Baix Llobregat

El Conseller Antoni Comín visita l’Hospital de Viladecans i en confirma l’ampliació

El conseller de Salut, Antoni Comín, ha visitat avui l’Hospital de Viladecans i ha anunciat que es realitzaran les obres de reforma i ampliació del centre. Aquesta és una llarga reivindicació dels professionals i poblacions de la zona. Esquerra les hem traslladat a la conselleria a partir de les demandes de la Plataforma en defensa de l'hospital de Viladecans i de les reivindicacions de la junta de personal.

Fruit del compromís amb la sanitat pública, des del 2010 el Parlament ha aprovat, a proposta d'ERC, diverses resolucions per millorar la qualitat assistencial de l'Hospital de Viladecans. El nou conseller de salut, proposat per ERC, ha començat avui a fer realitat aquestes resolucions.

Durant la visita, el conseller s’ha compromès a realitzar les obres d’ampliació “sigui quina sigui la situació pressupostària". També ha assenyalat la voluntat de la conselleria de millorar, tan aviat com sigui possible, les llistes d’espera i l’adequació de la plantilla. “Estem fent una aposta de compromís total i absolut amb l’Hospital de Viladecans”, ha assegurat.

El pressupost previst és de 47 milions i el termini estimat d’execució de les obres és d’uns 36 mesos. Les obres suposaran triplicar la superfície actual de les instal·lacions. Per la millora de les llistes d’espera s’hi destinaran prop d’1,9 milions d’euros, destinant 1,7 milions en activitat quirúrgica i 195.000 euros en primeres visites i proves diagnòstiques.

Des d’Esquerra Baix Llobregat i L’Hospitalet celebrem que es tiri endavant l’ampliació de l’hospital de Viladecans, que dóna servei a molts municipis de la zona, i la ferma voluntat del nou conseller de Salut a favor de la sanitat pública.