Baix Llobregat

Diada Republicana d'Esquerra Baix Llobregat i L'Hospitalet, reclamant la llibertat dels presos i preses polítiques

Dissabte 2 de juny es va celebrar la Diada Republicana del Baix Llobregat i l'Hospitalet d'Esquerra a Sant Feliu de Llobregat. En aquesta ocasió fins a 3000 persones van participar de les diferents activitats organitzades al llarg del dia.
Al matí es van celebrar diferents debats sectorials sobre salut, treball, nova ciutadania, educació, feminismes, pensions, accessibilitat i inclusió, cooperativisme i habitatge, lgtbi+, que van comptar amb la participació d'entitats i moviments socials comarcals i de diversos càrrecs polítics.
Aprofitant la trobada, ERC Baix Llobregat i l'Hospitalet va donar la benvinguda a la nova militància, on Joan Tardà, diputat al Congrés i Jordi Albert Caballero, diputat al Parlament i president comarcal, van donar la benvinguda a més de 250 noves persones. De fet, des de l'1 d'octubre la militància comarcal ha crescut el 23%.
En acabar el dinar de germanor, organitzat per Free Junqueras, es va celebrar l'acte polític amb el portaveu del grup municipal de Sant Feliu de Llobregat, Oriol Bossa, la diputada republicana Eva Baró, els membres del jovent republicà del Baix Llobregat Àlex López i Alba Saladie, el president d'Esquerra Baix Llobregat i l'Hospitalet Jordi Albert, la portaveu d'Esquerra Marta Vilalta. el Diputat al Congrés Joan Tardà i el Vicepresident de la Generalitat Pere Aragonés.
L'acte ha començat amb una carta del president d'Esquerra Oriol Junqueras, en la qual ha animat a continuar endavant, i un àudio de la secretària general, Marta Rovira que ha instat a “lluitar fins que es faci justícia” i fins que “recuperem la veu”.
Oriol Bossa, candidat a l'alcaldia de Sant Feliu de Llobregat ha donat la benvinguda a la ciutat i ha encoratjat a tots els santfeliuencs per treballar i obtenir una alcaldia republicana a les properes eleccions municipals.
Marta Vilalta, ha felicitat al Baix Llobregat i l'Hospitalet pel fort creixement que està vivint fruit de la bona feina feta per les seccions locals de la comarca. Ha destacat que “és a municipis com els del Baix Llobregat i l'Hospitalet on mai ens cansarem de treballar per la llibertat, perquè sabem que la República són drets per a tothom.”
Jordi Albert, president comarcal i diputat al Parlament, en el seu torn ha recordat els presos i preses polítiques, i ha reclamat la seva llibertat i retorn. Ha afegit “nosaltres vam fet tot el que estava a les nostres mans per fer-ho possible. Els republicans sabem que ara hem de respondre amb intel·ligent i amb la força col·lectiva, per guanyar definitivament”.
També ha fet una crida als municipis del Baix Llobregat i l'Hospitalet de cara a les properes municipals: “som gent d'esquerres, som republicans, i hem d'explicar a tothom que la República no serà sense la gent del Baix Llobregat i l'Hospitalet, i per això hem de sortir a guanyar les municipals del maig del 2019”.
El Vicepresident del Govern, que ha participat en el seu primer acte després de ser nomenat, ha recordat el seu predecessor a la vicepresidència de la Generalitat, Oriol Junqueras i ha afirmat que ”no hi haurà normalitat mentre hi hagi presos i exiliats”.
A l’acte també hi ha assistit el conseller d’Acció Exterior, Ernest Maragall, que ha rebut una ovació dels congregats a la plaça de Lluís Companys.