Bages

ERC Castellnou es mostra satisfeta per la rectificació de l'alcalde en el cas del vigilant municipal

Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a Castellnou de Bages volem informar que, després de les demandes insistents d'informació fetes pel Síndic de Greuges en el cas del vigilant municipal –iniciades al desembre del 2015– amb reiterades demandes d'informació, obstaculacions, resolució i reiteració de resolució, l'alcalde, Francesc Martínez, finalment s'ha vist obligat a acceptar les recomanacions del Síndic.

Volem també aclarir que la tramitació de la denúncia "Disconformitat amb el nomenament per part de l'Ajuntament de Castellnou de Bages d'un vigilant municipal sense haver convocat públicament la plaça" que provoca aquesta resolució ha estat realitzada per un veí de la vila, totalment aliè al nostre Grup Municipal.

Contrasta aquesta resolució i la cronologia de la seva tramitació amb les reiterades declaracions del nostre alcalde als mitjans de comunicació, al Ple municipal i als veïns insistint en què tota l'arquitectura era legal i que era acceptada pels cossos de seguretat, fet que la resolució del Síndic demostra com a falsa.

També volem denunciar que en data 21 de desembre del 2015 i 16 de març de 2016 es va acordar en Ple, i per tant d'obligat compliment, establir el Servei públic municipal de vigilants, votat per unanimitat pels grups polítics representats al consistori. Davant les reiterades demandes de posada en marxa del servei, l'alcalde s'excusa en la impossibilitat econòmica d'aplicació del mateix (35.000 € anuals). Contrasta aquest argument amb el cost del camp de futbol (630.000 €), la qual cosa demostra quines són les prioritats que Francesc Martínez té per a Castellnou.