Baix Llobregat

Presència destacada de la militància del Baix Llobregat en la renovació de la direcció nacional d’Esquerra Republicana i el Consell Nacional del partit

• Casola, la primera per la dreta, a la primera reunió de la nova Executiva Nacional
Sílvia Casola, que ha estat secretària d’imatge i Comunicació comarcal i actualment presidenta de la secció local de l'Hospitalet de Llobregat gestionarà la nova Secretaria Nacional de Transició Ecològica. A la votació dels nous membres del Consell Nacional, la militància reconeix la trajectòria i vàlua de Joan Tardà sent el conseller més votat. S'incorporen també militants històrics del Baix Llobregat com Carme Porta i Marcel Escudé, l’alcaldessa de Corbera de Llobregat, Montserrat Febrero, i les regidores Maite Aymerich, de Sant Vicenç dels Horts i Lourdes Armengol, de Castelldefels.

El 28è Congrés Nacional d’Esquerra Republicana, celebrat el passat diumenge 15 de setembre i que per primera vegada ha introduït el vot en format electrònic, ha revalidat, amb un 88% dels vots i amb una participació de més del 57% de la militància, la presidència d’Oriol Junqueras al capdavant del partit i la de Marta Rovira com a secretària general, i ha avalat al tàndem format per Pere Aragonès i Marta Vilalta, escollits coordinador nacional i secretària general adjunta i portaveu, respectivament.

La nova executiva estarà formada per 11 dones i 10 homes, i incorpora sis cares noves, incloent-hi Sílvia Casola, presidenta de la secció local de L’Hospitalet de Llobregat i que liderarà la nova secretaria de Transició Ecològica, creada pel partit, conscients que cal una autèntica «revolució verda» que reverteixi els efectes del canvi climàtic en un moment d’emergència real. Casola és llicenciada en Sociologia, Màster en Estudis Territorials i Població, especialitzada en Demografia i Màster en Professorat nivell universitari. És professora associada de Sociologia i Processos Migratoris a la UB. Laboralment, està vinculada a l’àmbit de la recerca universitària, el tercer sector i l’administració pública. A més, durant el mandat 2015-2019 ha coordinat l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona. És militant d’Esquerra Republicana des del 2004 i va ser secretària Nacional de la Dona de les JERC entre 2011 i 2015.

La militància ha reconegut la vàlua, el capital polític i l'àmplia trajectòria de lluita i dignitat de Joan Tardà. La seva candidatura al Consell Nacional ha estat la que ha rebut més suports. Tardà, de Cornellà de Llobregat, és afiliat a Esquerra Republicana des de 1992 i prèviament havia militat al PSUC i a Nacionalistes d'Esquerra. Ensenyant de llengua i literatura catalanes a l'escola pública al llarg de vint-i-set anys, va ser regidor a l'Ajuntament de Cornellà entre els anys 1979-1983 i 1999-2003 i diputat al Congrés durant quinze anys (2004-2019).

Fruit d'aquest procés electoral la comarca del Baix Llobregat ha obtingut sis Conselleres i Consellers d'un total de trenta. A més de l'esmentat Tardà també formaran part del Consell Nacional d'Esquerra Maite Aymerich, ex-alcaldessa i actual cap de l'oposició a de Sant Vicenç dels Horts. Aymerich, a més, ha estat la Consellera Nacional que ha obtingut més suports entre la  militància. L'alcaldessa de Corbera Montserrat Febrero; la regidora de Castelldefels Lourdes Armengol i militants històrics com Carme Porta, d'Esplugues, i Marcel Escudé, d'Esparraguera i Secretari de política municipal de l'Executiva comarcal.