Bages

ERC Bages expressa la seva determinació perquè l'1-O sigui un èxit

ERC Bages va celebrar el divendres passat una reunió extraordinària de l'Executiva comarcal a Navarcles amb un ordre del dia en el qual hi destacava el referèndum del proper 1 d'octubre. La trobada va reunir representants de totes les seccions locals d'ERC a la comarca, així com els alcaldes republicans i els portaveus dels grups municipals bagencs.

El president d'ERC Bages, Albert Mulero, va expressar la "total determinació de la formació perquè l'1 d'octubre sigui una jornada amb alta participació i que es disposarà sobradament de les garanties perquè el resultat sigui vinculant", afegint que "es disposarà d'una sindicatura electoral i d'observadors internacionals de prestigi, més enllà del que demana la llei". Així mateix, com a resultat de les aportacions dels presents, es va voler enviar un missatge de "màxim suport i el compromís de màxima mobilització al Govern de la Generalitat". Mulero va recordar que som a les portes "d'una fita històrica, amb la sort de compartir el moment amb molts que ens han precedit i, sobretot, responsables de la dignitat d'un poble i hereus d'un passat".

En la reunió, a la qual també hi va participar el president regional d'ERC Catalunya Central, Lluís Oliveras, es va fer balanç de la precampanya del Referèndum que va impulsar ERC Bages des de la tardor de l'any passat, "La República que farem". La direcció comarcal va valorar aquesta com a "molt positiva" atesa l'alta participació d'assistents, i on s'ha pogut comptar amb ponents com el conseller de Justícia, Carles Mundó, la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa i el seu secretari general, Josep Ginesta, o el conseller de Salut, Toni Comín, cadascun d'ells explicant el treball que s'està fent des de les seves àrees, i també les visites dels diputats Joan Tardà i Gabriel Rufián, entre altres. En total, fins a 25 actes arreu de la comarca i una quinzena de parades informatives als municipis bagencs on, en molts casos, van participar la diputada Adriana Delgado i la senadora Mirella Cortès.

El president va encoratjar als presents a continuar amb l'activitat i, junt amb la resta de formacions polítiques i entitats, col·laborar perquè el Referèndum sigui un èxit, afegint que "l'interès dels ciutadans quan fem aquests actes, sobretot a peu de carrer, demostra que s'ha aconseguit superar la por que ens volen fer els contraris a la democràcia, els contraris al dret de decidir".