ERC Badalona

Totes les notícies

Els municipis del Besòs treballen una proposta compartida davant l’emergència habitacional

Els regidors i regidores de Serveis Socials de Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs (l’anomenat Eix Besòs) van reunir-se ahir dimecres per treballar una proposta compartida davant l’emergència habitacional. La trobada, celebrada en el marc del Consorci del Besòs (ens amb la participació d’aquests tres ajuntaments més el de Barcelona i Montcada i Reixac) i amb la presència del gerent d’aquest organisme, va servir per debatre sobre aquesta qüestió que afecta famílies vulnerables dels tres municipis. A la reunió es va posar especial èmfasi en l’abordatge de la situació de les persones sense sostre amb la finalitat d’elaborar una proposta compartida d’actuació.   La regidora de Serveis Socials de l'Ajuntament de Badalona, Agnès Rotger, va exposar les línies prioritàries del pla de treball que l'Àrea de Serveis Socials ha estat treballant en els darrers mesos, donant especial rellevància al Pla pilot sobre l’abordatge del Sensellarisme a Catalunya promogut per la Generalitat.   Rotger  va assenyalar que "cal promoure el Consorci del Besòs, com a eina de coordinació de polítiques municipals, posant en comú protocols, actuacions, serveis i projectes compartits, en clau de col•laboració entre municipis limítrofs".

La Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) treballarà amb múltiples agents socials per millorar les respostes a les necessitats dels més petits de la ciutat

La Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) va aprovar en la sessió plenària d’aquest dimecres 22 de març el seu pla de treball per l’any 2017, que preveu millorar les respostes oferides a les necessitats dels més joves de la ciutat gràcies al treball conjunt d’un important nombre d’agents socials. Els 75 membres del TIAB que van assistir al ple van recolzar per unanimitat el full de ruta que una comissió ha estat elaborant durant els darrers tres mesos.    El pla de treball aprovat contempla diferents projectes i actuacions orientades principalment a tres aspectes. El primer punt incideix en la necessitat de realitzar una anàlisi acurada de la realitat dels infants i adolescents per tal de millorar les respostes que se’ls hi ofereixen. En segon lloc, es preveu treballar per promoure l’intercanvi, el debat i la vinculació interna entre els membres de la Taula. L’altre punt on la TIAB vol fer especial incidència és en la difusió de les problemàtiques per tal de sensibilitzar a la ciutadania i responsabilitzar-la del benestar del infants i adolescents de Badalona.   A partir de l’aprovació d’aquest pla de treball, es constituiran diferents equips de projecte per desplegar el conjunt d’actuacions que es volen portar a terme. Entre aquests projectes, destaca l’anomenat ‘Cercles de coneixement’, que pretén generar espais d’intercanvi, reflexió i debat a l’entorn de la visió que tenen els diferents actors implicats de la realitat de la infància i l’adolescència. També està previst realitzar un mapa guia del conjunt de serveis que presten i projectes dels membres de la TIAB. Entre les actuacions que cerquen potenciar la comunicació interna i externa, està previst que la TIAB compti properament amb un blog.   La Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) es va constituir el passat mes de novembre i està formada actualment, a més de pels diferents àmbits i organismes municipals que treballen amb infants i adolescents, per una cinquantena de serveis, entitats i diferents col·lectius que també intervenen a la ciutat en aquest camp.

Durant el primer trimestre de 2017 s’han evitat el tall de llum, aigua o gas a més de 1.000 famílies en situació de vulnerabilitat

L’Ajuntament de Badalona insta les empreses subministradores a assumir la seva part de responsabilitat social per a fer front a la pobresa energètica. En aquest sentit avaluarà la possibilitat d’aturar els pagaments a les empreses fins que subscriguin el conveni amb les administracions públiques contra la pobresa energètica i es facin càrrec d’almenys el 50% de les despeses.   El conveni el van impulsar el passat mes de gener la Generalitat de Catalunya, les 4 diputacions catalanes i les dues entitats municipalistes, l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya. Segons aquest document, les subministradores haurien de cobrir com a mínim la meitat del cost de la pobresa energètica, inclosa la despesa que suposa per a les administracions la gestió d’aquestes situacions.   La regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Badalona, Agnès Rotger, ha manifestat que “la prioritat dels ajuntaments és garantir els drets bàsics de la ciutadania, i no pas treballar perquè algunes empreses redueixin la seva morositat gràcies als diners públics”. El que sí que continuaran fent des de Serveis Socials de Badalona és informar a les companyies de quines famílies amb impagaments són vulnerables, de manera que no se’ls podrà tallar el subministrament segons la Llei d’Habitatge 24/2015. Aquestes notificacions han permès evitar 1.090 talls durant els 3 primers mesos de l’any 2017 a Badalona. L’Ajuntament garanteix que no hi ha cap família en situació de vulnerabilitat que no disposi del subministrament d’aigua potable, electricitat o gas   En aquests moments totes les empreses subministradores informen els Serveis Socials abans d’efectuar un tall, tal com indica la llei. Gas Natural ha estat l’última a complir aquest requeriment. “Gràcies a la pressió intensa i la denúncia pública hem estat un dels primers ajuntaments que hem aconseguit que Gas Natural enviés la llista i, per tant, complís aquesta llei que defensa les persones més vulnerables”, ha afirmat Rotger.

L’Ajuntament de Badalona reclama a Gas Natural que informi als serveis socials abans de fer talls de subministrament

L’Ajuntament de Badalona ha traslladat el seu malestar a Gas Natural per “incompliment reiterat” de l’obligació d’informar els serveis socials municipals abans de procedir a tallar el subministrament del servei per impagament. L’Ajuntament recorda que cal complir aquesta mesura, inclosa en la Llei de l’Habitatge, per garantir la protecció de les persones i famílies en situació de vulnerabilitat.   El Govern municipal considera que “els poders públics estan obligats a vetllar per la dignitat, la seguretat i la protecció integral de les persones, especialment d’aquelles més vulnerables com són les qui poden patir situació de pobresa energètica”. Per això, en un burofax enviat el 20 de gener a la direcció de l’empresa, l’Ajuntament sol·licita una reunió urgent amb Gas Natural a fi de corregir la situació.

L’Ajuntament insta Fecsa Endesa a adoptar solucions urgents per garantir el subministrament elèctric davant l’onada de fred

Davant l’onada de fred que s’està registrant aquests dies, l’Ajuntament de Badalona insta la companyia elèctrica FECSA ENDESA a adoptar solucions urgents per garantir el subministrament elèctric a totes les famílies afectades pels talls que s’estan produint a diferents punts de la ciutat. Algunes famílies han patit talls continuats aquesta mateixa nit.   A banda dels problemes que s’han produït aquesta setmana, des de fa mesos hi ha alguna estació transformadora que té problemes de sobrecàrregues fet que ocasiona talls intermitents de subministrament. L’Ajuntament ha demanat l’adopció de solucions urgents que assegurin el subministrament elèctric durant aquest hivern i no deteriorar les condicions de vida de les famílies dels habitatges afectats on hi ha persones malaltes, gent gran i infants.   L’Ajuntament, com ha fet fins ara, vol continuar treballant coordinadament amb els veïns, Serveis Socials, Generalitat de Catalunya, Mossos d’Esquadra, Policia Local i la mateixa companyia Fecsa Endesa per resoldre aquests problemes. Però des del Govern municipal es demana a l’empresa que no eludeixi la responsabilitat per les conseqüències que es poden derivar amb les baixes temperatures d’aquests dies.   A l’espera de trobar una solució definitiva a un problema que s’arrossega des de fa mesos, el Govern municipal creu que “hi ha solucions tècniques viables i urgents per garantir el subministrament elèctric sense talls”. El Govern adverteix dels riscos de deixar sense electricitat en ple hivern una important quantitat de famílies. Per al Govern “el dret a l’habitatge digne implicar tenir accés a subministraments bàsics i el que és prioritari ara és resoldre l’emergència social, sense excuses”.

L’Ajuntament de Badalona té a punt el dispositiu de l’Operació fred per atendre les persones sense sostre durant aquests dies de baixes temperatures

L’Ajuntament de Badalona, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha preparat un dispositiu durant aquest hivern per poder oferir aixopluc a les persones sense sostre en episodis de mal temps. Es tracta del dispositiu Operació fred que s’activa en aquestes dates amb motiu de la situació de risc que pot representar la baixada de temperatures per sota dels zero graus per a les persones sense sostre.   L’operació fred es porta a terme a Badalona amb la col·laboració d’entitats de la ciutat com Creu Roja, Folre, Càritas, Fundació Roca i Pi i també amb el Centre d'Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB). En aquest centre d’emergències podran passar la nit aquelles persones sense sostre que hi acudeixin de forma voluntària o be acompanyats per qualsevol dels serveis municipals o entitats socials col·laboradores.   Per tal de facilitar que les persones sense sostre arribin fins les instal·lacions del CUESB a Barcelona es proporciona un punt de trobada al vespre, a l’entitat Folre de Badalona. Creu Roja, per mitjà dels seus voluntaris, acompanyarà aquestes persones a les instal·lacions del CUESB amb el seu vehicle o transport públic. Cal destacar com a novetat que aquest any l’Ajuntament de Badalona ha posat en marxa la campanya "Ajuda'ns a ajudar" per contribuir a la protecció d'aquest col·lectiu. L’objectiu de la campanya és fer una crida a la ciutadania demanant que si veuen una persona sense sostre a la ciutat n’informin al telèfon de Guàrdia Urbana 934 832 901.   Guàrdia Urbana també informarà a les persones que estan al carrer sobre el dispositiu de l’Operació fred i donarà suport a la ciutadania en el cas que es registrin incidències a causa de la situació climatològica.   Davant el preavís del Servei Meteorològic de Catalunya d’un episodi de fred intens amb glaçades a tot Catalunya http://www.meteo.cat/prediccio/general, l’Ajuntament de Badalona té a punt el dispositiu de mitjans humans i tècnics per actuar a la via pública en el cas que es produeixi alguna emergència causada per les baixes temperatures.

L'Ajuntament de Badalona demana la col•laboració de la ciutadania per a l’Operació fred d’aquest hivern a través de la campanya "Ajuda'ns a ajudar"

L’Ajuntament de Badalona, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha preparat un dispositiu durant aquest hivern per poder oferir aixopluc a les persones sense sostre en episodis de mal temps. Es tracta del dispositiu Operació fred que s’activa en aquestes dates amb motiu de la situació de risc que pot representar la baixada de temperatures per sota dels zero graus per a les persones sense sostre.   L’Operació fred es porta a terme a Badalona amb la col·laboració d’entitats de la ciutat com Creu Roja, Folre, Càritas, Fundació Roca i Pi i també amb el Centre d'Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB).   Cal destacar com a novetat que aquest any l’Ajuntament de Badalona ha posat en marxa la campanya "Ajuda'ns a ajudar" per contribuir a la protecció d'aquest col·lectiu. L’objectiu de la campanya és fer una crida a la ciutadania demanant que si veuen una persona sense sostre a la ciutat n’informin al telèfon 934 832 901.   La regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, ha explicat que “la finalitat és complementar la informació de que ja es disposa per poder localitzar aquestes persones i protegir-les en episodis de mal temps amb baixades de la temperatura per sota els zero graus”.

Entra en funcionament un nou centre de Serveis Socials que augmenta la capacitat operativa del servei

Aquesta setmana entra en servei un nou centre de serveis socials al carrer de Jaume Solà amb l’objectiu de reunir en un mateix edifici els equips dels Serveis Bàsics d’Acció Social que fins ara donaven atenció als districtes 1 i 5.   L’objectiu d’aquest canvi d’ubicació és millorar l’atenció als usuaris que s’estava donant per part dels equips dels Serveis Bàsics d’Acció Social situats a la plaça de La Plana (districte 1) i a les oficines del Palau Municipal d’Esports (districte 5). Les instal·lacions de la Plana presentaven problemes d’accessibilitat i d’espai per atendre la ciutadania. En el cas del districte 5, els problemes també eren de manca d’espais adequats.   El trasllat a l’edifici situat al carrer Jaume Solà permet comptar amb un nou centre de Serveis Socials que augmenta la capacitat operativa del servei ja que s’ajunten els dos equips de professionals procedents dels districtes 1 i 5. Comptar amb aquest equip més ampli permetrà millorar l’atenció als usuaris, augmentant la capacitat d’atenció i també la rapidesa.   Cal destacar que l’edifici del carrer Jaume Solà és un equipament totalment accessible al públic, amb espais amplis per atendre als usuaris i amb un fàcil accés amb transport públic, ja que es troba al costat de la plaça de Pompeu Fabra amb l’estació de la línia L2 i parades dels autobusos B1, B17, B25, B27 i B30 als carrers d’Anselm Clavé i al carrer de la Creu.   La regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, ha fet aquest matí una visita a les instal·lacions del centre.

Constituïda la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB) per millorar les respostes als infants i adolescents de 0 a 18 anys de la ciutat

Aquest passat dijous 10 de novembre es va realitzar a l’Espai Betúlia la sessió de constitució de la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB). L’objectiu general del projecte és millorar les respostes als infants i adolescents de 0 a 18 anys de la ciutat, a partir del treball conjunt de tots els agents que configuren la xarxa de serveis i entitats que intervenen en aquest àmbit. La sessió va estar presidida per l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, i per la regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, que assumeixen respectivament la presidència i vicepresidència de la TIAB.   Aquesta iniciativa, a més d’un mandat normatiu, és fruit de la voluntat del govern de Badalona de prioritzar l’atenció a aquest col·lectiu poblacional, generant més i millors respostes, en complicitat i de forma cooperativa amb la resta de la xarxa de la ciutat.   Després d’una fase de treball intern, per part de diferents àmbits i organismes municipals, el passat mes de juny es va realitzar una presentació pública del projecte, obrint un període d’adhesió d’aquells serveis, entitats i estructures de treball en xarxa o participatives motivats en implicar-se en aquest. S’han adherit a la TIAB un total de 50 agents que treballen amb infants i adolescents a l’àmbit social, socioeducatiu, educatiu, esportiu, cultural i de salut.   La regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger, ha afirmat que “cal valorar molt positivament l'arrencada de la Taula, per la feina que ha fet fins ara el grup impulsor intern, i pel compromís de les primeres 50 entitats de la ciutat que s'hi han adherit”. “Esperem que la Taula creixi i que ens ajudi, amb aquest coneixement multiplicat per la diversitat d'enfocaments, a tenir una idea realista de la situació de la infància i adolescència, amb un enfocament imaginatiu i valent de les respostes que hauríem de donar”, ha afegit.   En el marc d’aquesta sessió celebrada el passat dijous, a més de la constitució formal de la TIAB, es van aprovar el “Marc organitzatiu i de funcionament de la TIAB” i les línies d’acció que hauran d’orientar l’elaboració del pla de treball de la Taula per a l’any 2017.