Baix Llobregat

Totes les notícies

Esquerra d'Esplugues impugnarà el Ple en el que es va aprovar la modificació del PGM

Per ERC aquesta modificació vulnera un acord anterior del Plenari d’Esplugues en que l’Ajuntament es comprometia a no requalificar sol industrial per convertir-lo en habitatge. La modificació del Pla General Metropolità (PGM) proposada pel govern municipal d’Esplugues, comportarà canviar la qualificació de dos terrenys del barri Centre i Can Clota que passarien de l’actual qualificació d’equipament a zona verda, es proposa canviar l’actual qualificació de zona verda que afecta a l’edifici anomenat “El Barco” per equipaments i la requalificació de més de 7000 metres quadrats de zona industrial a Can Clota per habitatge amb 14.000 m2 de sostre edificable. Per fer possible aquesta modificació del PGM es canvia la qualificació urbanística del parc de les Dones al barri de Can Clota i de part del parc dels jardins de Pons i Termes en el barri Centre. Per ERC d'Esplugues, aquesta modificació vulnera un acord anterior del Plenari en que l’Ajuntament es comprometia a no requalificar sol industrial per convertir-lo en habitatge, a més es redueix la zona verda del parc dels Torrents tot ampliant l’espai destinat a equipament de la zona de La Baronda, però sense definir si es construirà un nou edifici dedicat a equipament ni quin tipus de gestió rebrà aquesta possible nova edificació. Cal recordar que La Baronda va ser expropiada per l’Ajuntament d’Esplugues i posteriorment cedida a una sèrie d’empreses, en una concessió de 40 anys a canvi de la rehabilitació d’una antiga fabrica de ceràmica, portant-se a terme una activitat empresarial privada discutida per diversos partits politics locals, ja que no queda clar en les Normes Urbanístiques del PGM si un equipament públic pot fer-se servir durant 40 anys per una activitat econòmica privada i lucrativa que no comporta cap tipus de servei públic envers Esplugues. Per portar a terme aquesta modificació del PGM l'equip de govern municipal es proposa canviar la qualificació urbanística d’una part dels jardins de Pons i termes, al barri Centre.

Tardà: 'El PSOE haurà de passar la vergonya de votar contra la connexió entre l'AP-7 i l'AP-2'

El diputat d'Esquerra, Joan Tardà, ha afirmat avui que Esquerra presentarà l'esmena per tal d'impulsar la connexió entre l'autopista AP-7 i l'AP-2, després que el Secretari d'Estat d'Infraestructures, Victor Morlán, hagi reconegut que la minsa quantitat dels Pressupostos es deu a que ‘l'obra està paralitzada' perquè té una desviació superior al 10% del preu i segons Morlán, totes les obres que superen aquest 10% es paralitzaran, un fet que es generalitzarà un cop entri en vigor la Llei d'economia sostenible. Morlán també ha afirmat que ‘entén que algú es pugui posar vermell' quan veu la partida que hi ha consignada als Pressupostos Generals de l'Estat. Davant aquest fet, Tardà ha afirmat que ‘Esquerra presentarà una esmena per tal d'augmentar la dotació i fer una connexió vital pel territorial i per a la competitivitat del territori'. Segons Tardà, ‘El PSOE haurà de passar la vergonya de votar contra la connexió entre l'AP-7 i l'AP-2'. La connexió de l'autopista AP-7 amb l'A2 entre els termes de Corbera i Castellbisbal és una obra estratègica i llargament reclamada des de Catalunya. En aquest sentit, el Grup Parlamentari d'Esquerra al Congrés ja va introduir esmenes reclamant aquesta infraestructura als Pressupostos del 2005. Aquestes esmenes van ser acceptades i incloses a les partides dels Pressupostos del 2005 i el 2006. Tardà assegura que 'es tracta d'una actuació que milloraria la competitivitat de les empreses en un moment de difícil conjuntura econòmica i, per tant, també té una elevada rendibilitat social'. Tant la Generalitat com la societat civil catalana consideren que es tracta d'una obra estratègica i d'aquesta manera es qualifica al Pla General Metropolità de Barcelona i al Pacte Nacional d'infraestructures. El diputat republicà argumenta que 'a més, es tracta d'una obra que amb poca actuació i poc impacte ambiental tindrà una màxima rendibilitat i per tant no s'entén que s'aturi quan s'és tan a prop de la seva finalització'.

Tardà preguntarà al ministre Blanco sobre la connexió de l’A2 i l’AP7 entre Castellbisbal i Corbera de Llobregat en la comissió específica per a presentar els Pressupostos Generals de l’Estat.

El diputat d’Esquerra al Congrés, Joan Tardà, preguntarà el proper dijous durant la comissió específica de presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat si el Ministerio de Fomento té previst fer marxa enrere en la seva decisió d’aturar les obres en plena execució del viaducte de connexió que ha d’enllaçar l’autopista AP-7 amb l’autovia del Baix Llobregat A2 entre els termes de Corbera de Llobregat i Castellbisbal. Aquesta pregunta ja va ser presentada per Esquerra al Congrés i “ara amb la proximitat del debat de pressupostos es vol tenir una resposta immediata per poder introduir esmenes en el cas que el ministeri no contempli seguir amb les obres”, tal i com ha explicat Joan Tardà. La connexió de l’autopista AP-7 amb l’A2 entre els termes de Corbera i Castellbisbal és una obra estratègica i llargament reclamada des de Catalunya i en aquest sentit el Grup Parlamentari d’Esquerra al Congrés ja va entrar esmenes reclamant aquesta infraestructura als Pressupostos del 2005. Aquestes esmenes van ser acceptades i incloses a les partides dels Pressupostos del 2005 i el 2006. Tardà assegura que “es tracta d’una actuació que milloraria la competitivitat de les empreses en un moment de difícil conjuntura econòmica i per tant també té una elevada rendibilitat social”. Tant la Generalitat com la societat civil catalana consideren que es tracta d’una obra estratègica i d’aquesta manera es contempla al Pla General Metropolità de Barcelona i al Pacte Nacional d’infraestructures. El diputat republicà argumenta que “a més es tracta d’una obra que amb poca actuació i poc impacte ambiental tindrà una màxima rendibilitat i per tant no s’entén que s’aturi quan s’està tan a prop de la seva finalització”. En aquest sentit, tal i com recorda Joan Tardà, “els 8 ajuntaments afectats, de diferents colors polítics, estan completament d‘acord a reclamar la finalització de l’obra i fa unes setmanes van decidir emprendre accions conjuntes i reclamen una entrevista amb el ministre de Foment, José Blanco”.

Esquerra Baix Llobregat entrega els carnets del partit a 17 nous militants

La seu comarcal d’Esquerra- Baix Llobregat a Sant Joan Despí ha estat l’escenari d’una Jornada d’Acollida a la Militància que ha culminat amb l’acte d’entrega dels carnets de militant a 17 noves i nous afiliats al partit. Aquesta jornada ha consistit en una xerrada sobre la història i els principis ideològics del partit a càrrec de Josep Vall, director de la Fundació Josep Irla que ha destacat “la continuïtat històrica i ideològica d’Esquerra des de l’any 1931 amb la vocació de ser l’Esquerra Nacional de Catalunya, amb un ideari basat en els principis democràtics, la importància de les polítiques socials i d’esquerres i la lluita per l’alliberament nacional”. La jornada va continuar amb una extensa explicació a càrrec d’un tècnic d’organització del partit sobre l’estructura interna i funcionament d’Esquerra tant a nivell local, com comarcal, regional i nacional. L’acte va culminar amb l’entrega de carnets per part del vicesecretari de coordinació interna i acció electoral, Eduard Lòpez, que va donar la benvinguda als nous i noves militants i va destacar “la singularitat d’Esquerra com a partit radicalment democràtic on el treball i l’opinió de la militància és cabdal i és la raó de ser del funcionament de l’estructura del partit que està al servei d’aquesta tasca col•lectiva”. Un brindis de benvinguda amb l’executiva comarcal presidida per Jordi Milà va donar per tancada aquesta jornada d’acollida a la nova militància.

Comunicat d’Esquerra sobre la licitació del projecte del perllongament de l'L3 de metro fins a Sant Feliu

Avui el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat de l’alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, així com d’altres alcaldes i representants municipals dels ajuntaments de la zona, ha presentat el projecte constructiu del perllongament de l’L3 del metro de Zona Universitària fins al centre de Sant Feliu de Llobregat per 12,3 MEUR, que es preveu que doni servei a prop de 57.000 viatgers diaris i comporti una inversió de més de 1.274 MEUR. Esquerra va presentar al•legacions al projecte l’octubre de 2008, fruit de l'estudi i el treball amb tots els ajuntaments dels municipis afectats, la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Llobregat, l'Associació per la Promoció del Transport Públic i l'Organització de Consumidors i Usuaris del Baix Llobregat, que no han estat ateses pel departament de Política Territorial. Esquerra de Sant Feliu de Llobregat ha mantingut una posició confrontada amb la del PSC a la ciutat envers el traçat de la Línia 3 del metro, posició que va comportar la sortida del Govern municipal el novembre de 2008. Esquerra de Sant Feliu ha defensat en la campanya que porta per lema ‘Volem un metro de veritat per a tota la ciutat’ un traçat alternatiu al proposat actualment i sense giragonses, i considera que en aquest tema el PSC ha defensat interessos de partit i no els interessos de la ciutadania. Carles Soriano, portaveu del grup municipal d'Esquerra a Sant Feliu ha firmat que ‘els socialistes un cop més giren l'esquena als interessos de Sant Feliu planificant un recorregut absolutament ineficaç perquè és paral•lel a les vies de tren duplicant infraestructures i no connectant directament amb Barcelona, sinó fent giragonses i deixant al marge el barri de Mas Lluí i Falguera, barri que fa anys que defensem que han de tenir una estació’. En aquest sentit, Esquerra insisteix que la perllongació licitada hauria pogut ser més eficient en el temps i en el cost i, per això continua defensant que la perllongació de la línia 3 del metro s’hauria de fer en dos ramals: un que servís a Sant Just i Sant Feliu i un altre que cobrís Sant Joan Despí i Sant Boi, aconseguint així que la L-3 fes de metro dins de la ciutat de Sant Boi, a la vegada que el temps de trajecte entre el delta de ponent i els municipis del marge esquerre i Barcelona s'escurçaria considerablement.

Esquerra-Gavà afirma que els seus resultats a les eleccions municipals poden ser decisius per aturar el projecte del Pla de Ponent

Esquerra recorda que els promotors del pla i alguns propietaris privats han portat la requalificació als tribunals i això qüestiona la seva viabilitat. Davant de la sentència sobre el Pla de Ponent per un plet presentat per Esquerra-Gavà, la secció local d’Esquerra a Gavà constata que "la sentència pot tancar la via judicial; però que el Pla de Ponent pugui ser considerat tècnicament correcte per part d’un tribunal, no vol dir que sigui socialment ni ecològicament convenient". A més,la portaveu del grup municipal d'Esquerra, Marta Jiménez, ha destacat que "cal recordar que encara queden vigents 5 plets més contra el projecte, pendents de sentència." Esquerra-Gavà "es referma enl'oposició al projecte, i si la via judicial quedés exhaurida, la lluita continuarà en les vessants política i ciutadana. Quan més pes tingui Esquerra-Gavà al proper Ajuntament, més capacitat per poder reconduir o inclús aturar les actuacions previstes al Pla, sobretot aquelles més contràries al nostre patrimoni ecològic, històric i cultural". Tal i com ha explicat la portaveu Marta Jiménez que "el Pla de Ponent obeeix a un model urbanístic que, si ja era qüestionable abans de la crisi, ara creiem que és totalment inadequat. Gavà no necessita tants habitatges. La demanda local d'habitatge protegit no supera actualment els 200 interessats, que es poden cobrir perfectament dins l’actual trama urbana". Esquerra-Gavà a més ha subratllat,tal i com destaca la seva portaveu "el fet que els propietaris i promotors privats del projecte del Pla de Ponent han renunciat al Conveni Urbanístic que van firmar, que es neguen a pagar les quotes d'urbanització, i que han portat la reparcel•lació als tribunals; fets que posen totalment en qüestió la viabilitat real del projecte urbanitzador".

Resultat consultes 28F Baix Llobregat

BEGUES: VOTS EMESOS 1044 (20.91%) SI: 932 (89.44) NO: 77 (7.39) BLANC 33 (3.17) NULS 2 (0.19) MOLINS DE REI: VOTS EMESOS: 4307 (21.14) SI: 3873 (89.9) NO: 281 (6.5) BLANC: 147 (3.4) NULS: 6 (0.1) TORRELLES: VOTS EMESOS: 841 (20,30) SI: 783 (93,10) NO: 36 (4,28) BLANC: 20 (2,38) NULS: 2 (0,24)

Simó agraiex l'esforç de tots els voluntaris que s'han implicat en la segona onada de consultes

La portaveu d'Esquerra al Parlament, Anna Simó, ha agraït avui l'esforç de tots els voluntaris i voluntàries que s'han implicat en la segona onada de consultes per la independència, treballant des de fa molt de temps. Simó ha valorat que 'avui el més important és que la gent vingui a votar, perquè és una oportunitat d'or per poder expressar de manera individual la seva opinió sobre un procés per a la independència de manera seriosa i democràtica'. Per Simó, 'l'objectiu és continuar amb aquest riu que va arrossegant sediments perquè el resultat final serà el sumatori de tots els esforços. Per tant, independentment de la participació i del resultat, el sol fet que existeixi ja és un guany per a la democràcia d'aquest país'. La portaveu d'Esquerra al Parlament ha manifestat que 'estem treballant perquè la consulta vinculant sigui una realitat tan aviat com hi hagi una majoria independentista al Parlament' i ha recordat que Esquerra posarà aquesta condició com a indispensable de cara a possibles pactes de Govern. Simó ha fet aquestes declaracions a Torrelles de Llobregat, on ha acompanyat l'alcaldessa d'aquest municipi, Glòria Matas, a dipositar el seu vot a les urnes. Simó també ha estat aquest matí a diverses localitats del Vallès Occidental i del Baix Llobregat, com ara Sant Quirze del Vallès, Carme (Anoia), Molins de Rei i Begues.