Baix Llobregat

El 26M tenyim de groc el Baix Llobregat i l'Hospitalet!

Esquerra reivindica tenyir de groc "republicà" el Baix Llobregar i l'Hospitalet a les eleccions del maig

Esquerra omple la plaça de l'Ajuntament de Sant Boi en l'acte de presentació de les 31 candidatures locals que es presentaran a tota la comarca, amb el 100% dels municipis amb llistes republicanes.

El diputat d'Esquerra Jordi Albert i president comarcal, ha ecoratjat els assistents a guanyar el 26M perque  "sense el Baix no hi ha somni possible; no hi ha fil roig possible, sense el Baix els resultats haurien estat impossible! Som el bastió, som la força, som el país!”, ha exclamat des de la seva comarca i en reivindicar Esquerra com l'opció política i social per a la gent d'esquerres.

El candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha animat els ciutadans de l'àrea metropolitana a fer un pas endavant i a tenyir completament de groc el mapa a les eleccions municipals.

Després que Esquerra Republicana fos la força més votada en una quinzena de ciutats de la zona el 28A, Maragall ha conclòs: "Això que ha passat aquests mesos i setmanes al Baix Llobregat i a l'Hospitalet és la remor de fons que més inquieta l'Estat, perquè es veu que Esquerra Republicana està en condicions de liderar-la, de dirigir-la, d'orientar-la i donar-li sentit transformador".

"És la remor de fons que més por fa a Espanya, perquè converteix el projecte català en invencible", ha insistit el candidat dels republicans a l'alcaldia de la capital catalana. És per això que, per Maragall, és a les mans dels ciutadans del Baix Llobregat i l'Hospitalet "capgirar l'equilibri". "Aquest pols el guanyarem gràcies a vosaltres", ha assegurat des de Sant Boi de Llobregat, on s'han reunit representants de les trenta candidatures de la comarca.

Maragall ha intervingut a l'acte 'Festa de la República' al costat de la consellera de Justícia, Ester Capella, que ha fet una crida per tal que el país es torni a tenyir de groc. "Groc republicà, el groc que representa la llibertat", ha apuntat. La consellera ha animat els republicans a seguir treballant per reclamar a l'Estat que faci "política", la via per resoldre el conflicte polític, i per seguir defensant els drets i les llibertats. "Catalunya, un cop més ha estat l'exemple clar: hem estat sempre al costat de la llibertat", ha afegit.

Al seu torn, el candidat a l'alcaldia de Sant Boi Llobregat, Miquel Salip, que ha fet tàndem amb la número 2 local Rosa Mur, ha reclamant un canvi de govern a la ciutat "des de l'impuls republicà". "Tenim el millor projecte polític per aquesta ciutat i un equip compromès, i estem en condicions per articular una alternativa política per a la ciutat", ha dit.