Baix Llobregat

1500 persones a la Festa Republicana d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet

Aquest cap de setmana s'ha celebrat a Sant Esteve Sesrovires una nova edició de la Festa Republicana d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet, que ha reunit 1500 persones al llarg de les diferents activitats que s'han realitzat.

Al llarg del matí es van realitzar diferents activitas esportives i infantils. També les carpes sectorials que van acollir diferents debats sectorials com Benestar social, moviments socials, medi ambient i pagesia, sindicats, educació, pensions, salut, discapacitats, immigració, que van comptar amb la participació de diferents diputats del Parlament de Catalunya, membres del govern i representats de les entitats socials del paÍs.

La trobada també va servir per donar la benvinguda a la nova militància i un agraiment per tota la feina a la militància històrica, amb un diploma entregat al llarg del dinar de germanor. També es va fer un reconeixement a les més de 30 entitats participants.

El punt central de la jornada es va realitzar l'acte polític amb la participació de l'alcaldessa de Sant Esteve Sesrovires, Carme Rayo que va donar la benvinguda i del portaveu de les JERC Baix Llobregat i l'Hospitalet, Aniol Costa que va fer una crida per la movilització dels joves per un futur digne, amb valors socials i feminista.

El Vicepresident del Govern, i president d'Esquerra Oriol Junqueras, que va donar un clar missatge a favor del referèndum i va destacar el degoteig de suports a favor del dret a decidir: "el món ens mira. Avui la Federació Sindical Mundial ha donat suport referèndum “amb o sense permís” de l’Estat."

En el seu torn, Gabriel Rufian va respondre a les polèmiques paraules de Miguel Ángel Rodríguez, També va destacar que "el referèndum no demana independentistes, demana demòcrates, l'únic que demanem és que la gent sigui demòcrata!"

La membre de la mesa del parlament Anna Simó, que va rebre una forta ovació per part del públic assitent com a mostra de suport, va destacar que "la gent que vol votar que no, o blanc o nul, però que vol que hi hagi urnes, també és la meva gent" i va demanar confiança i suport a la feina que estava realitzant el govern per fer possible el referèndum.

El portaveu d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet, Jordi Albert, va agrair la forta mobilització de la comarca per sumar dia a dia més gent a favor d'una República Catalana: "tenim a tocar una revolució. Els republicans ho tenim clar, nosaltres no defallim. Nosaltres no ens rendim."