Bages

Totes les notícies

Xavier Garcia i Llamas encapçalarà la llista d’ERC Rajadell a les eleccions municipals

La secció local d’ERC ha escollit Xavier Garcia i Llamas per a liderar el nou projecte republicà a Rajadell i potenciar les polítiques socials al municipi. La presentació oficial de la candidatura de Xavier Garcia i Llamas a l’alcaldia de Rajadell tindrà lloc el proper dissabte 16 de febrer, a les 11:30 hores, a la plaça de la vila.   Garcia i Llamas es presenta per primer cop a l’alcaldia de Rajadell després de ser escollit per unanimitat entre els membres de la secció local republicana. Té una una llarga trajectòria en l’associacionisme al municipi, on actualment fa de tresorer de l’Associació Cultural i Recreativa de Rajadell i col·labora en projectes de revitalització i cohesió social.   El candidat d’Esquerra a l’alcaldia de Rajadell és graduat en Enginyeria de Recursos Energètics i Miners i compta amb un equip de col·laboradors multidisciplinars de formacions diverses que aspiren a formar un equip de govern sòlid i solvent. L’equip de campanya de Xavier Garcia i Llamas el formen rajadellenques i rajadellencs de tots els nuclis que volen fer un tomb més social a les polítiques locals i fer un Rajadell on tots els habitants se sentin representats i orgullosos de formar-ne part.

ERC Bages denuncia l'estat de les obres d'acondicionament del lloc de l'accident ferroviari del passat 20 de novembre a Vacarisses

ERC Bages manifesta el més sentit condol als familiars i amics de la víctima mortal, i de totes les persones ferides en l'accident ferroviari ocorregut divendres passat a la línia R4, a Castellgalí.   El Grup Parlamentari d'ERC al Senat, ha fet preguntes orals i escrites al ministre de Foment, José Luís Ábalos, exigint la millora de la línia R4. Així mateix, la propera setmana, registraran una nova pregunta al ministre per a la sessió de control al Gobierno i més preguntes escrites.   Es dona el fet que divendres passat, al migdia, els senadors Mirella Cortès i Bernat Picornell, juntament amb l'alcalde de Vacarisses, Toni Masana i la 1a tinent d'alcalde, Olga Serra, van fer visita de seguiment de l'estat de les obres d'acondicionament del lloc de l'accident ferroviari del passat 20 de novembre a Vacarisses, on va caure un talús a la via i va provocar una defunció i varis ferits. I cal dir que encara hi ha restes escampades per l'entorn; bateries i cables a la vista; la porta del vagó abandonada; abocament de les roques en un camí municipal (veure foto adjunta). Deficiències una darrera l'altra que serviran per interpel·lar novament el ministre.   Per tot això, avui dilluns, dia 11 de febrer, assistirem a la concentració a la plaça Sant Domènec de Manresa, a les 7 de la tarda, sota el lema "Ja n'hi ha prou!" en suport a totes les víctimes del malaurat accident, i per reivindicar i exigir al Govern espanyol les inversions en la millora del servei en Rodalies de Catalunya i, especialment, en la línia R4 Manresa-Barcelona que fa tants anys que reivindiquem.

Dos membres de Jovent Republicà, a la llista d'ERC de Sant Vicenç de Castellet

Dos membres del Jovent Republicà formaran part de la llista electoral d'Esquerra Republicana a les eleccions municipals de Sant Vicenç de Castellet, encapçalada per Adriana Delgado. Es tracta de Gisela Pascual i Isaac Jurado, tots dos de 23 anys, molt vinculats a la vida cultural i social santvicentina, que ocuparan llocs rellevants a la candidatura. Es tracta d'una aposta pel compromís i la responsabilitat de la joventut per part d'ERC Sant Vicenç, que "vol donar visibilitat i una oportunitat real de participar als joves interessats en els afers públics locals perquè puguin portar a terme accions per la joventut persones que coneguin de primera mà quines són les necessitats que es pateixen, com la manca de lloguer". És habitual que a la proposta republicana santvicentina hi hagi membres de les antigues JERC, i de forma paritària. Pascual i Jurado prenen el relleu de Sergio Domínguez i Aina Martí.

Prop de 180 persones en la presentació d'Estefania Torrente com a candidata d'ERC al Pont de Vilomara

Esquerra Republicana d'El Pont de Vilomara i Rocafort va presentar el passat diumenge a Estefania Torrente i Guerrero com a candidata a l'alcaldia, en un acte que va arreplegar prop de 180 persones al Centre Cívic del municipi. A dos quarts de dotze s'obrien les portes i ràpidament es va anar omplint el recinte fins a vessar.   L'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernàndez, va ser el primer dels tres ponents que es va posar davant el micròfon: "una de les seves millors qualitats és escoltar als altres", va explicar. Tot seguit, va fer-ho la Carolina Telechea, diputada al Congrés dels Diputats, que va expressar la rellevància del fet que l'Estefania podria ser la primera dona alcaldessa del municipi. Per últim, va parlar Sergi Sabrià, president del grup parlamentari d'ERC al Parlament de Catalunya, que va afirmar que "l'Estefania és el més semblant a l'Oriol Junqueras que hi ha al partit ara mateix".   Tot seguit, dos companys de la secció local van llegir les cartes que Carme Forcadell des de Mas d'Enric, i Oriol Junqueras des de Lledoners, van fer arribar a l'Estefania Torrente, expressant el seu absolut suport i el més sentit agraïment cap a la candidata. Finalment va ser el torn de la candidata. Torrente va explicar com havia arribat fins allà a base de treballar pel poble. Va exposar que durant aquests quatre anys amb presència a l’Ajuntament d'El Pont de Vilomara i Rocafort havien dut a terme una oposició ferma i constructiva, i que havien aconseguit projectes que garantissin la igualtat d’oportunitats que hores d’ara poden gaudir tots els conciutadans i conciutadanes, com ara: les marquesines de River Park i del Marquet Paradís; recursos econòmics per a rehabilitar el Castell de Rocafort; la senyalització dels carrers de River Park; o les bonificacions per a les famílies que deixen els nens i nenes cada dia a l’aula d’acollida de l’escola Pompeu Fabra.   "Un municipi de tots i per a tothom", va repetir numeroses vegades, destacant les intencions de la formació política d'igualar les oportunitats de totes les àrees que conformen el municipi com el mateix Pont de Vilomara, però també Rocafort, River Park, el Marquet Paradís o l'Embetat.

ERC explicarà el model de ciutat per Manresa en un acte amb Marc Aloy i Pere Aragonès

L'actual primer tinent d'alcalde de Manresa i candidat a l'alcaldia, Marc Aloy, explicarà el model de ciutat d'Esquerra Republicana per Manresa en un acte que comptarà amb la presència de Pere Aragonès, vicepresident del govern, de Najat Driouech -primera diputada musulmana al Parlament-, de Gabriel Fernández -regidor sabadellenc d'origen uruguaià- i de la senadora sallentina Mirella Cortès. L'acte es farà aquest dissabte 19 de gener a les 12 del migdia al parc de la Font del Gat, a la zona coneguda com ‘la gespeta', a les Bases de Manresa, i serà el primer d'altres que vindran en els quals Esquerra es mourà per promoure el seu leitmotiv del projecte que està construint per arribar a l'alcaldia de Manresa: trobar-se amb tothom i arreu de la ciutat per fer de Manresa una ciutat verda, una ciutat dinàmica i una ciutat de trobada. Una ciutat que, com diu l'alcaldable Marc Aloy, és de tots i l'hem de fer entre tots: "L'eix fonamental del projecte d'Esquerra no pot ser cap altre que la ciutadania. Amb tota la seva diversitat de cultures i de creences. Amb tota la seva complexitat i amb tota la seva riquesa. Hem de fer una Manresa amb igualtat d'oportunitats, de comunicació entre persones diferents. Una ciutat diversa i plural, de persones nascudes aquí o vingudes d'arreu; l'aposta d'Esquerra passa per treballar des de la realitat social perquè tots els manresans se sentin partícips de construir la Manresa que tots volem”. En cas de pluja, l'acte es traslladara a la sala d'actes de l'Ateneu Les Bases.

Ferran Estruch optarà a la reelecció com a alcalde de Cardona

L'alcalde de Cardona, Ferran Estruch i Torrents (Esquerra Republicana), optarà a la reelecció en les properes municipals del maig del 2019. El seu nom ha estat l'únic proposat per l'executiva local d'Esquerra, que l'haurà de ratificar en l'assemblea de militants que se celebrarà en els pròxims dies.   Serà la tercera vegada que Estruch encapçali la llista d'Esquerra de Cardona en unes municipals. El 2011, amb 25 anys, va liderar la candidatura que va aconseguir la primera alcaldia del grup republicà en el període democràtic, un fet que va suposar un gir a l'Ajuntament de Cardona després de 32 anys en els quals havia governat o CiU o el PSC. En aquelles eleccions, Esquerra va treure 6 regidors, que van augmentar a 7 en les municipals del 2015.   Estruch ha explicat que fa 8 anys "vam crear amb il·lusió, força i molta responsabilitat un projecte transformador que volem mantenir per continuar fent avançar Cardona" i ha indicat que, "malgrat la important crisi que durant aquests anys ha afectat a tot el país, hem pogut tirar endavant bona part dels projectes que portàvem en el nostre programa electoral", entre els quals hi figura el Camp de Vida Activa, la recuperació del Cinema Modern, l'arranjament de carrers o el sanejament de l'economia de l'Ajuntament, entre d'altres. L'actual alcalde també destaca "la nova manera de fer política" que han seguit, "sent sempre al carrer, sent pròxims, sent transparents, obrint l'Ajuntament i posant sempre les persones al centre de l’acció política".   El projecte de poble del qual parla Ferran Estruch, però, no està encara culminat, malgrat que ja s'han fet molts passos. És per aquest motiu que optarà a la reelecció amb un equip que combinarà l'experiència d'aquests vuit anys de govern amb cares noves "que puguin aportar noves idees i nous punts de vista". Per Estruch, aquests propers quatre anys seran claus pel futur de Cardona ja que "hi ha sobre la taula reptes trascendentals com les polítiques d'habitatge —encarades als joves, a la gent gran i a la recuperació de les antigues colònies mineres— i les polítiques d'ocupació i empresarials —amb el desenvolupament del nou polígon industrial— com a principals eines de desenvolupament local.

L'alcaldable sallentí Oriol Ribalta exposarà el seu projecte municipal en un acte aquest divendres

ERC Sallent organitza un acte aquest divendres en el qual el seu candidat, Oriol Ribalta, exposarà les línies mestres del projecte municipal republicà de cara a les properes eleccions municipals. El candidat ja ha avançat que vol liderar un projecte de "canvi i transformador", amb les "persones com a protagonistes" i amb l'objectiu de fer de Sallent un municipi amb "més qualitat de vida i atractiu".   L'acte tindrà lloc divendres 30 de novembre, a les 8 del vespre, a la sala Vilà i Valentí del municipi, i comptarà també amb la participació del diputat republicà Marc Sanglas, i la portaveu d'ERC al Senat Mirella Cortès. Oriol Ribalta és graduat en Ciències Polítiques i actualment és l’alcalde pedani de Cabrianes.

Roger Torrent acompanyarà Marc Aloy en la seva presentació com a candidat a l’alcaldia de Manresa

L'actual primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme de Manresa, Marc Aloy, farà la seva presentació pública a la ciutat com a candidat a l'alcaldia de Manresa per Esquerra Republicana el pròxim dimecres 28 de novembre al Teatre Conservatori. L'acte, que s'iniciarà a dos quarts de vuit del vespre, comptarà amb la participació del Molt Honorable President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, i estarà carregat de sorpreses.   En paraules de Marc Aloy, l'acte "vol ser punt de partida i un punt de trobada per repensar les polítiques municipals a Manresa", unes polítiques que cal construir des de la ciutat i per la ciutat, perquè "Manresa és de tots i l'hem de fer entre tots". No en va, el lema que s'ha escollit per a la presentació —i que acompanyarà Esquerra Manresa en tot aquest camí— és el de ‘Trobem-nos', motor de tot el projecte que liderarà Aloy.   Nascut el 1979 a Manresa, Marc Aloy i Guàrdia és arquitecte. Veí del Centre Històric i amant de la seva ciutat, ha estat sempre vinculat a entitats manresanes: és soci d'Òmnium Cultural i de l'ANC, és membre de Xàldiga —entre altres entitats amb les quals manté contacte— i va ser un dels fundadors de l'espai cultural Via Fora!.   Va començar la seva militància a ERC i a les JERC el 2000 i va ser portaveu de les JERC de Manresa i de la Setena Regió, així com membre de l'Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. També va ser president de l'executiva d'ERC Manresa entre el 2013 i el 2015. És regidor d'Urbanisme de la ciutat des del febrer del 2016 i el passat mes de maig va ser escollit en assemblea per àmplia majoria com a alcaldable d'Esquerra a les pròximes municipals de Manresa.

ERC Súria escull Marta Viladés com a nova cap de llista a les municipals

L'assemblea local d'ERC a Súria s'ha reunit aquesta setmana per escollir la persona que encapçalarà la candidatura local a les properes eleccions municipals. En aquesta va sortir elegida per unanimitat Marta Viladés, que es presentarà per primera vegada. En el seu primer parlament, la nova alcaldable republicana ha agraït el suport rebut per part de la militància i dels simpatitzants, i els ha convidat a treballar plegats per "oferir al municipi un projecte engrescador". Viladés ha agraït especialment el suport i generositat per part de l'anterior cap de llista i actual regidor, Jordi Sala, i ha anunciat que compta amb ell per formar part d'aquest nou equip ja que, en paraules seves, "l'experiència adquirida i la bona feina feta l'avalen per continuar la seva tasca de servei al poble".   La candidata es proposa liderar un "projecte republicà i municipalista" per a Súria, pel que ja estan treballant en el programa amb idees innovadores i sostenibles per al poble. Un dels principals objectius que s'ha marcat és fer "més propers tots els projectes de l'Ajuntament incrementant la participació ciutadana en la presa de decisions, per exemple en els pressupostos". D'aquesta manera, es vol aconseguir que "els suriencs i surienques, les entitats i les empreses se sentin implicats i rebin una comunicació fluida i ràpida en les decisions preses per part de l'Ajuntament i per tant, orgullosos de viure a Súria".   Marta Viladés té 28 anys i és llicenciada en Ciències Ambientals i té un màster en Enginyeria de Recursos Naturals. Actualment treballa en projectes de promoció local i rural, però disposa d'una àmplia experiència laboral en diferents àmbits. Ha treballat en temes de gestió de residus municipals en diferents empreses, com a investigadora al Centre Tecnològic de Manresa o al Servei d'Urbanisme de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, el que li ha permès adquirir una visió important de la gestió municipal. És una persona activa en el teixit social local, participant en diferents projectes participatius del poble i en activitats culturals organitzades pel l'Agrupació Sardanista i el Foment Cultural de Súria, i també és membre del Consell de Medi Ambient de Súria i de l'ADF.