Baix Llobregat

1 d’octubre de 2017. Apunta’t la data

Ja la tenim aquí. La data: 1 d’octubre de 2017. La pregunta: Voleu que Catalunya sigui un estat independent en forma de república?. La resposta: binària, Sí o No.
El Govern de la Generalitat ha donat compliment a la voluntat majoritària del poble de Catalunya i ha obeït el mandat i ja sabem quin dia i quina pregunta haurem de respondre. Les urnes hi seran, les persones per votar, també. Com hem repetit tantes i tantes vegades, la força del vot és imparable, és la màxima expressió de la democràcia i cap tribunal ni cap llei injusta podrà aturar la força de tot un poble decidit a escollir lliurement el seu camí.
Estem davant de la Història, però, sobretot, estem davant del nostre futur, veient com tenim la oportunitat de construir-lo des de la radicalitat democràtica. Hem llaurat la terra, la tenim preparada, i ara ens cal posar la llavor de la República social, la República de les classes populars. La llavor republicana que creixerà des de la igualtat, la fraternitat i la llibertat. Qui renunciarà a modelar el futur de la nostra societat? Qui renunciarà a dotar de noves oportunitats als nostres joves i infants? Qui renunciarà a assegurar a la nostra gent gran que pugui tenir una vida digna i reconeguda? Qui pot renunciar a tenir els serveis públics de qualitat i les infraestructures necessàries que fins ara ens han negat o bloquejat per manca d’inversió?
Però tot això ho haurem de fer entre totes i tots, també amb qui voti no el dia 1, i també amb qui no voti aquell dia, perquè una República social només es construeix des del compromís i la cohesió, les desigualtats només es podran combatre amb les eines pròpies d’un estat i assegurant l’emancipació social deixant enrere les polítiques assistencials que ens han portat a mantenir desigualtats. I en efecte, no enganyarem a ningú, la República tindrà les seves dificultats i no podem vendre que serà un paradís, però amb tanta fermesa i convicció com diem això, també expressem la necessitat de trobar el nostre camí i provar de fer-ho, de guanyar-ho, perquè és la única solució possible després de tots aquests anys.
Des d’Esquerra Republicana al Baix Llobregat i l’Hospitalet hem persistit i continuem persistint per votar i guanyar, portem diversos anys de mobilització permanent, de creixement continu, de compromís inequívoc amb la societat baixllobregatina que volem lliure i emancipada.
Som protagonistes de la més gran de les revolucions, com ho van ser les dones que després d’una lluita persistent i plena de dignitat van aconseguir tombar una llei injusta que no les deixava votar. L’1 d’octubre del 1931 la II República va reconèixer el dret a vot de les dones. Un altre 1 d’octubre, ara del 2017, una nova República naixerà a partir de la força imparable d’un poble que també lluita contra les lleis injustes. La legalitat només es legítima quan és justa.
De nou l’1 d’octubre, elles ho van fer possible, seguim el seu camí, el camí marcat per les dones lluitadores que han construït el nostre país i han garantit que, avui, poguem ser davant d’un nou 1 d’octubre històric i decisiu. Jo ho tinc molt clar, jo voto Sí. Depèn de nosaltres, ens fallarem a nosaltres mateixos, però sobretot, fallarem als qui seran els protagonistes del futur? És clar que no els fallarem! Baixllobregatins i baixllobregatines, com a catalanes i i catalans estem cridats a les urnes, i nosaltres farem que tot sigui possible, perquè qui vulgui república no es quedarà a casa, sigui del color polític que sigui, ens hi juguem massa i les esquerres, totes, segur que no fallarem ni defraudarem al nostre poble.

Jordi Albert i Caballero
President Comarcal ERC Baix Llobregat i l’Hospitalet