Baix Llobregat

Totes les opinions

L’11 de setembre definitiu

Enguany l’11 de setembre pren encara un to més reivindicatiu perquè som molts els qui esperem que sigui la darrera Diada en un marc autonòmic. En els darrers anys la ciutadania catalana s’ha mobilitzat i ha mostrat decididament que només tenint les mateixes possibilitats que qualsevol altre país del món podríem assegurar la millora social i avançar cap a l’objectiu real de tot plegat, la justícia social.

Anna Simó

Polítiques energètiques d’Estat

Anna Simó

La política energètica del nostre país es decideix a Madrid i, evidentment, amb criteris d’estat, d’Estat espanyol, concretament. Per això sovint sobre el nostre territori pesen decisions que no tenen lògica local; la línia de molt alta tensió a Collserola n’és un exemple. Aquesta planificació estatal en matèria energètica inclou el desplegament d’una xarxa de línies de 400 kV dins de l’àmbit metropolità, amb incidència directa i indirecta al Parc Natural de Collserola, i a la nostra comarca a municipis com Sant Just Desvern o Viladecans, on s’hi construiran noves subestacions elèctriques.

Jordi Albert

La gran revolució democràtica

Jordi Albert

El Baix Llobregat vol decidir? La nostra comarca manté el seu esperit reivindicatiu? Aquell esperit que durant el franquisme va mantenir viu l’associacionisme combatiu, l’esperit que va lluitar pels drets dels treballadors a la SEAT i a la Siemens, aquell esperit que va organitzar brigades de veïns per millorar les condicions de vida als barris als anys 70’s i 80’s del segle XX, aquell esperit que es va rebel·lar contra la repressió i que recentment va tornar a combatre l’especulació defensant la terra contra Eurovegas.

Al racó de pensar

Marcel Escudé

Desprès del paper més o menys galdós de molts dels regidors i alcaldes del PSC davant la votació de la moció de suport a la consulta del 9N, és necessari que descobrim les cartes. Ara, en el moment del tot o res, en el que qualsevol solució de compromís suposarà seguir com fins ara, i que s’albira un nou país, un futur lliure que ens permetrà tenir un país millor, una societat més justa, una democràcia real, una ciutadania informada i formada, ara, que tenim la oportunitat de que tot sigui , a més de nou, fet d’acord al que vulgui la majoria, és el moment de dir les coses pel seu nom.

Gerard Fernández

Ajuntaments del PSC al Baix Llobregat: et demanen el vot, però no et deixen votar

Gerard Fernández

Contradiccions en la vida i també en la política, tothom en tenim, el que ja em sembla esperpèntic és el PSC del Baix Llobregat, un partit polític que se’n diu d’esquerres i que en el seu programa electoral reclama la participació ciutadana en les decisions, la transparència en la gestió i la proximitat de les institucions amb la ciutadania. Doncs bé, aquest mateix partit i els Ajuntaments on governen, ens volen negar el dret a votar, ens volen negar el dret a decidir, ens treuen la democràcia i neguen a altres partits polítics poder debatre mocions als plens sobre el dret a decidir o el dret a consultar.

Marcel Escudé

Mirar als ulls de la gent

Marcel Escudé

Malgrat semblin ser molt lluny, les eleccions municipals són a tocar. Durant els propers mesos assistirem a l’espectacle habitual de moviments tàctics i de persones i a la campanya permanent des dels governs i les oposicions municipals. La importància d’aquestes eleccions i la seva influència sobre el procés nacional ja les vaig comentar en el butlletí anterior. Però els propers comicis municipals tenen, a més , la importància afegida de ser potencialment, una eina per recuperar la gent per la política.

Bàrbara Lligadas

Tothom al 4t Congrés de les dones del Baix Llobregat!

Bàrbara Lligadas

Fa un parell d’anys vaig assistir a una jornada sobre dones i política. En el torn de debat amb el públic vaig voler transmetre la meva inquietud envers les passes enrere que s’estan detectant en la mainada, on els rols de gènere són molt marcats fruit de la pressió mediàtica que reben. Em devien veure jove i es devien pensar que era una nouvinguda a la reflexió, perquè es van dedicar a dir-me que això em semblava ara perquè era mare, però que sempre havia estat així.

Oriol Torras

Sobre imposicions lingüístiques

Oriol Torras

Sovint ens diuen que a Catalunya imposem el català. Ho diuen referint-se a la política d’ús lingüístic que les administracions catalanes han seguit durant els últims 34 anys, sobretot a l’escola primària, però no només. L’ús del concepte ‘imposició’, és clar, no és gratuït. Malgrat que la definició normativa no ho explicita ni en català ni en castellà, amb aquest terme intenten donar a entendre que aquesta política s’ha fet sense consens, o pitjor encara, en contra de la voluntat de la ciutadania.

Esther Querol

El Baix Llobregat es beneficia del turisme internacional?

Esther Querol

Més enllà d’hotels a la nostra comarca existeixen molts recursos turístics oblidats per aquest tipus de turista Catalunya segueix batent records en Turisme Internacional, molts d’ells visiten Barcelona i alguns dormen a hotels del Baix Llobregat, però: Arriben a conèixer aquesta comarca? El beneficiós efecte multiplicador del turisme, quan parlem de zones tradicionalment no conegudes turísticament, queda en entredit.