Bages

ERC Navàs presenta 'Navàs en joc' en el seu 25è aniversari

Avui a les 8 del vespre a la Sala d’Actes de la Biblioteca la secció local d’Esquerra «La Fraternitat» presentarà Navàs en joc, un joc de taula de preguntes de tot el municipi. A continuació, la senadora sallentina Mirella Cortès durà a terme l’acte polític de la campanya republicana La democràcia sempre guanya, de cara a les eleccions il·legítimes del 21 de desembre.

La idea de fer una espècie de trivial del poble per celebrar el vint-i-cinquè aniversari de l’etapa moderna d’ERC Navàs va sorgir el febrer del 2017. No es pretenia una commemoració política, sinó oberta al conjunt del municipi, i que no fos en la data en concret (13 de gener del 2018), sinó que perdurés en el temps. De seguida es van involucrar entitats, emprenedors, botiguers i persones a títol individual per tal d’aconseguir un ventall de preguntes i respostes que no oblidés cap àmbit, època ni territori. La resposta va ser immillorable i la idea va tirar endavant a l’estand de la Fira de Primavera, a l’abril, on ja es van començar a recollir les preguntes que posteriorment s’aglutinarien en cinc categories.

Navàs en joc neix en una primera edició de 300 unitats, sense ànim de lucre i deixant la porta oberta a ampliar més endavant el feix de les 1625 preguntes, a un preu ajustat de 20 euros. L’empresa ha estat gegantina i s’han invertit moltes hores individuals i col·lectives per fer-la possible. La recompensa ha estat lagran expectació que fa dies que ha aixecat el projecte a Navàs. Avui ja es podran adquirir els jocs al final de l’acte de la Biblioteca i a partir de demà en els següents establiments: Llibreria i Papereria Sunyer, Llibreria Obradors, Vídeo Chaplin, Merceria Pujol i Taverna la Mêlée.

ERC Navàs «La Fraternitat» ha inclòs en el joc una breu història dels vint-i-cinc anys de l’entitat i ha dedicatNavàs en joc a tota la gent que n’ha format part en aquest quart de segle, molt especialment als que ja no hi són.