Baix Llobregat

Totes les notícies

Casola, la primera per la dreta, a la primera reunió de la nova Executiva Nacional

Presència destacada de la militància del Baix Llobregat en la renovació de la direcció nacional d’Esquerra Republicana i el Consell Nacional del partit

Sílvia Casola, que ha estat secretària d’imatge i Comunicació comarcal i actualment presidenta de la secció local de l'Hospitalet de Llobregat gestionarà la nova Secretaria Nacional de Transició Ecològica. A la votació dels nous membres del Consell Nacional, la militància reconeix la trajectòria i vàlua de Joan Tardà sent el conseller més votat. S'incorporen també militants històrics del Baix Llobregat com Carme Porta i Marcel Escudé, l’alcaldessa de Corbera de Llobregat, Montserrat Febrero, i les regidores Maite Aymerich, de Sant Vicenç dels Horts i Lourdes Armengol, de Castelldefels.   El 28è Congrés Nacional d’Esquerra Republicana, celebrat el passat diumenge 15 de setembre i que per primera vegada ha introduït el vot en format electrònic, ha revalidat, amb un 88% dels vots i amb una participació de més del 57% de la militància, la presidència d’Oriol Junqueras al capdavant del partit i la de Marta Rovira com a secretària general, i ha avalat al tàndem format per Pere Aragonès i Marta Vilalta, escollits coordinador nacional i secretària general adjunta i portaveu, respectivament. La nova executiva estarà formada per 11 dones i 10 homes, i incorpora sis cares noves, incloent-hi Sílvia Casola, presidenta de la secció local de L’Hospitalet de Llobregat i que liderarà la nova secretaria de Transició Ecològica, creada pel partit, conscients que cal una autèntica «revolució verda» que reverteixi els efectes del canvi climàtic en un moment d’emergència real. Casola és llicenciada en Sociologia, Màster en Estudis Territorials i Població, especialitzada en Demografia i Màster en Professorat nivell universitari. És professora associada de Sociologia i Processos Migratoris a la UB. Laboralment, està vinculada a l’àmbit de la recerca universitària, el tercer sector i l’administració pública. A més, durant el mandat 2015-2019 ha coordinat l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. És militant d’Esquerra Republicana des del 2004 i va ser secretària Nacional de la Dona de les JERC entre 2011 i 2015.

Fins sempre company Toni!

Esquerra Republicana estem consternats per la defunció del nostre company Toni Bonastre, militant històric d'Esquerra d'Olesa, qui va ser regidor de la població entre 2003 i 2007. Toni ha estat fundador de la secció local i un dels pilars del partit. A més membre actiu de diverses entitats socials del poble. També molt actiu a l'ANC. Des d'ERC Baix Llobregat i l'Hospitalet, volem enviar tot el nostre suport a la seva família i amistats.  Bon viatge als guerrers que al seu poble són fidels!

El 26M tenyim de groc el Baix Llobregat i l'Hospitalet!

Esquerra reivindica tenyir de groc "republicà" el Baix Llobregar i l'Hospitalet a les eleccions del maig Esquerra omple la plaça de l'Ajuntament de Sant Boi en l'acte de presentació de les 31 candidatures locals que es presentaran a tota la comarca, amb el 100% dels municipis amb llistes republicanes.  El diputat d'Esquerra Jordi Albert i president comarcal, ha ecoratjat els assistents a guanyar el 26M perque  "sense el Baix no hi ha somni possible; no hi ha fil roig possible, sense el Baix els resultats haurien estat impossible! Som el bastió, som la força, som el país!”, ha exclamat des de la seva comarca i en reivindicar Esquerra com l'opció política i social per a la gent d'esquerres. El candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha animat els ciutadans de l'àrea metropolitana a fer un pas endavant i a tenyir completament de groc el mapa a les eleccions municipals. Després que Esquerra Republicana fos la força més votada en una quinzena de ciutats de la zona el 28A, Maragall ha conclòs: "Això que ha passat aquests mesos i setmanes al Baix Llobregat i a l'Hospitalet és la remor de fons que més inquieta l'Estat, perquè es veu que Esquerra Republicana està en condicions de liderar-la, de dirigir-la, d'orientar-la i donar-li sentit transformador". "És la remor de fons que més por fa a Espanya, perquè converteix el projecte català en invencible", ha insistit el candidat dels republicans a l'alcaldia de la capital catalana. És per això que, per Maragall, és a les mans dels ciutadans del Baix Llobregat i l'Hospitalet "capgirar l'equilibri". "Aquest pols el guanyarem gràcies a vosaltres", ha assegurat des de Sant Boi de Llobregat, on s'han reunit representants de les trenta candidatures de la comarca. Maragall ha intervingut a l'acte 'Festa de la República' al costat de la consellera de Justícia, Ester Capella, que ha fet una crida per tal que el país es torni a tenyir de groc. "Groc republicà, el groc que representa la llibertat", ha apuntat.

Aprovada la llista d’Esquerra Republicana al Congrés amb diferents representats del Baix Llobregat i l'Hospitalet

El Consell Nacional aprova les llistes a les eleccions generals del proper 28 d'abril, que encapçalaran Oriol Junqueras al Congrés, i Raül Romeva al Senat, i la coalició electoral amb Sobiranistes.   Esquerra Republicana va aprovar ahir les candidatures a les eleccions generals convocades per al proper 28 de'abril, que estaran encapçalades per Oriol Junqueras, Gabriel Rufian i Carolina Telechea al Congreso, i Raül Romeva pel Senat. Unes llistes que tancarà el fins ara diputat Joan Tardà amb el número 31 i que també comptarà amb Joan Capdevila, de número 8, que opta a la reelecció com a diputat. Pel que fa als representants comarcals, elegits al congrés territorial del passat 5 de març, la cap de llista comarcal Montserrat Vilardosa anirà al número 12. També formarà part de les llistes, Joan Barrachina com a número 25, Mireia Monfort com a suplent 5 i en Josep Campmany com a suplent 6. Per al Senat, Marcel Escudé serà suplent segon de la número 2 per Barcelona, Anna Surra. Finalment, Fina Campas també anirà a la llista del Congrés com a representant de la coordinadora LGTBI d'Esquerra Republicana.

Congrés comarcal per elegir els representants d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet

El congrés comarcal d'Esquerra Republicana del Baix Llobregat i l'Hospitalet celebrat el 4 de març a Sant Andreu de la Barca, va escollir les persones que formaran part de la candidatura d'Esquerra Republicana per a les properes eleccions espanyoles del 28 d’abril. Montserrat Vilardosa va ser elegida cap de llista comarcal per a la llista del Congrés de Diputats i Marcel Escudé La cap de llista al congrés és la Montserrat Vilardosa Tomàs, d’Esparraguera i actualment portaveu municipal, acompanyada per: Joan Barrachina Casals, de l’Hospitalet de Llobregat i secretari local de la UGT l’Hospitalet; Josep Capmany Guillot, de Gavà investigador científic, doctor en Física per la Universitat de Barcelona i treballa al sincrotró ALBA; Isabel Enri Martinez, de Martorell, estudiant d’Educació; Mireia Montfort Sòria, d’Olesa de Montserrat, vinculada a l’àmbit de la comunicació, regidora i consellera comarcal; Myriam Moysset Gil, de Villadecans, cap d’equip de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, i regidora.  Pel senat Marcel Escudé, consultor del CTTI i expert en lideratge, organització i habilitats comunicatives, repeteix com a cap de llista i serà acompanyat per Désirée slauka triler, de Sant Just Desvern, Advocada especialitzada en dret penal, violència de gènere i responsabilitat civil.

SÍ, SEGUIREM CELEBRANT EL 8 DE MARÇ!

Avui, 8 de març, tornem a commemorar el dia de les dones. Un dia que a totes ens agradaria no haver de celebrar, però que ho seguirem fent per la memòria de totes aquelles dones lluitadores que van fer els primers passos en la lluita feminista i en contra del sexisme, per totes les dones que ens han precedit de manera directa a cadascuna de nosaltres –les nostres avies, les tietes, les mares–; ho recordarem per nosaltres mateixes i, encara més, pel futur de les nostres filles i fills.   El 8 de març del 1857, un grup de dones treballadores nord-americanes d’una fàbrica tèxtil van declarar una vaga, en protesta per les seves condicions laborals denigrants. Era la primera vegada que les dones protestaven, que s’atrevien a alçar la veu i a demanar el que era just, volien una millora laboral, la reducció de la jornada laboral, una limitació de l'edat de treball dels infants, la prohibició de l'horari nocturn per a les dones i la compensació econòmica per accidents laborals. Van ser durament reprimides i moltes d’elles detingudes per la policia. Uns anys més tard, el 25 de març de 1911, i també en una indústria del tèxtil nord-americana on hi  treballaven cinc-centes persones –la majoria dones joves i immigrants– hi va haver un incendi on hi van morir 142 obreres al no poder fugir del foc. No van poder escapar, perquè les portes eren tancades amb l’excusa d’evitar “robatoris de les treballadores”; eren dones valentes que l'any anterior havien fet vaga per demanar millors condicions laborals. També a casa nostra, de ben aviat, hem tingut mostres de lluita pels drets de la dona treballadora. L’any 1881, un nombrós grup de 3500 teixidores d’Igualada van plantar-se per les condicions generals de precarietat, els abusos i els salaris de fam que pagaven els empresaris del sector. La Josefa Aguilera va liderar aquella protesta, una de les primeres catalanes sindicalistes que va quedar immortalitzada en una famosa foto de les vaguistes al camp de les Matoses, feta el 19 de juliol d’aquell any.

Condol per la mort de la companya Dolors Pueyo

Esquerra Republicana lamentem la defunció de la nostra companya Dolors Pueyo, militant històrica d'Esquerra Santa Coloma de Cervelló, qui va ser alcaldessa de la població entre 2007 i 2009. Dolors ha estat sempre una gran dona, lluitadora i que sempre va treballar pel poble i la seva gent.  Des d'ERC Baix Llobregat i l'Hospitalet, volem enviar tot el nostre suport a la seva família i amistats. Bon viatge a les guerreres que al seu poble són fidels.

25 de novembre, el dia que no hauria d'existir

Avui 25 de Novembre és, malauradament, el Dia Mundial Contra la Violència Masclista. I dic malauradament, perquè aquest dia no hauria d’existir. A la nostra comarca del Baix Llobregat, les dades del segon trimestre del 2018 mostren una lleugera disminució de les denuncies per violència masclista respecte l’any 2017. Tot i això,  segons l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat es van registrar 564 denuncies, 38 homes han estat condemnats i 10 han estat absolts. Són dades que no haurien de ser, intolerables en una societat occidental del segle XXI. Avui, milers de persones sortirem al carrer a les  manifestacions i concentracions, als actes de sabates vermelles o a les curses que es faran arreu del territori per demanar, per exigir, que s’aturi aquesta barbàrie. Prou assassinats. Tots i totes tenim la responsabilitat d’estar alerta sempre, dia a dia, d’ajudar aquestes dones, de denunciar si ens assabentem d’algun cas, de no girar la cara, perquè aquest és un problema social que haurem de resoldre des de la consciencia col·lectiva. La violència de gènere o violència masclista té moltes i diferents formes. Moltes d’elles socialment consentides i, fins i tot, quotidianament normalitzades, tot i que la més visible per a tothom és la violència física en tots els seus graus, fins arribar al feminicidi. La violència masclista consentida socialment ens la trobem cada dia en el llenguatge sexista, en els micro masclismes, en la publicitat sexista o els acudits i els mitjans de comunicació. El fet que una dona no pugui anar tranquil·la pel carrer, de dia o de nit, vestida com vulgui perquè te por, tot això és violència masclista. Altra cosa, igualment reprovable, és la violència masclista dins la parella. La majoria pensem que mai ens passarà a nosaltres, però la violència masclista afecta a tot tipus de dones i de totes les classes socials. Dones fortes i preparades que cauen en aquest parany, que acaben perdent completament la seva autoestima i la capacitat de defensar-se, de protestar, de denunciar, de demanar ajuda, fins al punt de quedar “anul·lades”.