Baix Llobregat

1 de maig, reivindiquem els nostres drets!

Arriba el Primer de maig, dia de reivindicació, per demostrar, una vegada més, que les classes populars ens rebel.lem contra la pèrdua progressiva de drets socials i laborals. Estem en un context complicat i molt complexe, on tenim companyes i companys que treballen i no arriben a final de mes, on patim encara les conseqüències d’una reforma laboral que degradat a les treballadores i els treballadors per a beneficiar, sobretot, a les empreses més importants.

Ja ben entrat al s.XXI ens trobem en una situació molt greu, on el rendiment del nostre esforç, de la nostra dedicació, de la nostra formació, del nostre compromís, en molts casos, està sent menystingut quan rebem la nòmina a final de mes.

Els sindicalisme de classe ha de liderar la reivindicació i nosaltres amb ells, en el dia a dia, compartint patiment i lluita.

Al Baix Llobregat la taxa d’atur registrat del mes de març, la darrera publicada per l’Observatori Comarcal, és del 12%, per sota de la mitjana a tota Catalunya (12,7%) i de l’àmbit metropolità de Barcelona (12,2%). També és cert que respecte al mes de març de 2016, hi hagut un descens del 14%.

Aquestes dades són una mirada d’optimisme, però cal focalitzar el problema real, que ara recau principalment en els salaris i les condicions laborals, la nova pobresa està canviant de cara: tenir una feina no t’assegura poder viure amb dignitat. La nostra societat, això, no ens ho podem permetre, la degradació social permanent i l’increment de les desigualtats entre homes i dones per la seva condició econòmica és una evidència. Però ens quedarem de braços creuats? Continuarem pensant que el problema de la veina del costat no és el meu problema? No, tota desigualtat, tota injustícia social s’ha de combatre, perquè la força rau en la determinació, en la convicció que una societat justa és possible, però mai ho aconseguirem si no caminem plegats, unint esforços des de la lluita i la reivindicació.

La República Catalana és una oportunitat única que hem d’aprofitar, la més gran de les revolucions, la que ens permet dissenyar un nou país que asseguri els drets laborals i social de les classes populars, perquè la nova República ha de ser la República de les classes populars, una República social amb una llei laboral que asseguri les condicions dignes de treball i fomenti alternatives econòmiques que s’allunyin del capitalisme agressiu que estem patint en els nostres temps.

La lluita continua, però la victòria està propera. Treballadores i treballadors del Baix Llobregat i l’Hospitalet, juntes i junts ho farem possible.

Jordi Albert i Caballero
President Comarcal ERC Baix Llobregat i l’Hospitalet