ERC Badalona

Totes les notícies

El nou govern deixa Badalona sense pisos pont

Fa pocs dies el govern local va anunciar que la Mesa d’Emergències de Badalona havia assignat dos pisos de propietat municipal a dues famílies. Aquests habitatges, procedents de la donació de dos ciutadans, s’han estat arranjant els darrers mesos amb l’objectiu de dotar la ciutat de “pisos pont”. Això vol dir un lloc d’estada temporal per a persones vulnerables que han perdut la seva llar i que estan pendents de rebre un pis de lloguer social. Amb l’assignació d’aquests pisos, que estaran ocupats durant uns anys, es perd la possibilitat de tenir pisos pont per primer cop a la ciutat. Els pisos pont és una gran necessitat que té Badalona, que altrament només pot allotjar les famílies que es troben en aquesta situació en hostals o pensions. Aquesta és una solució molt cara per a l’Ajuntament, molt poc adequada per a la vida d’una família si l’estada s’allarga (no s’hi pot cuinar, no tenen la intimitat necessària, no hi ha espais perquè els nens juguin o estudiin…), i a més les places disponibles a Badalona són insuficients per cobrir la demanda. Cal tenir en compte que hi ha més de 300 famílies en risc de perdre el seu habitatge a la ciutat. Enguany s’han pagat més de 85.000€ en estades en hostals i pensions, una quantitat que es reduiria notablement si s’apostés per allotjar les persones en pisos pont, tal com estava previst. La creació d’aquests dos pisos pont municipals formava part de l’oferta del Servei d’Allotjament Residencial d’Urgència (SARU) que es va impulsar des dels Serveis Socials del govern anterior amb l’objectiu de planificar la resposta a aquesta necessitat creixent a la ciutat. Al Ple de gener d’enguany es va aprovar la creació de la comissió que ha estat elaborant la memòria i el pressupost a fi que el mateix Ple pugui aprovar-ho els propers mesos. El SARU regularà quins dispositius s’utilitzaran a la ciutat (pisos pont, hostals, centres residencials d’altres poblacions…), qui hi tindrà dret i en quines condicions.

La regidora d’ERC Agnès Rotger explica que Badalona ja té a punt dos pisos municipals per a allotjament temporal de famílies que han perdut a seva llar

El passat dimarts 19 de juny van quedar a punt els dos primers pisos d’allotjament temporal de propietat municipal. Aquests pisos, cedits per dos ciutadans de Badalona com a herència, han estat reformats per Engestur que hi ha fet obres d’arranjament els últims mesos per assegurar la comoditat de les famílies, preveient que en facin ús durant terminis curts de temps. La fins ara regidora de Serveis Socials Agnès Rotger, ha explicat que els pisos s’han arranjat amb l’objectiu d’acollir famílies que han perdut la llar i que han estat valorades favorablement per la Mesa d’Emergències de Badalona però que encara no se’ls ha assignat un pis de lloguer social. Actualment hi ha una vuitantena de famílies que estan a llista d’espera. Aquests dos pisos “de pas”, de gairebé 60 m2 cadascun i situats als barris de Llefià i la Salut, ajudaran a pal·liar la greu manca de recursos d’allotjament temporal a Badalona, i formaran part del Servei d’Allotjament Residencial d’Urgència (SARU), que s’està elaborant i que està previst que s’aprovi al Ple Municipal abans que s’acabi l’any. Les obres han estat finançades amb la partida d’Engestur destinada a la rehabilitació d’edificis de propietat municipal, de 225.000€. Agnès Rotger, ha afirmat que “és el primer pas per donar una resposta a l’enorme necessitat d’habitatge que hi ha a Badalona. Estem contents perquè ja tenim els primers pisos pont però en necessitem molts més, i sobretot necessitem habitatge assequible per a les més de 300 famílies que viuen en risc de perdre la seva llar. Esperem que l’actual administració municipal estigui a l’alçada dels reptes i les necessitats de la ciutat i continui treballant per implementar polítiques d’habitatge social a Badalona”.

El Govern municipal proposa eliminar la llista d’espera dels serveis de neteges a domicili amb el nou pressupost per a 2018

Una de les apostes més importants que incorpora el Pressupost de l’Ajuntament de Badalona per a aquest 2018 és l’ampliació dels serveis d’atenció domiciliària. Aquesta partida augmentarà dels 4 milions actuals fins als 5,3 milions d’euros, el que representa un increment del 32% respecte al 2017.   Amb aquest fort increment pressupostari el Govern municipal vol eliminar la llista d’espera del servei de neteja a domicili. Es tracta d’un servei que històricament no ha pogut beneficiar el total de població que el requeria, en especial persones grans amb dificultats. L’impacte pressupostari permetrà obrir un nou concurs aquest estiu per donar servei a tothom qui ho està esperant.   L’increment anirà destinat en segon lloc a les millores al servei d’atenció domiciliària resultat del nou concurs adjudicat durant el passat any que amplia el preu hora dels 15 als 17 euros per tal de millorar el servei que actualment reben més d’un miler de persones beneficiàries a la ciutat. L’ampliació pressupostària també millora directament les condicions laborals del sector, fet que repercutirà indirectament en un millor servei a la ciutadania.   Aquest nou pressupost també permetrà ampliar encara més el servei de teleassistència a més persones beneficiàries. Les partides del servei de teleassistència creixeran fins arribar al mig milió d’euros, una aposta que dona continuïtat als increments pressupostaris de l’any passat.    

Es posa en marxa el dispositiu de l’Operació fred per atendre les persones sense sostre durant aquests dies de baixes temperatures

 L’Ajuntament de Badalona, a través de la regidoria de Serveis Socials, manté preparat el dispositiu per poder oferir aixopluc a les persones sense sostre en episodis meteorològics extrems. Es tracta del dispositiu Operació Fred que es posa en marxa quan Protecció Civil activa l’alerta.   Un hivern més, l’Ajuntament de Badalona promou la campanya "Ajuda'ns a ajudar" per contribuir a la protecció d'aquest col•lectiu i demanant a la ciutadania que si veuen una persona sense sostre a la ciutat, en aquests episodis, n’informin al telèfon de Guàrdia Urbana 934 832 901.   En aquest dispositiu la Guàrdia Urbana patrulla informant a les persones que estan al carrer sobre els recursos activats.   Possibilitat de nevades a nivell de mar Davant les previsions meteorològiques del Servei Meteorològic de Catalunya d’un episodi de fred intens a tot Catalunya i la situació de Prealerta del Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT), l’Ajuntament de Badalona té a punt el dispositiu de mitjans humans i tècnics per actuar a la via pública en el cas que es produeixi alguna emergència causada per les baixes temperatures i per la possibilitat que les precipitacions en forma de neu puguin afectar el litoral. No es descarta que pugui nevar a nivell de mar. A partir de primera hora de demà al matí i fins la tarda es podrien produir nevades febles a les cotes més altes del litoral central i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.   L’Ajuntament de Badalona aconsella a la població seguir les informacions emeses pels mitjans de comunicació i les indicacions de Protecció Civil de la Generalitat.   Informeu-vos de les previsions meteorològiques i de l'estat de la xarxa viària.   http://www.meteo.cat/ http://transit.gencat.cat/ca/informacio_viaria/estat_del_transit/ @emergenciescat @meteocat @transit  

La Generalitat inverteix més de 7 milions d’euros a Badalona mitjançant el Contracte Programa 2017

Aquesta inversió permetrà que els equips bàsics dels Serveis Socials de la ciutat incorporin 25 professionals   El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya va signar amb l’ajuntament de Badalona l’addenda 2017 del contracte programa, que suposa una inversió de 7.116.580,47 euros, destinats sobretot als Serveis Socials.   El treball del Departament amb la regidoria de Serveis Socials va permetre a la Consellera Bassa i l’alcaldessa Sabater formalitzar  l’acord. L’acord té com a principal novetat la incorporació de 25 nous professionals a Badalona. Per primer cop s’inclouran administratius com a part integral dels equips socials, donant resposta a una demanda històrica. També es donarà resposta a una altra necessitat: introduir nous indicadors a l’hora d’aplicar les ràtios de treballadors i educadors socials que corresponen a una població. Per primer cop no es té en compte  només el nombre d’habitants sinó també el nombre de persones beneficiàries de la Renda Garantida de Ciutadania, el nombre d’expedients d’infants i adolescents en situació de risc i el nombre d’expedients de dependència. Tenint en compte aquests factors, a Badalona li corresponen 6 treballadors socials i 3 educadors socials més dels que tenia fins ara.   Aquest any, doncs, els equips bàsics de Serveis Socials Badalona estaran formats per 83 persones, el sou dels quals està finançat en un 66% per Treball, Afers Socials i Famílies i en un 34% per l’ajuntament.   Aquests canvis es valoren molt positivament des de la regidoria de Serveis Socials de Badalona, perquè permetran enfortir els equips, que a la ciutat atenen al voltant de 20.000 persones. La regidora Agnès Rotger està convençuda que “la incorporació de 25 professionals a Badalona és un pas molt important per millorar la qualitat del servei a la ciutadania i també les condicions de treball dels nostres equips, que atenen persones molt colpides per la crisi i necessiten tots els recursos possibles per fer la seva intervenció social”.

L'Ajuntament de Badalona desenvolupa un nou sistema de prestacions municipals amb l'objectiu de crear una Renda Garantida Local

L'Ajuntament de Badalona, amb el suport de la Diputació de Barcelona, està treballant per desenvolupar un nou sistema de prestacions municipals amb l'objectiu de crear una Renda Garantida Local que faci possible un ingrés mínim mensual a les famílies més vulnerables en un sol tràmit. L’objectiu és comptar amb un recurs més eficient que serveixi per simplificar la gestió per part dels tècnics municipals, compacti perfils i ajuts en un sol tràmit i, sobretot, promogui l’autonomia de les persones.   La regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, ha explicat que “per tal d’aconseguir aquest objectiu, juntament amb la Diputació de Barcelona, s’ha iniciat un Pla de Prestacions Econòmiques i Socials de ciutat que podria acabar convertint-se en una Renda Garantida Local”. “Tenim un repte immens per ajudar a sortir del llindar de la pobresa a moltes famílies de la nostra ciutat i ho podrem fer si aquestes llars tenen uns recursos garantits”, ha assegurat Rotger qui també ha destacat que “aquestes prestacions permeten vincular-se a itineraris formatius, recerca d'ocupació i acompanyament als menors“. “Ciutats com Barcelona o La Corunya han iniciat recentment projectes similars, que a Badalona els prenem com a referència”, ha afegit.

Intervenció de la regidora Agnès Rotger al Ple Extraordinari sobre Serveis Socials del 12 de juny de 2017

Bon dia, alcaldessa, regidores, regidors. Avui estem aquí perquè el Partit Popular ha forçat un Ple Extraordinari. Els seus arguments són alarmistes i un dels punts de l’ordre del dia, com ja ens té acostumats, és la reprovació del govern en polítiques socials. Podria ser, doncs, un mal tràngol, però creiem que és una bona oportunitat per explicar-nos i per parlar amb una mica de profunditat dels Serveis Socials, que molt sovint resulten invisibles tot i que fan una feina imprescindible en aquest nostre malmès estat del benestar. A continuació llegiré l’informe que hem preparat, responent per ordre a totes les qüestions que es plantegen. Punt número 1. Parlar de paràlisi és un insult als treballadors i treballadores de Serveis Socials, que han tramitat, el 2016, 683d’urgència social. I el que portem de 2017 ja en són 154 alguns encara en procés. Són molts expedients, amb la complexitat que comporta cadascun. Que ningú es pensi que això és signar un paper i passar per caixa. Aviat podran llegir la Memòria de 2016, que igual que vam començar a fer l’any passat, procurarem que no només sigui un recull de dades com s’havia fet sempre sinó també un document pedagògic que permeti a qualsevol persona entendre perfectament tot el que s’ha fet durant l’any. I en aquesta memòria hi trobaran que els ajuts d’urgència social, tot i ser importants, suposen només entre un 1 i un 2% del pressupost. Perquè els Serveis Socials no són un expenedor de xecs, una mena de beneficiència del segle XXI. Donar diners ho pot fer qualsevol, però la feina que fan els treballadors i els educadors socials no. Ells són el recurs més important que hi ha. Atenen les famílies i fan amb elles un pla de treball personalitzat amb l’objectiu de millorar la seva situació general, no només l’econòmica: s’ajuda a la formació o a la recerca de feina, es deriven els fills a serveis socioeducatius, es tramita una teleassistència per als avis… Els ajuts d’urgència són només la punta de l’iceberg de tota aquesta feina, que és de molt valor afegit.

El PP de Badalona menteix sobre la gestió dels Serveis Socials a la ciutat

1. És vergonyós que el PP vulgui donar lliçons de polítiques socials quan és aquest partit qui ha fet tot el que ha pogut per desmantellar els serveis públics (exemple: 300 treballadors menys a l'ajuntament gràcies a la llei Montoro) i que ha actuat i actua en contra dels drets socials de les persones (l'Estat no paga la seva part de la llei de la dependència; la llei d'habitatge anul·lada per culpa seva; el servei d'atenció a les dones sota mínims a Badalona; perdona els deutes als bancs i no fa res perquè la gent tingui habitatge digne...). Hem heretat una ciutat que només té 3 pisos municipals (3!), sense alberg social, sense allotjaments d'emergència, sense magatzem públic d'aliments... si tant els preocupava per què no van fer res? 2. I malgrat aquesta herència estem fent molta feina: Perquè posem les persones al centre de les polítiques. Perquè hem multiplicat el pressupost de Serveis Socials i hem consolidat partides com la dels ajuts de menjador. Perquè tenim molt bons professionals. Perquè estem atenent quasi 20.000 persones, acompanyant-les perquè se'n puguin sortir. I 350 famílies amenaçades per desnonaments. I 450 dones al SIAD. Hem atès 1.800 persones amb dependència. I 250 persones sense sostre. Hem garantit per primer cop les beques menjador. Tenim més teleassistències que mai. I aturem cada dia talls de llum. Hem aconseguit reforçar el servei amb 20 persones procedents de Plans d'Ocupació. I estem dignificant els espais d'atenció social a Badalona. S’està fent una grandíssima feina. I no tolerarem que justament el PP, el partit de la corrupció i les retallades, ens doni lliçons. 3. Sobre els ajuts: no és veritat la falta d'atenció a la pobresa energètica. Al revés: hem prioritzat l'ajuda a les persones. Aquest any ja hem aconseguit que a més de 1.200 famílies no se'ls talli la llum, el gas o l'aigua. Això està garantit. El que no estem fent ara mateix és pagar els deutes de la pobresa energètica a les subministradores: no som el cobrador del frac.

La consellera Bassa i l’alcaldessa Sabater signen un conveni per a promoure l’acolliment familiar a Badalona

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, i l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, han signat aquest matí un conveni per a la promoció de l’acolliment familiar a la ciutat. Es tracta d’una de les mesures de promoció que ha iniciat l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA) dins del pla estratègic que té com a objectiu augmentar el nombre de famílies acollidores i garantir que cap infant d’entre 0 i 6 anys visqui en un centre de protecció.   La consellera ha assegurat que “des del Departament estem posant tots els esforços per poder garantir el dret dels infants a viure en família i això passa per donar a conèixer l’acolliment familiar, una mesura de protecció que és desconeguda pel gairebé 50% de la població”. En aquest sentit, Bassa ha anunciat que des de l’ICAA s’ha elaborat un estudi de segmentació que ha permès conèixer quines són les famílies més susceptibles de fer aquest gest i on es troben, “aquestes dades han estat creuades amb les dels infants que necessiten ser acollits i ens han permès llistar 8 municipis prioritaris, un dels quals és Badalona”, ha assegurat.   Al seu torn, l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha destacat “el compromís municipal amb la infància com a col·lectiu d’atenció prioritària per la seva especial vulnerabilitat”. En aquesta línia, ha assenyalat les accions dutes a terme des de la regidoria de Serveis Socials en l’impuls i la constitució de la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB), i en especial a les actuacions amb infància en risc. Sabater s’ha compromès a impulsar mesures de promoció de l’acolliment a la ciutat i ha posat de relleu la importància de donar respostes conjuntes, entre tots els agents que a Badalona treballen en els diferents àmbits on es desenvolupa la vida dels infants.   El conveni signat avui suposa un compromís per part de l’Ajuntament de Badalona de crear circuits estables de promoció de l’acolliment a la ciutat, fer un mínim de dues sessions informatives cada any i promoure una declaració institucional per visualitzar el seu compromís amb la protecció de la infància i declarar-se municipi amic de l’acolliment familiar.