Bages

ERC Bages denuncia l'estat de les obres d'acondicionament del lloc de l'accident ferroviari del passat 20 de novembre a Vacarisses

ERC Bages manifesta el més sentit condol als familiars i amics de la víctima mortal, i de totes les persones ferides en l'accident ferroviari ocorregut divendres passat a la línia R4, a Castellgalí.

El Grup Parlamentari d'ERC al Senat, ha fet preguntes orals i escrites al ministre de Foment, José Luís Ábalos, exigint la millora de la línia R4. Així mateix, la propera setmana, registraran una nova pregunta al ministre per a la sessió de control al Gobierno i més preguntes escrites.

Es dona el fet que divendres passat, al migdia, els senadors Mirella Cortès i Bernat Picornell, juntament amb l'alcalde de Vacarisses, Toni Masana i la 1a tinent d'alcalde, Olga Serra, van fer visita de seguiment de l'estat de les obres d'acondicionament del lloc de l'accident ferroviari del passat 20 de novembre a Vacarisses, on va caure un talús a la via i va provocar una defunció i varis ferits. I cal dir que encara hi ha restes escampades per l'entorn; bateries i cables a la vista; la porta del vagó abandonada; abocament de les roques en un camí municipal (veure foto adjunta). Deficiències una darrera l'altra que serviran per interpel·lar novament el ministre.

Per tot això, avui dilluns, dia 11 de febrer, assistirem a la concentració a la plaça Sant Domènec de Manresa, a les 7 de la tarda, sota el lema "Ja n'hi ha prou!" en suport a totes les víctimes del malaurat accident, i per reivindicar i exigir al Govern espanyol les inversions en la millora del servei en Rodalies de Catalunya i, especialment, en la línia R4 Manresa-Barcelona que fa tants anys que reivindiquem.