ERC Badalona

Totes les notícies

Els grups municipals d'ERC Badalona, Guanyem BDN en Comú i ICV-EUiA donen suport a la manisfestació del proper dissabte a Sant Roc i presentaran una moció al Ple proposant mesures per fer front a la pobresa energètica

Els grups municipals d'Esquerra Republicana de Catalunya, Guanyem Badalona en Comú i Iniciativa per Catalunya Els Verds i Esquerra Unida i Alternativa, davant del lamentable incendi que va patir Sant Roc el 5 de gener passat, i tenint en compte algunes reaccions polítiques posteriors, volem anunciar el següent:   -Que presentarem una moció conjunta el el proper Ple ordinari del mes de gener en què proposarem mesures per fer front a la pobresa energètica i minimitzar els riscos per la seguretat.   -Que donem suport i participarem a la manifestació que sota l’eslògan “La pobresa mata” han convocat diverses entitats ciutadanes per demà dissabte a les 17h a Sant Roc.

Els grups municipals d’ERC-Avancem-MES, Guanyem BDN en Comú, ICV-EUiA i el Partit Demòcrata mostren la seva preocupació davant la possibilitat de perdre recursos per als Serveis Socials de Badalona

Si el Govern municipal no signa l'addenda 2018 del Contracte Programa amb la Generalitat es perdran els diners que han de fer possible la contractació de 25 nous professionals, entre treballadors socials, educadors socials i administratius Els grups esmentats han sol·licitat un informe jurídic per saber si hi ha algun impediment legal per la contractació dels nous professionals L’any 2017, el Contracte Programa –conveni entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Badalona– va modificar a l'alça les ràtios dels equips bàsics de Serveis Socials. Això permetia incorporar 25 nous professionals, pagats el 34% per l'Ajuntament i el 66% per la Generalitat. Concretament es preveia la introducció d'administratius i l'augment del nombre de treballadors i educadors socials en zones de màxima complexitat de la nostra ciutat. Tot plegat ajudaria a millorar l’atenció a la ciutadania i permetria alleugerir l’excés de feina dels equips actuals. L’Addenda d’aquest 2018, que encara no s’ha signat, explicita que de manera transitòria aquestes 25 persones es podrien contractar mitjançant programes temporals, amb l'objectiu que es vagin substituint per llocs de treball estructurals a mesura que ho permeti l'evolució de la plantilla. Aquests programes ajudarien, entre altres coses, a l’eliminació de les llistes d’espera de Dependència o la millor implementació d’un pla de xoc contra la pobresa energètica. Davant la possibilitat que l’actual equip de govern no signi l’Addenda del Contracte Programa 2018 ­­–signatura que tenia com a data límit la fi d'aquest mes d'octubre–, els grups municipals d'ERC-Avancem-MES, Guanyem BDN en Comú, ICV-EUiA i PdiU, preocupats per la pèrdua de recursos per a Badalona que això representaria, han demanat un informe conjunt de Secretaria i de Recursos Humans per tal de saber si existeix cap impediment legal perquè es facin efectives aquestes contractacions, un cop aprovada l’Addenda pel Ple Municipal, en el cas que existeixi la partida pressupostària suficient.

El nou govern deixa Badalona sense pisos pont

Fa pocs dies el govern local va anunciar que la Mesa d’Emergències de Badalona havia assignat dos pisos de propietat municipal a dues famílies. Aquests habitatges, procedents de la donació de dos ciutadans, s’han estat arranjant els darrers mesos amb l’objectiu de dotar la ciutat de “pisos pont”. Això vol dir un lloc d’estada temporal per a persones vulnerables que han perdut la seva llar i que estan pendents de rebre un pis de lloguer social. Amb l’assignació d’aquests pisos, que estaran ocupats durant uns anys, es perd la possibilitat de tenir pisos pont per primer cop a la ciutat. Els pisos pont és una gran necessitat que té Badalona, que altrament només pot allotjar les famílies que es troben en aquesta situació en hostals o pensions. Aquesta és una solució molt cara per a l’Ajuntament, molt poc adequada per a la vida d’una família si l’estada s’allarga (no s’hi pot cuinar, no tenen la intimitat necessària, no hi ha espais perquè els nens juguin o estudiin…), i a més les places disponibles a Badalona són insuficients per cobrir la demanda. Cal tenir en compte que hi ha més de 300 famílies en risc de perdre el seu habitatge a la ciutat. Enguany s’han pagat més de 85.000€ en estades en hostals i pensions, una quantitat que es reduiria notablement si s’apostés per allotjar les persones en pisos pont, tal com estava previst. La creació d’aquests dos pisos pont municipals formava part de l’oferta del Servei d’Allotjament Residencial d’Urgència (SARU) que es va impulsar des dels Serveis Socials del govern anterior amb l’objectiu de planificar la resposta a aquesta necessitat creixent a la ciutat. Al Ple de gener d’enguany es va aprovar la creació de la comissió que ha estat elaborant la memòria i el pressupost a fi que el mateix Ple pugui aprovar-ho els propers mesos. El SARU regularà quins dispositius s’utilitzaran a la ciutat (pisos pont, hostals, centres residencials d’altres poblacions…), qui hi tindrà dret i en quines condicions.

La regidora d’ERC Agnès Rotger explica que Badalona ja té a punt dos pisos municipals per a allotjament temporal de famílies que han perdut a seva llar

El passat dimarts 19 de juny van quedar a punt els dos primers pisos d’allotjament temporal de propietat municipal. Aquests pisos, cedits per dos ciutadans de Badalona com a herència, han estat reformats per Engestur que hi ha fet obres d’arranjament els últims mesos per assegurar la comoditat de les famílies, preveient que en facin ús durant terminis curts de temps. La fins ara regidora de Serveis Socials Agnès Rotger, ha explicat que els pisos s’han arranjat amb l’objectiu d’acollir famílies que han perdut la llar i que han estat valorades favorablement per la Mesa d’Emergències de Badalona però que encara no se’ls ha assignat un pis de lloguer social. Actualment hi ha una vuitantena de famílies que estan a llista d’espera. Aquests dos pisos “de pas”, de gairebé 60 m2 cadascun i situats als barris de Llefià i la Salut, ajudaran a pal·liar la greu manca de recursos d’allotjament temporal a Badalona, i formaran part del Servei d’Allotjament Residencial d’Urgència (SARU), que s’està elaborant i que està previst que s’aprovi al Ple Municipal abans que s’acabi l’any. Les obres han estat finançades amb la partida d’Engestur destinada a la rehabilitació d’edificis de propietat municipal, de 225.000€. Agnès Rotger, ha afirmat que “és el primer pas per donar una resposta a l’enorme necessitat d’habitatge que hi ha a Badalona. Estem contents perquè ja tenim els primers pisos pont però en necessitem molts més, i sobretot necessitem habitatge assequible per a les més de 300 famílies que viuen en risc de perdre la seva llar. Esperem que l’actual administració municipal estigui a l’alçada dels reptes i les necessitats de la ciutat i continui treballant per implementar polítiques d’habitatge social a Badalona”.

El Govern municipal proposa eliminar la llista d’espera dels serveis de neteges a domicili amb el nou pressupost per a 2018

Una de les apostes més importants que incorpora el Pressupost de l’Ajuntament de Badalona per a aquest 2018 és l’ampliació dels serveis d’atenció domiciliària. Aquesta partida augmentarà dels 4 milions actuals fins als 5,3 milions d’euros, el que representa un increment del 32% respecte al 2017.   Amb aquest fort increment pressupostari el Govern municipal vol eliminar la llista d’espera del servei de neteja a domicili. Es tracta d’un servei que històricament no ha pogut beneficiar el total de població que el requeria, en especial persones grans amb dificultats. L’impacte pressupostari permetrà obrir un nou concurs aquest estiu per donar servei a tothom qui ho està esperant.   L’increment anirà destinat en segon lloc a les millores al servei d’atenció domiciliària resultat del nou concurs adjudicat durant el passat any que amplia el preu hora dels 15 als 17 euros per tal de millorar el servei que actualment reben més d’un miler de persones beneficiàries a la ciutat. L’ampliació pressupostària també millora directament les condicions laborals del sector, fet que repercutirà indirectament en un millor servei a la ciutadania.   Aquest nou pressupost també permetrà ampliar encara més el servei de teleassistència a més persones beneficiàries. Les partides del servei de teleassistència creixeran fins arribar al mig milió d’euros, una aposta que dona continuïtat als increments pressupostaris de l’any passat.    

Es posa en marxa el dispositiu de l’Operació fred per atendre les persones sense sostre durant aquests dies de baixes temperatures

 L’Ajuntament de Badalona, a través de la regidoria de Serveis Socials, manté preparat el dispositiu per poder oferir aixopluc a les persones sense sostre en episodis meteorològics extrems. Es tracta del dispositiu Operació Fred que es posa en marxa quan Protecció Civil activa l’alerta.   Un hivern més, l’Ajuntament de Badalona promou la campanya "Ajuda'ns a ajudar" per contribuir a la protecció d'aquest col•lectiu i demanant a la ciutadania que si veuen una persona sense sostre a la ciutat, en aquests episodis, n’informin al telèfon de Guàrdia Urbana 934 832 901.   En aquest dispositiu la Guàrdia Urbana patrulla informant a les persones que estan al carrer sobre els recursos activats.   Possibilitat de nevades a nivell de mar Davant les previsions meteorològiques del Servei Meteorològic de Catalunya d’un episodi de fred intens a tot Catalunya i la situació de Prealerta del Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT), l’Ajuntament de Badalona té a punt el dispositiu de mitjans humans i tècnics per actuar a la via pública en el cas que es produeixi alguna emergència causada per les baixes temperatures i per la possibilitat que les precipitacions en forma de neu puguin afectar el litoral. No es descarta que pugui nevar a nivell de mar. A partir de primera hora de demà al matí i fins la tarda es podrien produir nevades febles a les cotes més altes del litoral central i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.   L’Ajuntament de Badalona aconsella a la població seguir les informacions emeses pels mitjans de comunicació i les indicacions de Protecció Civil de la Generalitat.   Informeu-vos de les previsions meteorològiques i de l'estat de la xarxa viària.   http://www.meteo.cat/ http://transit.gencat.cat/ca/informacio_viaria/estat_del_transit/ @emergenciescat @meteocat @transit  

La Generalitat inverteix més de 7 milions d’euros a Badalona mitjançant el Contracte Programa 2017

Aquesta inversió permetrà que els equips bàsics dels Serveis Socials de la ciutat incorporin 25 professionals   El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya va signar amb l’ajuntament de Badalona l’addenda 2017 del contracte programa, que suposa una inversió de 7.116.580,47 euros, destinats sobretot als Serveis Socials.   El treball del Departament amb la regidoria de Serveis Socials va permetre a la Consellera Bassa i l’alcaldessa Sabater formalitzar  l’acord. L’acord té com a principal novetat la incorporació de 25 nous professionals a Badalona. Per primer cop s’inclouran administratius com a part integral dels equips socials, donant resposta a una demanda històrica. També es donarà resposta a una altra necessitat: introduir nous indicadors a l’hora d’aplicar les ràtios de treballadors i educadors socials que corresponen a una població. Per primer cop no es té en compte  només el nombre d’habitants sinó també el nombre de persones beneficiàries de la Renda Garantida de Ciutadania, el nombre d’expedients d’infants i adolescents en situació de risc i el nombre d’expedients de dependència. Tenint en compte aquests factors, a Badalona li corresponen 6 treballadors socials i 3 educadors socials més dels que tenia fins ara.   Aquest any, doncs, els equips bàsics de Serveis Socials Badalona estaran formats per 83 persones, el sou dels quals està finançat en un 66% per Treball, Afers Socials i Famílies i en un 34% per l’ajuntament.   Aquests canvis es valoren molt positivament des de la regidoria de Serveis Socials de Badalona, perquè permetran enfortir els equips, que a la ciutat atenen al voltant de 20.000 persones. La regidora Agnès Rotger està convençuda que “la incorporació de 25 professionals a Badalona és un pas molt important per millorar la qualitat del servei a la ciutadania i també les condicions de treball dels nostres equips, que atenen persones molt colpides per la crisi i necessiten tots els recursos possibles per fer la seva intervenció social”.

L'Ajuntament de Badalona desenvolupa un nou sistema de prestacions municipals amb l'objectiu de crear una Renda Garantida Local

L'Ajuntament de Badalona, amb el suport de la Diputació de Barcelona, està treballant per desenvolupar un nou sistema de prestacions municipals amb l'objectiu de crear una Renda Garantida Local que faci possible un ingrés mínim mensual a les famílies més vulnerables en un sol tràmit. L’objectiu és comptar amb un recurs més eficient que serveixi per simplificar la gestió per part dels tècnics municipals, compacti perfils i ajuts en un sol tràmit i, sobretot, promogui l’autonomia de les persones.   La regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, ha explicat que “per tal d’aconseguir aquest objectiu, juntament amb la Diputació de Barcelona, s’ha iniciat un Pla de Prestacions Econòmiques i Socials de ciutat que podria acabar convertint-se en una Renda Garantida Local”. “Tenim un repte immens per ajudar a sortir del llindar de la pobresa a moltes famílies de la nostra ciutat i ho podrem fer si aquestes llars tenen uns recursos garantits”, ha assegurat Rotger qui també ha destacat que “aquestes prestacions permeten vincular-se a itineraris formatius, recerca d'ocupació i acompanyament als menors“. “Ciutats com Barcelona o La Corunya han iniciat recentment projectes similars, que a Badalona els prenem com a referència”, ha afegit.

Intervenció de la regidora Agnès Rotger al Ple Extraordinari sobre Serveis Socials del 12 de juny de 2017

Bon dia, alcaldessa, regidores, regidors. Avui estem aquí perquè el Partit Popular ha forçat un Ple Extraordinari. Els seus arguments són alarmistes i un dels punts de l’ordre del dia, com ja ens té acostumats, és la reprovació del govern en polítiques socials. Podria ser, doncs, un mal tràngol, però creiem que és una bona oportunitat per explicar-nos i per parlar amb una mica de profunditat dels Serveis Socials, que molt sovint resulten invisibles tot i que fan una feina imprescindible en aquest nostre malmès estat del benestar. A continuació llegiré l’informe que hem preparat, responent per ordre a totes les qüestions que es plantegen. Punt número 1. Parlar de paràlisi és un insult als treballadors i treballadores de Serveis Socials, que han tramitat, el 2016, 683d’urgència social. I el que portem de 2017 ja en són 154 alguns encara en procés. Són molts expedients, amb la complexitat que comporta cadascun. Que ningú es pensi que això és signar un paper i passar per caixa. Aviat podran llegir la Memòria de 2016, que igual que vam començar a fer l’any passat, procurarem que no només sigui un recull de dades com s’havia fet sempre sinó també un document pedagògic que permeti a qualsevol persona entendre perfectament tot el que s’ha fet durant l’any. I en aquesta memòria hi trobaran que els ajuts d’urgència social, tot i ser importants, suposen només entre un 1 i un 2% del pressupost. Perquè els Serveis Socials no són un expenedor de xecs, una mena de beneficiència del segle XXI. Donar diners ho pot fer qualsevol, però la feina que fan els treballadors i els educadors socials no. Ells són el recurs més important que hi ha. Atenen les famílies i fan amb elles un pla de treball personalitzat amb l’objectiu de millorar la seva situació general, no només l’econòmica: s’ajuda a la formació o a la recerca de feina, es deriven els fills a serveis socioeducatius, es tramita una teleassistència per als avis… Els ajuts d’urgència són només la punta de l’iceberg de tota aquesta feina, que és de molt valor afegit.