmana i durant el mes d’agost. La freqüència de pas de la nova línia B7 és de 20 minuts els dies feiners i també allarga el servei al vespre fins a dues expedicions més. Als festius la freqüència de pas és de 35 minuts. Aquesta millora en la freqüència i l’ampliació del trajecte de la B7 respon també a una reivindicació del veïnat de la Mora.   D’altra banda, la fusió de les línies B7 i B44 comporta la supressió de dues parades de regulació que generaven problemes de trànsit. Per una banda la parada de Mossèn Anton Romeu de la B7 i, per l’altra, la parada de Martí Pujol de la B44.   Amb motiu del nou recorregut de la B7, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i la regidora del Districte 5, Agnès Rotger, vann fer ahir al matí un trajecte acompanyats del veïnat.

La plataforma en la parada d’autobús de Francesc Layret fa més àgil l’accés del passatge sense perjudicar el trànsit

L’informe sobre el funcionament de la plataforma en la parada Francesc Layret-Sant Miquel que ha elaborat TUSGSAL assenyala que la recent instal·lació d’aquest element i la parada doble han fet millorar la puntualitat dels autobusos. Per la seva banda, un informe de la Guàrdia Urbana assenyala que la plataforma no ha provocat cap afectació negativa al trànsit de la zona. Tots dos informes han recollit dades del primer mes d’implantació d’aquesta plataforma.   L’empresa Transportes Urbanos y Servicios Generales SAL (TUSGSAL), que gestiona els autobusos de les 10 línies (B2, B3, B4, B9, B17, B25, B27, B29, B30, B44) que circulen i s’aturen a la parada amb la nova plataforma del carrer Francesc Layret, ha elaborat un estudi comparatiu amb la situació anterior. Amb les dades que s’han obtingut, TUSGSAL conclou que les línies afectades tenen un intercanvi de passatge més àgil i ràpid i han experimentat una lleugera millora en la puntualitat (0,5%).   L’informe destaca que els autobusos provinents del carrer de la Creu, on hi ha un semàfor de prioritat per al transport públic, arriben a Francesc Layret en filera afavorint que la parada doble i la plataforma facilitin la càrrega i descàrrega dels passatgers de dos autobusos simultàniament. A banda d’això, tot i constatar que el trànsit de la zona continua sent dens, la instal·lació de la plataforma està evitant l’habitual aparcament de vehicles en doble filera. En aquest sentit, els conductors dels autobusos corroboren que la plataforma ofereix unes condicions òptimes de seguretat i confortabilitat a l’hora de pujar i baixar als usuaris. Els autobusos, com que no es troben automòbils obstaculitzant la maniobra, no tenen dificultats per maniobrar i situar-se correctament davant la parada.   La Guàrdia Urbana de Badalona, que també ha fet un seguiment sobre l’afectació al trànsit de la plataforma per a la parada d’autobusos a Francesc Layret, conclou en un informe que, malgrat la reducció de la circulació de dos a un carril, no s’ha produït cap concentració important de trànsit.

Entren en funcionament dues noves parades dobles d’autobús a Badalona

El proper divendres 30 de desembre entraran en funcionament dues noves parades dobles d’autobús a Badalona: la del carrer de la Creu i de Francesc Layret amb carrer de Sant Miquel. L’objectiu d’aquestes actuacions és reduir el temps de parada i millorar la velocitat i compliment dels horaris de les diferents línies d’autobús de la ciutat.                                                         Les parades dobles s’instal·len en aquelles ubicacions on tenen parades diverses línies d’autobús fet que evita que els autobusos hagin de fer cua per aturar-se, permetent l’aturada de dos busos de manera simultània.   Des del dia 27 i fins al 30 de desembre es realitzaran diferents actuacions en ambdues parades. Concretament a la del carrer de la Creu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona instal·larà una PSI (Parada Solar d’Informació) que permetrà la conversió de la parada en doble; i a la parada de Francesc Layret s’instal·larà una plataforma doble i es desplaçarà la marquesina i diversos elements del mobiliari urbà.

S’instal•len 6 noves plataformes d’autobús per millorar el transport públic de Badalona

Durant les dues properes setmanes, les persones usuàries del servei públic de Badalona comptaran amb 6 noves plataformes d’autobús que instal·larà l’Àrea Metropolitana de Barcelona en diversos punts de la ciutat. L’objectiu d’aquesta iniciativa és millorar l’accessibilitat de les persones usuàries del transport públic i dels vianants, reduir el temps de parada i millorar la velocitat i compliment dels horaris de les diferents línies d’autobús de la ciutat.   Les plataformes s’instal·laran a l’avinguda Salvador Espriu amb carrer Pere Martell, avinguda Morera amb avinguda de Roma, carrer Francesc Layret amb carrer Sant Miquel, avinguda Martí Pujol amb carrer Filosofia, avinguda Lloreda amb carrer Vallvidrera i carrer Alella amb carrer Calella, i afectaran a 18 línies d’autobús.   Al carrer Francesc Layret hi ha prevista la instal·lació d’una doble plataforma d’autobús que comportarà la conversió de la parada actual en parada doble fet que evitarà que els autobusos facin cua per aturar-se i permetrà l’aturada de dos busos de manera simultània. Aquesta doble actuació suposarà una millora en l’accessibilitat de la parada, facilitant la pujada i baixada de les persones usuàries del transport públic així com l’alliberament de la vorera per part de les persones que estan esperant l’autobús en un carrer molt transitat i amb voreres estretes; així com una millora en la seguretat viària del pas de vianants situat a la cruïlla amb el carrer Sant Miquel.   L’actuació al carrer Francesc Layret també suposarà que els autobusos realitzin menys maniobres per acostar-se i marxar de la parada, reduint el temps de parada i millorant tant la velocitat comercial com el compliment dels horaris de pas. Respecte al vehicle privat, suposarà l’allargament del tram d’un sol carril de circulació que ja existeix a Francesc Layret davant de la plaça de la Vila, i l’impacte serà similar a si s’hagués instal·lat un semàfor al pas de vianants de Sant Miquel.

La Comissió de Mobilitat de Can Ruti es proposa que abans d’un any hi hagi solucions i mesures portades a la pràctica

Els problemes de mobilitat i d’aparcament que es registren a l’àmbit del recinte de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol va ser el principal tema que es va posar sobre la taula en la primera reunió celebrada per la Comissió de Mobilitat de Can Ruti amb l’objectiu de detectar els punts més crítics i establir un full de ruta que faci possible solucionar-los.   En aquesta comissió han participat representants dels grups municipals, de la Federació d’Associació de Veïns de Badalona, del Consell de Mobilitat de la ciutat, dels sindicats UGT i COO, de l’Hospital Germans Trias i Pujol i dels altres centres i equipaments de l’àmbit sanitari ubicats en aquesta zona.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, va explicar que “en aquesta primera reunió s’ha constatat que el diagnòstic pel que fa a la problemàtica és compartit i hi ha consens en què cal buscar solucions des d’un punt de vista global i integral. El problema de mobilitat a Can Ruti ja fa massa anys que dura i la solució no és fer més aparcaments”.   "La solució passa per repensar la mobilitat en la seva globalitat i això implica els accessos des de la B20, el transport públic, l’aparcament i la combinació dels horaris dels diferents equipaments existents. S’ha de pensar globalment i anar aportant solucions a mig i llarg termini amb la participació de totes les administracions implicades”, va afegir el regidor, fent referència a la Generalitat i també a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.   En el decurs de la reunió es va acordar la creació de dues subcomissions tècniques, una per al transport públic i una altra per al flux intern de vehicles i aparcament.   En aquesta trobada també es va tractar la millora de la carretera de Can Ruti, un projecte en el qual el govern municipal preveu una inversió d’1,5 M d’€ per solucionar problemes d’accessibilitat i de pavimentació garantint la convivència d’usos i la seguretat de conductors, vianants, etc.

Badalona construirà un carril bici que unirà aquest municipi amb Sant Adrià de Besòs i Montgat

L’Ajuntament de Badalona està elaborant un projecte de carri bici metropolità central (CB Central) per unir aquesta ciutat amb els municipis veïns de Sant Adrià de Besòs i Montgat. Aquest nou projecte, que segueix la línia de treball que està impulsant l’Àrea Metropolitana de Barcelona per desenvolupar nous carrils bici metropolitans que uneixin municipis, preveu un nou carril de 5.460 metres que es construirà en tres fases.   La primera fase de construcció del CB Central correspon al Tram Nord, entre el carrer Prim i la carretera de Tiana, que recorrerà els carrers de Sant Bru, Pomar de Baix i la carretera de Mataró. El projecte té un cost aproximat de 400.000€. Els terminis per acabar el projecte i licitar les obres estan previstos al llarg de l’any 2017.   L’avantprojecte del CB Central preveu que la secció de la carretera de Mataró passi a ser d’un carril de circulació en cada sentit i amb el carril bici bidireccional al cantó mar. Pel que fa als trams dels carrers Pomar de Baix i del carrer de Sant Bru la secció comprendria 3 carrils de circulació, un per a cada sentit, un tercer per facilitar els girs i amb el carril bici unidireccional a banda i banda del carrer.   El govern ha prioritzat la construcció d’aquest tram amb l’objectiu de millorar la connectivitat dels barris del Manresà i de Canyadó amb el centre de la ciutat, amb les estacions de metro i rodalies i amb Montgat, a més de servir per pacificar la carretera de Mataró. El projecte s’ha presentat al Consell de la Mobilitat, on hi ha un grup de treball específic que recull les aportacions de les entitats i associacions de la ciutat.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, ha indicat que “a dia d’avui molts badalonins i badalonines ja circulen en bicicleta per aquests carrers aprofitant que no tenen pendent, amb el perill que suposa el fet de no disposar d’un carril bici segregat del trànsit motoritzat”. Duran també ha destacat “la importància de potenciar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport no contaminant i saludable amb l’objectiu de reduir l’ús excessiu del vehicle privat”.