Baix Llobregat

Totes les notícies

Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet expressem el nostre rebuig per un nou cas d'assassinat masclista a Esplugues de Llobregat

Des d’ERC Baix Llobregat i l’Hospitalet manifestem el nostre suport als familiars afectats i denunciem els fets ocorreguts ahir a Esplugues de Llobregat. Un nou assassinat que ens mostra la cara més cruel i dura de la violència: el degoteig constant de morts, posa novament de manifest la necessitat d'incrementar els recursos en matèria de protecció i seguiment dels casos de violència. Esquerra continuem treballant per posar al capdavant de les agendes polítiques la lluita contra la violència masclista. També volem demanar a les institucions responsables posar atenció a aquests casos i revisar els protocols d’actuació davant les situacions de violència masclista per augmentar-ne l’eficàcia i la protecció de les vícitimes. Hem de treballar conjuntament per acabar amb aquesta xacra social que moltes víctimes pateixen en silenci dia rere dia. Tota l'organització expressem el rebuig a tots els tipus de violència i instem la societat a denunciar totes les situacions que atempten contra els drets fonamentals de les dones. Tolerància zero amb la violència masclista!

1976-2016 40 ANYS DE LA DIADA NACIONAL DE 1976 A SANT BOI ACTE ' QUE LA PRUDÈNCIA NO ENS FACI TRAÏDORS'

Divendres, 9 de setembre, 19 h Plaça Catalunya, Sant Boi de Llobregat.   Divendres 9 de setembre, a les 19h, Esquerra Republicana, les CUP i Podem organitzaran conjuntament un acte polític a la Plaça Catalunya de Sant Boi de Llobregat, en commemoració del 40è aniversari de la primera concentració popular després de la mort del dictador Franco, que va tenir lloc a la ciutat l’any 1976. L’acte, que ha estat impulsat per les seccions locals dels partits, comptarà amb el parlament d’en Miquel Sellarès, organitzador d’aquella multitudinària manifestació, amb la participació dels representants sindicals catalans d’UGT, CCOO, COS i Intersindical-CSC, i amb Albano Dante Fachín, Anna Gabriel i Oriol Junqueras en representació dels partits. El lema de la concentració serà 'Que la prudència no ens faci traïdors', frase del recordat Jordi Carbonell, ponent en aquell llunyà 1976, que ens ha deixat recentment.

EL SEXISME I LA PUBLICITAT

La publicitat i els mitjans de comunicació juguen un paper molt important en l’establiment de rols, estereotips i comportaments de gènere que sovint s'allunyen de la realitat. El paper de la dona en concret, encara manté una visió conservadora, simplista i discriminatòria. La dona és representada com un element d’atracció visual i de consum, com si es tractés d’un producte anunciat, susceptible de ser comprat. En aquest tipus de publicitat el desig no està en l’objecte sinó en la dona com a objecte de desig. A més, la supeditació a l’home segueix vigent.   Actualment es mostra el cos de la dona “a trossets” com a reclam publicitari i, el més greu és que ,sota un argument d’igualtat, enlloc d’aturar-ho s’està fent el mateix amb cossos masculins. Una dinàmica molt degradant.   A Sant Feliu de Llobregat ens trobem, una vegada més, davant d'anuncis sexistes i que promouen la desigualtat. Dic "una altra vegada" perquè comença a ser habitual. Considero greu que el reclam per anar a una discoteca sigui un missatge que promou conductes de desigualtat i sexistes. Ningú, en aquest cas les dones, és cap objecte. Imatges de pits o culs i frases com "premio a la chica más atrevida" m'esgarrifen. Què vol dir "la chica más atrevida"? Un altre fet habitual és que l'entrada a aquests establiments és gratuïta per les noies i amb cost pels nois...per què? Per una altra estratègia sexista al darrere.   Cal aturar aquesta mena de publicitat i penalitzar-la, sí, penalitzar-la. Qui regula aquests anuncis? O, qui no els regula correctament? Caldria dedicar més recursos a l’alfabetització audiovisual de la societat, especialment de la població adolescent, perquè hi hagi una majoria que s’oposi a aquesta mena de publicitat. Hem de treballar tots, homes i dones, perquè el sexisme i la desigualtat no s'utilitzin com a reclam. Ha de ser això el que mogui els joves? Passar estones amb amics, ballar o escoltar bona música poden ser altres reclams per anar a una discoteca.

ERC DEMANA UNA AUDITORIA EXTERNA PER AJUSTAR ELS SOUS DIRECTIUS DE TMB

ERC-BAIX LLOBREGAT I L’HOSPITALET sol·licitarà al Consell d’Administració de TMB que es faci una auditoria externa per conèixer l’eficiència i necessitat de l’actual sistema directiu de Transports Municipals de Barcelona   El President de la Federació Comarcal d’ERC Baix Llobregat i L’Hospitalet, Jordi Albert i Caballero conjuntament amb el President del Grup Municipal d’ERC-Barcelona, Alfred Bosch, han destacat l’anomalia que suposa que divuit directius de TMB cobrin més que el seu superior i per això han reclamat que es faci una auditoria externa per conèixer “si l’escala salarial i l’organització de la direcció és adient per a la gestió de TMB o si com sembla és excessiva i mal repartida i cal ajustar-la”   Bosch i Albert, també han volgut posar l’accent en el fet que “l’auditoria hauria de servir per ajudar a clarificar la situació de les persones fora de conveni. Conèixer quins són els sous fora de conveni que té TMB, les funcions i sous de tots els assessors i persones que cobren de TMB. Cal màxima transparència i no pot ser que la transparència a TMB vingui sempre a cop de sentència i que l’opacitat encara plani sobre què paga i a qui TMB, cal acabar amb aquesta situació”.   Jordi Albert i Alfred Bosch, han recordat que la “publicació dels sous dels directius prové de la denúncia de CatalunyaPlural a TMB davant la Comissió de Garantia d’Accés a la Informació per reclamar els sous de manera detallada”

Rècord a la festa del Baix Llobregat i L'Hospitalet, amb més de 600 persones

Aquest dissabte s'ha celebrat la tradicional festa d'Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet, que ha reunit 600 republicans de tota la comarca amb un dinar de germanor i activitats diverses, a Corbera de Llobregat, d’on és alcaldessa la republicana Montserrat Febrero. Hi ha hagut activitats tot el dia, on hi ha passat un miler de persones, des de circ fins a esports passant per un mercat de productes independentistes, balls i concerts de nit. Per la festa hi han passat militants i simpatitzants, representants d'entitats i associacions i alts càrrecs del partit, començant pel mateix Junqueras, la secretària general, Marta Rovira, la diputada al Parlament Anna Simó o el diputat electe a Madrid Joan Tardà, entre d’altres. Ha comptat també amb la presencia del ex-ministre i diputat nord-irlandès del Sinn Féin, Connor Murphy.  Al llarg de la jornada, s'ha donat la benvinguda als 155 nous militants d'arreu de la comarcal, i també s'ha fet un homenatge als 85 regidors i 5 alcaldies que va obtenir Esquerra les passades eleccions municipals. Jordi Albert, president comarcal, ha posat en valor la feina de totes les seccions locals que "ha fet possible amb el seu treball diari l'increment de la presència del partit a tota la comarca". Ha afegit que "El Baix Llobregat i L'Hospitalet, hem doblat en nombre de regidors a la comarca, i elecció rere elecció seguim creixent. La República Catalana començarà pel Baix Llobregat". Connor Murphy , al seu parlament, ha defensat la independència de Catalunya al costat de la d’Escòcia i la reunificació d’Irlanda, alhora que també ha reivindicat per a Irlanda del Nord, en el moment actual, el dret a ser escoltada si vol mantenir-se dins de la Unió Europea, arran del triomf del brexit. El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha reivindicat que Catalunya té la força suficient, al carrer i a les institucions, per culminar ara, i no a l‘espera del que passi a Espanya a les eleccions de 2020, el procés cap a la constitució d’un nou estat.

Vine a la festa republicana d'Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet!

Dissabte dia 2 de juliol celebrarem la tradicional festa republicana d'Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet. Programa d'actes 10h. Activitats esportives i infantils. Passis de circ 12:30h. Vermut popular amb música i balls swing. Amb la presència de la Marta Rovira, secretària general d'Esquerra Republicana. 13:30h. Reconeixement a les alcaldesses i regidors del Baix Llobregat i L'Hospitalet i benvinguda a la nova militància amb Joan Tardà, Anna Simó i Eduardo Reyes. 14:30h. Dinar popular (12 euros) 16:30h. Acte polític amb Montserrat Febrero (alcaldessa de Corbera), Martin Mcguinness (viceprimer ministre d'Irlanda del Nord), Oriol Junqueras (president d'Esquerra Republicana i vicepresident de la Generalitat de Catalunya) 22h. Concert amb Brams i Dj. Per serveis d'autocars i compra de tiquets poseu-vos en contacte amb les vostres seccions locals o bé a baixllobregat@esquerra.cat

ERC es congratula de l’admissió a tràmit del recurs contra el PDU del Delta del Llobregat i demana que sigui sotmès a consulta ciutadana

El 9 de maig, la secció tercera del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va admetre a tràmit el recurs contra el Pla Director Urbanístic dels Sectors d’activitat econòmica del Delta del Llobregat.   El recurs ha estat possible gràcies al suport econòmic dels grups municipals d’ERC de Sant Boi, Viladecans i Gavà, que aporten més del 60% del cost del plet, complementades amb les aportacions del grup municipal Gent de Sant Boi i l’entitat conservacionista DEPANA.   D’aquesta manera es materialitza l’anunci fet el passat 17 d’abril de portar als tribunals el PDU-Delta, i es referma l’oposició d’Esquerra Republicana de Catalunya a aquest planejament, que es considera mancat de justificació.   Esquerra referma la necessitat que els plans directors siguin fruit d’un gran consens social i territorial, i per tant vinguin condicionats de forma vinculant per la participació ciutadana, més enllà de les fórmules obligatòries legalment estipulades. Per tal que sigui la ciutadania qui decideixi de forma lliure el futur de les seves ciutats.   ERC reconeix que el PDU conté algunes mesures positives, com l’establiment de 140 hectàrees d’espai lliure, però recorda que aquesta disposició ve obligada per la legislació europea que ja protegia aquests espais, i per tant el PDU no representa cap guany efectiu d’espai protegit. També es pot considerar positiu l’augment del parc agrari en 61 hectàrees netes, perquè l’activitat agrària té una funció social que va més enllà de l’explotació econòmica, ja que manté el paisatge i l’aqüífer. Ara bé, al costat d’aspectes positius, el PDU en té d’altres de molt negatius, en ser perillós per a la conservació de la biodiversitat deltaica, especialment pel que fa a les pinedes litorals i les zones humides i l’avifauna associada, així com els connectors biològics amb altres espais protegits de l’entorn. A més, el PDU preveu que 162 ha de sòl inicialment destinat a equipaments amb una clara vocació de servei a la comunitat, es converteixin massivament en sòl per a activitats privades, sense que hi hagi cap estudi ni motivació fefaent que en demostri la necessitat.

ERC LAMENTA QUE LA CUP I CSQP PRIORITZIN PACTAR AMB C'S I REBUTGIN LA CONSULTA CIUTADANA VINCULANT SOBRE ELS PDUS.

Davant la moció presentada per la CUP al Parlament de Catalunya, el diputat d'Esquerra per Junts pel Sí, Marc Sanglas, ha demanat introduir les consultes ciutadanes amb caràcter vinculant i obligatori als PDU en procés d'aprovació. El sentit d'aquesta esmena era la de fer possible els principis de participació i publicitat entre la ciutadana més enllà de les disposicions legals o reglamentàries. Per Esquerra aquesta és una part substancial ja que posa a la ciutadania en el centre de la decisió i els apodera per poder decidir sobre els seus territoris a través de consulten ciutadanes. La CUP ha rebutjat l'esmena, i ha preferit pactar amb C's i CSQP un text en què es deixaria la decisió última dels PDUs a mans del Parlament, sense que la participació ciutadana tingués caràcter obligatori i vinculant. El president comarcal d'Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet, Jordi Albert, ha assenyalat que "no acceptar aquesta esmena és caure amb els mateixos errors del passat i no donar veu a la ciutadania" també ha afegit que "des d'esquerra no volem que les institucions decideixin el futur urbanístic sense tenir en compte l'opinió de la gent". En el cas del Baix Llobregat i L'Hospitalet, aquesta moció afecta a 2 PDU, el del Delta del Llobregat i el de la Gran Via de L'Hospitalet, casos amb els quals Esquerra ha treballat amb entitats i col·lectius per fer arribar les esmenes als projectes.

1 de Maig, per unes condicions laborals dignes per tothom!

El treball no és més que la suma de tasques i feines que ens permeten funcionar com a societat, per tant, com l’organitzem i el valor que li donem a cada una d’aquestes tasques, deriva en un tipus de societat o altra. Fins abans de la crisi de 2008, l’accés a un lloc de treball permetia cobrir les necessitats bàsiques per a viure. Socialment tenir feina s’equiparava a estar “dins el sistema” i es posava el focus de la pobresa i exclusió social sobre aquelles persones que no tenien feina. A més, durant dècades, hi ha hagut una forta relació entre la formació, l’accés a la feina i l’ascens social. Tots aquests paradigmes es van esmicolar de cop amb l’arribada de la crisi social i econòmica que ha sacsejat les societats occidentals, i que en el cas espanyol ha tingut un fort impacte en l’estructura social i política. Aquesta crisi, però, alguns sectors l’han aprofitat per generar un canvi estructural que ha minvat drets civils i laborals, i ha acabat amb molts avenços socials que creiem que ja teníem consolidats.    Un dels debats centrals durant la crisi ha estat la reducció de les taxes d’atur, però trobem que la recuperació que se’ns vol vendre per part de postulats neoliberals, s’ha fet a costa de les condicions laborals dels treballadors i treballadores. Per posar algun exemple, les reformes laborals de 2010 i 2012, que han minvat els drets dels treballadors i especialment de les treballadores. El resultat d’aquestes polítiques és una clara precarització de la classe treballadora i un nou paradigma on la feina ja no és garantia de cobrir les necessitats bàsiques per viure. I quan parlem de pobresa avui, cal que ho fem en clau femenina, i especialment posem l’atenció a les famílies monomarentals. Les dones hem estat històricament les menys afavorides dins l’estructura laboral. Hem patit i patim segregació horitzontal i vertical, que deriven en una bretxa salarial del 25% i un sostre de vidre que no ens permet accedir a llocs de responsabilitat.