ERC Badalona

Totes les notícies

Noves millores als horaris de pas de la línia d’autobús B7

Des d’avui dilluns, 15 de gener, millora la freqüència de pas de la línia B7 d’autobús que enllaça el barri de Pomar de Badalona amb l’estació de rodalies de Sant Adrià de Besòs en tots dos sentits de circulació. A més, s’avança en 10 minuts la primera sortida (a les 7 de matí) i la darrera sortida (a les 21.20 hores) s’endarrereix també 10 minuts.   La línia B7 també consolida de manera definitiva els canvis de recorregut que va efectuar al voltant de l’estació de rodalies de Badalona a conseqüència de les obres efectuades al carrer de Mossèn Anton.   El regidor d’Espais Públics i Mobilitat de l’Ajuntament de Badalona, Francesc Duran, ha assenyalat que “aquestes millores donen resposta a una reclamació veïnal del barri de la Mora, per quadrar l’horari de pas dels autobusos pel matí amb l’entrada als centres escolars”.   La línia B7 es va fusionar amb la B44 Des del passat mes de febrer la fusió de l’antic recorregut de la línia B7 i la B44 va donar lloc a l’actual traçat de la B7 que enllaça els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes, el Centre, el Front Marítim, la Mora i Sant Adrià de Besòs.   Amb tots aquests canvis el Front Marítim ha guanyat connectivitat amb el Centre i els barris del nord de la ciutat tenen accés directe a la platja i a les estacions de rodalies.

La línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris, a partir del 28 de febrer

Des d’ahir dimarts, 28 de febrer, la línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris. La línia resultant, la nova B7, uneix els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes i Centre amb el Front Marítim, la Mora i les estacions de Renfe de Badalona i Sant Adrià de Besòs, així com amb l’estació del Trambesòs.   D’aquesta manera, la línia B7 amplia la connexió del Front Marítim amb el centre de la ciutat, facilitant l’accés al metro Pompeu Fabra i als equipaments de la ciutat. Així mateix, el seu pas per Via Augusta i Francesc Layret permet millorar la connexió amb altres línies de la xarxa d’autobusos.   Per la banda nord, la B7 enllaça els barris de Morera, Pomar, Canyadó i Casagemes amb el centre de la ciutat, incloent la millora de la connexió directa amb el Front Marítim, les platges i les estacions ferroviàries de Badalona i Sant Adrià de Besòs. Per al veïnat d’aquests barris l’ampliació de la línia B7 també suposa una millora en l’oferta d’autobús, atès que tenen servei el cap de setmana i durant el mes d’agost. La freqüència de pas de la nova línia B7 és de 20 minuts els dies feiners i també allarga el servei al vespre fins a dues expedicions més. Als festius la freqüència de pas és de 35 minuts. Aquesta millora en la freqüència i l’ampliació del trajecte de la B7 respon també a una reivindicació del veïnat de la Mora.   D’altra banda, la fusió de les línies B7 i B44 comporta la supressió de dues parades de regulació que generaven problemes de trànsit. Per una banda la parada de Mossèn Anton Romeu de la B7 i, per l’altra, la parada de Martí Pujol de la B44.   Amb motiu del nou recorregut de la B7, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i la regidora del Districte 5, Agnès Rotger, vann fer ahir al matí un trajecte acompanyats del veïnat.

Entren en funcionament dues noves parades dobles d’autobús a Badalona

El proper divendres 30 de desembre entraran en funcionament dues noves parades dobles d’autobús a Badalona: la del carrer de la Creu i de Francesc Layret amb carrer de Sant Miquel. L’objectiu d’aquestes actuacions és reduir el temps de parada i millorar la velocitat i compliment dels horaris de les diferents línies d’autobús de la ciutat.                                                         Les parades dobles s’instal·len en aquelles ubicacions on tenen parades diverses línies d’autobús fet que evita que els autobusos hagin de fer cua per aturar-se, permetent l’aturada de dos busos de manera simultània.   Des del dia 27 i fins al 30 de desembre es realitzaran diferents actuacions en ambdues parades. Concretament a la del carrer de la Creu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona instal·larà una PSI (Parada Solar d’Informació) que permetrà la conversió de la parada en doble; i a la parada de Francesc Layret s’instal·larà una plataforma doble i es desplaçarà la marquesina i diversos elements del mobiliari urbà.

S’instal•len 6 noves plataformes d’autobús per millorar el transport públic de Badalona

Durant les dues properes setmanes, les persones usuàries del servei públic de Badalona comptaran amb 6 noves plataformes d’autobús que instal·larà l’Àrea Metropolitana de Barcelona en diversos punts de la ciutat. L’objectiu d’aquesta iniciativa és millorar l’accessibilitat de les persones usuàries del transport públic i dels vianants, reduir el temps de parada i millorar la velocitat i compliment dels horaris de les diferents línies d’autobús de la ciutat.   Les plataformes s’instal·laran a l’avinguda Salvador Espriu amb carrer Pere Martell, avinguda Morera amb avinguda de Roma, carrer Francesc Layret amb carrer Sant Miquel, avinguda Martí Pujol amb carrer Filosofia, avinguda Lloreda amb carrer Vallvidrera i carrer Alella amb carrer Calella, i afectaran a 18 línies d’autobús.   Al carrer Francesc Layret hi ha prevista la instal·lació d’una doble plataforma d’autobús que comportarà la conversió de la parada actual en parada doble fet que evitarà que els autobusos facin cua per aturar-se i permetrà l’aturada de dos busos de manera simultània. Aquesta doble actuació suposarà una millora en l’accessibilitat de la parada, facilitant la pujada i baixada de les persones usuàries del transport públic així com l’alliberament de la vorera per part de les persones que estan esperant l’autobús en un carrer molt transitat i amb voreres estretes; així com una millora en la seguretat viària del pas de vianants situat a la cruïlla amb el carrer Sant Miquel.   L’actuació al carrer Francesc Layret també suposarà que els autobusos realitzin menys maniobres per acostar-se i marxar de la parada, reduint el temps de parada i millorant tant la velocitat comercial com el compliment dels horaris de pas. Respecte al vehicle privat, suposarà l’allargament del tram d’un sol carril de circulació que ja existeix a Francesc Layret davant de la plaça de la Vila, i l’impacte serà similar a si s’hagués instal·lat un semàfor al pas de vianants de Sant Miquel.